Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | RYB_1A_B9_W01 | Student definiuje i ocenia występujące warunki hydrochemiczne w akwenach. Rozpoznaje wpływ warunków hydrochemiznych na kształtowanie się stanu wód naturalnych.Opisuje wyniki badań hydrochemicznych oraz tłumaczy uzyskane wyniki badań. Interperatuje wyniki badań hydrochemnicznych na tle obowiązujacych pzrepisów w zakresie stanu wód. Potrafi wykonywać podstawowe badania w zakresie stanu wód |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | RYB_1A_W01 | Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, matematyki i fizyki. |
---|
RYB_1A_W02 | Zna elementarną terminologię w zakresie hydrochemii i biochemii. Ma podstawową wiedzę w zakresie procesów zachodzących w ekosystemach. Zna metody analityczne stosowane w tym zakresie. |
RYB_1A_W04 | Posiada podstawową wiedzę na temat drobnoustrojów i ich roli w środowisku wodnym. Zna metody wykrywania i ich oznaczania. |
RYB_1A_W07 | Ma podstawową wiedzę z zakresu technik informatycznych oraz zna narzędzia statystyczne stosowane w naukach inżynierskich. |
RYB_1A_W09 | Zna podstawy ekologii i ochrony środowiska wodnego oraz skutków i antropopresji. Ma wiedzę o procesach zachodzących w środowisku wodnym oraz wiedzę na temat jego monitoringu. |
RYB_1A_W12 | Ma wiedzę na temat budowy i funkcjonowania hydrobiontów ze szczególnym uwzględnieniem ichtiofauny. |
RYB_1A_W17 | Ma podstawową wiedzę na temat pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady BHP obowiązujące w rybactwie. |
RYB_1A_W20 | Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości. Zna i potrafi wykorzystać w praktyce obowiązujące normy prawne. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W02 | ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W03 | ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
R1A_W06 | ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach |
R1A_W07 | ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich |
R1A_W09 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-3 | Poznanie wpływu procesów geochemicznych na kształtowanie sie warunków hydrochemicznych |
---|
C-13 | Poznanie sposobów przedstawiania i interpretacji wyników badań hudrochemicznych |
C-7 | Poznanie zasad występowania gazów w wodach naturalnych |
C-11 | Poznanie roli osadów dennych w kształtowaniu warunków hydrochemicznych |
C-9 | Poznanie makrojonów wystepujących w wodach naturalnych |
C-1 | Poznanie struktury i właściwości wody i roztworów wodnych |
C-4 | Poznanie wplywu procesów biologicznych i fiz.-chem. na warunki hydrochemiczne wód naturalnych |
C-10 | Poznanie mikroelementów występujacych w wodach naturalnych |
C-12 | Pozanie zasad prowadzenia badań hydrochemicznych oraz osadów dnnych |
C-8 | Poznanie substancji biogennych występujących w wodach naturalnych |
C-2 | Poznanie budowy molekularnej wody i jej wpływu na kształtowanie się biotopów wód naturalnych |
Treści programowe | T-W-13 | Przedstawianie oraz analiza i interpretacja wyników badań hydrochemicznych |
---|
T-W-6 | System węglanowy oraz jego wpływ na kształtowanie się warunków hydrochemicznych |
T-W-7 | Makrojony wód naturalnych |
T-W-3 | Wpływ procesów geochemicznych na warunki hydrochemiczne wód naturalnych |
T-W-8 | Związki biogenne wystepujące w wodach naturalnych |
T-W-12 | Osady denne oraz ich wpływ na kształtowanie się warunków hydrochemicznych |
T-W-10 | Mikroelementy wód naturalnych |
T-W-1 | Budowa molekolarna wody i jej wpływ na kształtowanie biotopu wód naturalnych - asocjacje cząsteczek, anomalie gęstości, lepkość, woda jako rozpuszczalnik |
T-W-2 | Wpływ procesów biologicznych i fizyczno-chemicznych na warunki hydrochemiczne wód naturalnych |
T-W-4 | Termika wód naturalnych oraz jej wpłytw na kształtowanie sie warunków hydrochemicznych |
T-W-14 | Dobra praktyka laboratoryjna, walidacja metod badawczych.Metody referencyjne. BHP w laboratorium chemicznym |
T-W-11 | Materia organiczna wystepujaca w wodach naturalnych |
T-W-5 | Gazy rozpuszczone wystepujace w wodach naturalnych oraz ich wpływ na kształtowanie się warunków hydrochemicznych |
T-W-9 | Eutrofizacja wód powierzchniowych |
Metody nauczania | M-5 | Seminaria |
---|
M-4 | Ćwiczenia terenowe |
M-1 | Wykład problemowy |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-6 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykłądami i ćwiczeniami |
Sposób oceny | S-4 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń |
---|
S-1 | Ocena formująca: Edzamin pisemny |
S-2 | Ocena formująca: Egzamin ustny |
S-3 | Ocena formująca: Zaliczenie sprawdzajace |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć |
3,0 | Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć |
3,5 | Student potrafi w zdecydowanej większości wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę zaoferowaną w trakcie zajęć. Potrafi umiejętnie zastosować uzyskana wiedzę do interpretacji zjawisk w środowisku wodnym |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wiedzę zaoferowaną w trakcie zajęć. Wyniki potrafi zinterpretować i opisać pod katem funkcjonowania środowiska wodnego |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę zaoferowaną w ramach wykładu i ćwiczeń, potrafi porównać wyniki badań z wynikami odnoszącymi sie do innych akwenów. Potrafi preanalizowąć wyniki w oparciu o piśmiennictwo oraz potrafi zaprezentować efek takich analiz |