Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana (S1)

Sylabus przedmiotu Diagnostyka mikrobiologiczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia stosowana
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diagnostyka mikrobiologiczna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Waldemar Dąbrowski <Waldemar.Dabrowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Bogusławska-Wąs <Elzbieta.Boguslawska-Was@zut.edu.pl>, Anna Koronkiewicz <Anna.Koronkiewicz@zut.edu.pl>, Barbara Szymczak <Barbara.Szymczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50egzamin
laboratoriaL6 45 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie treści z przedmiotów: podstawy mikrobiologii, techniki mikrobiologiczne, mikrobiologia lekarska, żywności i przemysłowa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie diagnostyki zakażeń mikrobiologicznych u człowieka.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Diagnostyka zakażeń górnych dróg oddechowych, wartość wymazów, BL- analiza przypadków5
T-L-2Diagnostyka zakażeń układu pokarmowego, różnicowanie pałeczek G- - analiza przypdaków4
T-L-3Diagnostyka różnicowa zakażeń dróg moczowych, analiza przypdaków.4
T-L-4Różnicowanie zakażeń dróg rodnych, analiza przypadków.4
T-L-5Diagnostyka zakażeń ran, analiza przypadków.4
T-L-6Diagnostyka zakażeń skóry, analiza przypadków.4
T-L-7Metody różnicowania zakażeń krwi.4
T-L-8Diagnostyka różnicowa zakażeń CUN, analiza przypadków.4
T-L-9Etapy postępowania przy podejrzeniu o zakażenie szpitalne.4
T-L-10Różnicowanie materiałów mikrobiologicznych metodami biologii molekularnej4
T-L-11Różnicowanie materiałów mikrobiologicznych metodami biologii molekularnej (+spektrometr masowy)4
45
wykłady
T-W-1Diagnostyka zakażeń górnych dróg oddechowych, wartość wymazów, BL.3
T-W-2Diagnostyka zakażeń układu pokarmowego, różnicowanie pałeczek G-2
T-W-3Diagnostyka różnicowa zakażeń dróg moczowych2
T-W-4Różnicowanie zakażeń dróg rodnych2
T-W-5Diagnostyka zakażeń ran2
T-W-6Diagnostyka zakażeń skóry2
T-W-7Różnicowanie zakażeń krwi2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych25
A-L-3Analiza wskazanej literatury.20
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Analiza wskazanej literatury15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonania ćwiczenia - analiza przypadków.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_C16_W01
Ma podstawową wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. Ma ogólną wiedzę dotyczącą metod diagnostycznych. Ma wiedzę dotyczącą organizacji, wyposażenia oraz metod pracy i bezpieczeństwa laboratoriów badawczych i diagnostycznych w szczególności laboratoriów mikrobiologicznych.
MS_1A_W07, MS_1A_W11, MS_1A_W16P1A_W04, P1A_W05, P1A_W07, P1A_W09, P1A_W11C-1T-L-3, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-1, T-L-9, T-L-4, T-L-5, T-L-10, T-L-11M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_C16_U01
Posiada umiejętność doboru właściwych procedur i metod analitycznych. Potrafi zastosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze w diagnostyce mikrobiologicznej. Posiada umiejętność organizacji pracy w laboratorium mikrobiologicznym.
MS_1A_U04, MS_1A_U08, MS_1A_U10P1A_U01, P1A_U05, P1A_U06C-1T-L-7, T-L-5, T-L-3, T-L-11, T-L-8, T-L-6, T-L-1, T-L-9, T-L-2, T-L-4, T-L-10M-2, M-3, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_C16_K01
Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomośc znaczenia zawodowej odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracu własnej i innych. Umie postępować w stanach zagrożenia.
MS_1A_K01, MS_1A_K04P1A_K01, P1A_K05, P1A_K06, P1A_K07C-1T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_1A_C16_W01
Ma podstawową wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. Ma ogólną wiedzę dotyczącą metod diagnostycznych. Ma wiedzę dotyczącą organizacji, wyposażenia oraz metod pracy i bezpieczeństwa laboratoriów badawczych i diagnostycznych w szczególności laboratoriów mikrobiologicznych.
2,0Student nie opanował podstawowych zagadnień dotyczących patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. Nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej organizacji i metod pracy w laboratorium mikrobiologicznym.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. W stopniu dostatecznym zna organizację i metody pracy w laboratorium mikrobiologicznym. Zdobytą wiedzę poprawnie wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. W stopniu częściowym zna organizację i metody pracy w laboratorium mikrobiologicznym. Zdobytą wiedzę poprawnie wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. W dużym stopniu zna organizację i metody pracy w laboratorium mikrobiologicznym. Zdobytą wiedzę poprawnie wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. Zna organizację i metody pracy w laboratorium mikrobiologicznym. Zdobytą wiedzę poprawnie wykorzystuje. Prawidłowo dobiera metody diagnostyczne. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. Zna organizację i metody pracy w laboratorium mikrobiologicznym. Zdobytą wiedzę poprawnie wykorzystuje. Prawidłowo dobiera metody diagnostyczne. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_1A_C16_U01
Posiada umiejętność doboru właściwych procedur i metod analitycznych. Potrafi zastosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze w diagnostyce mikrobiologicznej. Posiada umiejętność organizacji pracy w laboratorium mikrobiologicznym.
2,0Student nie potrafi prawidłowo dobrać metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów pracy.
3,0Student potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, bez analizy.
3,5Student potrafi zidentyfikować i samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzi sobie z trudnościami związanymi z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać popełnione błędy.
5,0Student samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy i dokonać korekty. Dzięki posiadanej wiedzy i umiejętnością wykazuje się własną inicjatywą.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MS_1A_C16_K01
Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomośc znaczenia zawodowej odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracu własnej i innych. Umie postępować w stanach zagrożenia.
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie

Literatura podstawowa

  1. Szewczyk E. M., Diagnostyka bakteriologiczna, PWN, Warszawa, 2005
  2. Przondo-Mordarska A., Procedury diagnostyki mikrobiologicznej w wybranych zakażeniach układowych., Continuo, Wrocław, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Przondo-Mordarska A., Podstawowe procedury laboratoryjne w bakteriologii klinicznej, PZWL, Warszawa, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Diagnostyka zakażeń górnych dróg oddechowych, wartość wymazów, BL- analiza przypadków5
T-L-2Diagnostyka zakażeń układu pokarmowego, różnicowanie pałeczek G- - analiza przypdaków4
T-L-3Diagnostyka różnicowa zakażeń dróg moczowych, analiza przypdaków.4
T-L-4Różnicowanie zakażeń dróg rodnych, analiza przypadków.4
T-L-5Diagnostyka zakażeń ran, analiza przypadków.4
T-L-6Diagnostyka zakażeń skóry, analiza przypadków.4
T-L-7Metody różnicowania zakażeń krwi.4
T-L-8Diagnostyka różnicowa zakażeń CUN, analiza przypadków.4
T-L-9Etapy postępowania przy podejrzeniu o zakażenie szpitalne.4
T-L-10Różnicowanie materiałów mikrobiologicznych metodami biologii molekularnej4
T-L-11Różnicowanie materiałów mikrobiologicznych metodami biologii molekularnej (+spektrometr masowy)4
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Diagnostyka zakażeń górnych dróg oddechowych, wartość wymazów, BL.3
T-W-2Diagnostyka zakażeń układu pokarmowego, różnicowanie pałeczek G-2
T-W-3Diagnostyka różnicowa zakażeń dróg moczowych2
T-W-4Różnicowanie zakażeń dróg rodnych2
T-W-5Diagnostyka zakażeń ran2
T-W-6Diagnostyka zakażeń skóry2
T-W-7Różnicowanie zakażeń krwi2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych25
A-L-3Analiza wskazanej literatury.20
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Analiza wskazanej literatury15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_1A_C16_W01Ma podstawową wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. Ma ogólną wiedzę dotyczącą metod diagnostycznych. Ma wiedzę dotyczącą organizacji, wyposażenia oraz metod pracy i bezpieczeństwa laboratoriów badawczych i diagnostycznych w szczególności laboratoriów mikrobiologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_W07Ma podstawową wiedzę dotyczącą patogenów człowieka, ich systematyki, własności, patogenności oraz metod ich wykrywania.
MS_1A_W11Ma podstawową wiedzę dotyczącą mechanizmów odpornościowych i metod diagnostycznych .
MS_1A_W16Ma wiedzę dotyczącą organizacji, wyposażenia oraz metod pracy i bezpieczeństwa laboratoriów badawczych i diagnostycznych w szczególności laboratoriów mikrobiologicznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W05ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii przyrodniczej oraz ma znajomość rozwoju dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i stosowanych w nich metod badawczych
P1A_W07ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_W09zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii
P1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie diagnostyki zakażeń mikrobiologicznych u człowieka.
Treści programoweT-L-3Diagnostyka różnicowa zakażeń dróg moczowych, analiza przypdaków.
T-L-8Diagnostyka różnicowa zakażeń CUN, analiza przypadków.
T-L-7Metody różnicowania zakażeń krwi.
T-L-6Diagnostyka zakażeń skóry, analiza przypadków.
T-L-2Diagnostyka zakażeń układu pokarmowego, różnicowanie pałeczek G- - analiza przypdaków
T-L-1Diagnostyka zakażeń górnych dróg oddechowych, wartość wymazów, BL- analiza przypadków
T-L-9Etapy postępowania przy podejrzeniu o zakażenie szpitalne.
T-L-4Różnicowanie zakażeń dróg rodnych, analiza przypadków.
T-L-5Diagnostyka zakażeń ran, analiza przypadków.
T-L-10Różnicowanie materiałów mikrobiologicznych metodami biologii molekularnej
T-L-11Różnicowanie materiałów mikrobiologicznych metodami biologii molekularnej (+spektrometr masowy)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonania ćwiczenia - analiza przypadków.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie.
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych zagadnień dotyczących patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. Nie posiada podstawowej wiedzy dotyczącej organizacji i metod pracy w laboratorium mikrobiologicznym.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. W stopniu dostatecznym zna organizację i metody pracy w laboratorium mikrobiologicznym. Zdobytą wiedzę poprawnie wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. W stopniu częściowym zna organizację i metody pracy w laboratorium mikrobiologicznym. Zdobytą wiedzę poprawnie wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. W dużym stopniu zna organizację i metody pracy w laboratorium mikrobiologicznym. Zdobytą wiedzę poprawnie wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. Zna organizację i metody pracy w laboratorium mikrobiologicznym. Zdobytą wiedzę poprawnie wykorzystuje. Prawidłowo dobiera metody diagnostyczne. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę dotyczącą patogenów człowieka oraz metod ich wykrywania. Zna organizację i metody pracy w laboratorium mikrobiologicznym. Zdobytą wiedzę poprawnie wykorzystuje. Prawidłowo dobiera metody diagnostyczne. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_1A_C16_U01Posiada umiejętność doboru właściwych procedur i metod analitycznych. Potrafi zastosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze w diagnostyce mikrobiologicznej. Posiada umiejętność organizacji pracy w laboratorium mikrobiologicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_U04Posługuje się poprawną terminologią biologiczną, chemiczną i fizyczną, potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne.
MS_1A_U08Stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze właściwe dla mikrobiologii stosowanej i dziedzin pokrewnych.
MS_1A_U10Posiada umiejętność zorganizowania pracy w laboratorium mikrobiologicznym i pokrewnych oraz przeprowadzania analiz. Zna podstawowe zasady walidacji metod badawczych. Umie przeprowadzić analizy statystyczne uzyskanych wyników.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U05stosuje podstawowe metody statystyczne oraz algorytmy i techniki informatyczne do opisu zjawisk i analizy danych
P1A_U06przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie lub laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie diagnostyki zakażeń mikrobiologicznych u człowieka.
Treści programoweT-L-7Metody różnicowania zakażeń krwi.
T-L-5Diagnostyka zakażeń ran, analiza przypadków.
T-L-3Diagnostyka różnicowa zakażeń dróg moczowych, analiza przypdaków.
T-L-11Różnicowanie materiałów mikrobiologicznych metodami biologii molekularnej (+spektrometr masowy)
T-L-8Diagnostyka różnicowa zakażeń CUN, analiza przypadków.
T-L-6Diagnostyka zakażeń skóry, analiza przypadków.
T-L-1Diagnostyka zakażeń górnych dróg oddechowych, wartość wymazów, BL- analiza przypadków
T-L-9Etapy postępowania przy podejrzeniu o zakażenie szpitalne.
T-L-2Diagnostyka zakażeń układu pokarmowego, różnicowanie pałeczek G- - analiza przypdaków
T-L-4Różnicowanie zakażeń dróg rodnych, analiza przypadków.
T-L-10Różnicowanie materiałów mikrobiologicznych metodami biologii molekularnej
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonania ćwiczenia - analiza przypadków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo dobrać metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Nie potrafi poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów pracy.
3,0Student potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, bez analizy.
3,5Student potrafi zidentyfikować i samodzielnie radzi sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzi sobie z trudnościami związanymi z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać popełnione błędy.
5,0Student samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z dobraniem metody i procedur do identyfikacji drobnoustrojów. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy i dokonać korekty. Dzięki posiadanej wiedzy i umiejętnością wykazuje się własną inicjatywą.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMS_1A_C16_K01Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania. Ma świadomośc znaczenia zawodowej odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracu własnej i innych. Umie postępować w stanach zagrożenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_K01Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) .
MS_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie analiz diagnostycznych. Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych. Umie postępować w stanach zagrożenia.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K05rozumie potrzebę podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
P1A_K06jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie diagnostyki zakażeń mikrobiologicznych u człowieka.
Treści programoweT-W-6Diagnostyka zakażeń skóry
T-W-7Różnicowanie zakażeń krwi
T-W-1Diagnostyka zakażeń górnych dróg oddechowych, wartość wymazów, BL.
T-W-4Różnicowanie zakażeń dróg rodnych
T-W-3Diagnostyka różnicowa zakażeń dróg moczowych
T-W-2Diagnostyka zakażeń układu pokarmowego, różnicowanie pałeczek G-
T-W-5Diagnostyka zakażeń ran
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonania ćwiczenia - analiza przypadków.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie