Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (S1)
specjalność: Eksploatacja rybackich zasobów środowiska wodnego
Sylabus przedmiotu Język obcy (angielski):
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rybactwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy (angielski) | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Bukowiec <Magdalena.Bukowiec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tatiana Dołgopołow <Tatiana.Dolgopolow@zut.edu.pl>, Iwona Drzeniecka <Iwona.Drzeniecka@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Efektywne rozumienie tekstu słuchanego. |
C-3 | Pisanie listów formalnych (zapytań, zażaleń, reklamacji, listów motywacyjnych). |
C-4 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-5 | Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy. |
C-6 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
C-7 | Wyrobienie umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Proces rekrutacji. Praca i zatrudnienie, Społeczna specyfika zawodu inżyniera. Mowa zależna. Czasowniki wyrażające przeszłe zobowiązania i możliwość. Czasowniki wyrażające przeszły, teraźniejszy i przyszły przymus, możliwości i pozwolenie (make; let; allow). | 10 |
T-L-2 | Symbole historii ogólnej w nawiązaniu do XX wieku. Wyrażenia- I wish/If only. Czasy przeszłe. Czasowniki złożone (Phrasal verbs). | 10 |
T-L-3 | Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 20 |
T-L-4 | Trening formatu egzaminu B2 (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy- argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów). | 20 |
60 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Jednostka i społeczeństwo. Człowiek jako element struktury społecznej. Present Simple, Present Continuous, Present Perfect Simple, Past Simple (Phrasal verbs). Czasowniki posiłkowe (do/ be/ have). | 10 |
T-L-2 | Media we współczesnym świecie. Strona bierna. Zdania względne. Simple Past/ Past Continuous. | 10 |
T-L-3 | Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 10 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Styl życia w zależności od miejsca zamieszkania. Formy czasu przyszłego (going to; will; Present Continuous do wyrażania przyszłości; czasowniki modalne wyrażające przyszłość). Stopniowanie przymiotników. | 10 |
T-L-2 | Rola jednostki w procesach gospodarczych. Pierwszy okres warunkowy i zdania czasowe. Czasowniki modalne (must; have to; mustn’t; should; shouldn’t). Struktura – question tags. | 10 |
T-L-3 | Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 10 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Samorealizacja i kreatywność. Pasje, czas wolny. Present Perfect Simple i Continuous. Formy czasowników- bezokolicznik/ gerund. Rzeczowniki policzalne/ niepoliczalne. | 10 |
T-L-2 | Poznawanie obcych krajów, ich kultur, zjawisk geograficznych w trakcie podróży wakacyjnych. Past Perfect Simple w kontraście do Past Simple. Różne struktury z użyciem czasownika ‘like’. Rodzajniki. | 10 |
T-L-3 | Edukacja. Potrzeba uczenia się przez całe życie. Czasowniki modalne oznaczające możliwość (can; could; to be able; to manage). Struktury czasu przeszłego- used to/ would. | 10 |
T-L-4 | Zmiany w życiu człowieka: zawodowym i prywatnym. Drugi i trzeci okres warunkowy. Przysłówki. | 10 |
T-L-5 | Wybrane słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 20 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
60 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 25 |
A-L-3 | Konsultacje | 5 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | negocjacje |
M-7 | praca z tekstem |
M-8 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-9 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-5 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
S-6 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RYB_1A_A2-1_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2 | RYB_1A_W17 | R1A_W02, R1A_W07 | InzA_W03 | C-1 | T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-1 | M-1, M-2, M-7, M-8, M-9 | S-2, S-3, S-4, S-5, S-6 |
RYB_1A_A2-1_W02 wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych | RYB_1A_W17 | R1A_W02, R1A_W07 | InzA_W03 | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-7, M-8 | S-2, S-3, S-4, S-5, S-6 |
RYB_1A_A2-1_W03 zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku | RYB_1A_W17 | R1A_W02, R1A_W07 | InzA_W03 | C-3 | T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-1 | M-1, M-3, M-5, M-7, M-8, M-9 | S-2, S-3, S-4, S-5, S-6 |
RYB_1A_A2-1_W04 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | RYB_1A_W17 | R1A_W02, R1A_W07 | InzA_W03 | C-4 | T-L-3 | M-1, M-3, M-7 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RYB_1A_A2-1_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | RYB_1A_U01 | R1A_U01, R1A_U03, R1A_U05, R1A_U07 | InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07 | C-5 | T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-2 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-7, M-8 | S-2, S-3, S-4 |
RYB_1A_A2-1_U02 posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością | RYB_1A_U04, RYB_1A_U05 | R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10 | InzA_U01, InzA_U03 | C-1 | T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-2, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-1 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-9 | S-2, S-5, S-6 |
RYB_1A_A2-1_U03 potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | RYB_1A_U04 | R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10 | InzA_U01 | C-2 | T-L-4, T-L-2, T-L-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-3 | M-1, M-3, M-5, M-6, M-8 | S-2, S-5, S-6 |
RYB_1A_A2-1_U04 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata oraz teksty specjalistyczne ze swojej specjalności | RYB_1A_U05 | R1A_U09, R1A_U10 | InzA_U03 | C-5 | T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-2, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-3 | M-1, M-2, M-7 | S-2, S-5 |
RYB_1A_A2-1_U05 potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je argumentami | RYB_1A_U05 | R1A_U09, R1A_U10 | InzA_U03 | C-1 | T-L-4, T-L-2, T-L-2, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-1, T-L-3 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8 | S-2, S-4, S-6 |
RYB_1A_A2-1_U06 potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością | RYB_1A_U04, RYB_1A_U05 | R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10 | InzA_U01, InzA_U03 | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-2, T-L-2, T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-1, T-L-4, T-L-1, T-L-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-2, S-4, S-6 |
RYB_1A_A2-1_U07 potrafi formułować pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością, posiada umiejętność pisania listu formalnego w języku obcym | RYB_1A_U04 | R1A_U01, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10 | InzA_U01 | C-3 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-2, T-L-2, T-L-4, T-L-1 | M-1, M-5, M-9 | S-2, S-4, S-5 |
RYB_1A_A2-1_U08 posiada umiejętność rozumienia (np. instrukcji obsługi urządzeń, kart katalogowych) i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie (np. do opracowania i przedstawienia wyników badań naukowych, opisu prostego zadania inżynierskiego, przygotowania i przedstawienia prezentacji) | RYB_1A_U01, RYB_1A_U04, RYB_1A_U05 | R1A_U01, R1A_U03, R1A_U05, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10 | InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07 | C-4 | T-L-3 | M-1, M-3, M-7 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RYB_1A_A2-1_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijanie kompetencji językowych | RYB_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07 | — | C-6 | T-L-2, T-L-4, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-5, S-6 |
RYB_1A_A2-1_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | RYB_1A_K03 | R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05 | InzA_K01 | C-5, C-7 | T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-2, T-L-2, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-4, S-6 |
RYB_1A_A2-1_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | RYB_1A_K03 | R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05 | InzA_K01 | C-5, C-7 | T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-2, T-L-2, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-1 | M-1, M-4, M-5, M-6 | S-4, S-6 |
RYB_1A_A2-1_K04 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | RYB_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07 | — | C-6 | T-L-2, T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-5, S-6 |
RYB_1A_A2-1_K05 potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego | RYB_1A_K02 | R1A_K04 | InzA_K02 | C-7 | T-L-4, T-L-3, T-L-3, T-L-1, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-2, T-L-2, T-L-2, T-L-4, T-L-1 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8, M-9 | S-4, S-6 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_1A_A2-1_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2 | 2,0 | Student nie posiada wiedzy dotyczącej gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
3,5 | Student posiada więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
RYB_1A_A2-1_W02 wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych | 2,0 | Student nie zna tematyki zawartej w treściach programowych. |
3,0 | Student wykazuje znajomość zaledwie kilku spośród tematów zawartych w treściach programowych. | |
3,5 | Student wykazuje słabą znajomość większości tematów zawartych w treściach programowych. | |
4,0 | Student wykazuje znajomość tematyki zawartej w treściach programowych. | |
4,5 | Student wykazuje dobrą znajomość tematów zawartych w treściach programowych. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą znajomość tematów zawartych w treściac programowych. | |
RYB_1A_A2-1_W03 zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku | 2,0 | Student nie zna zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. |
3,0 | Student zna podstawowe zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
3,5 | Student zna większość zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalneg w wybranym języku. | |
4,0 | Student ma ugruntowaną wiedzę o większości zasad stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
4,5 | Student ma ugruntowaną wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
5,0 | Student ma doskonałą wiedzę o wszystkich zasadach stosowania rejestru formalnego i nieformalnego w wybranym języku. | |
RYB_1A_A2-1_W04 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | Student nie zna podstaw słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
3,0 | Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | Student zna 68 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,0 | Student zna 76 % lub więcej z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,5 | Student zna co najmniej 84 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
5,0 | Student zna co najmniej 92 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_1A_A2-1_U01 posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku | 2,0 | Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji. |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje. | |
4,0 | Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł i w różnych formach, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku. | |
RYB_1A_A2-1_U02 posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | Student potrafi poprawnie porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,0 | Student dobrze porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
4,5 | Student dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
5,0 | Student bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewa się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
RYB_1A_A2-1_U03 potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady, w tym na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie rozumie dłuższych wypowiedzi i wykładów. |
3,0 | Student rozumie ok. 60 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
3,5 | Student rozumie ok. 70 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
4,0 | Student rozumie ok. 80 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
4,5 | Student rozumie ok. 85 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
5,0 | Student rozumie ok. 90 % dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
RYB_1A_A2-1_U04 czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata oraz teksty specjalistyczne ze swojej specjalności | 2,0 | Student nie rozumie czytanych tekstów. |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów. | |
3,5 | Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów. | |
4,0 | Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów. | |
4,5 | Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów. | |
5,0 | Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów. | |
RYB_1A_A2-1_U05 potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je argumentami | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się w języku obcym. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania. | |
3,5 | Student potrafi porozumiewać się w języku obcym i argumentować w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student potrafi porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
4,5 | Student potrafi efektywnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze i precyzyjnie porozumiewać się w języku obcym, wyrazić swoje zdanie i poprzeć je logicznymi argumentami. | |
RYB_1A_A2-1_U06 potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | |
3,5 | Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na niektóre tematy. | |
4,0 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na większość tematów. | |
4,5 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na wszystkie tematy. | |
5,0 | Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy. | |
RYB_1A_A2-1_U07 potrafi formułować pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym na tematy techniczne związane ze swoją specjalnością, posiada umiejętność pisania listu formalnego w języku obcym | 2,0 | Student nie potrafi formułować pisemnych wypowiedzi. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny. | |
3,5 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, w tym pisać list formalny | |
4,0 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na większość tematów, w tym napisać dłuższy list formalny. | |
4,5 | Student potrafi formułować dłuższe pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać list formalny. | |
5,0 | Student potrafi formułować obszerne pisemne wypowiedzi na różne tematy, w tym napisać skuteczny list formalny. | |
RYB_1A_A2-1_U08 posiada umiejętność rozumienia (np. instrukcji obsługi urządzeń, kart katalogowych) i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie (np. do opracowania i przedstawienia wyników badań naukowych, opisu prostego zadania inżynierskiego, przygotowania i przedstawienia prezentacji) | 2,0 | Student nie rozumie i nie używa podstawowego słownictwa specjalistycznego w swojej dziedzinie. |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i stosuje je w niepełnym zakresie. | |
4,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i potrafi je efektywnie zastosować w swojej dziedzinie. | |
4,5 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i używa go z powodzeniem w swojej dziedzinie. | |
5,0 | Student bardzo dobrze rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne i wykorzystuje je efektywnie w swojej dziedzinie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYB_1A_A2-1_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijanie kompetencji językowych | 2,0 | Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych. |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konieczność ciągłego rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
RYB_1A_A2-1_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | 2,0 | Student nie potrafi współpracować w grupie. |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | Student potrafi pracować i współdziałać w grupie. | |
4,0 | Student potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej podstawowe role. | |
4,5 | Student dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej większość ról. | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi współdziałać i współpracować w grupie, przyjmując w niej różnorodne role. | |
RYB_1A_A2-1_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | 2,0 | Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania. |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | |
3,5 | Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,0 | Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,5 | Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
RYB_1A_A2-1_K04 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | 2,0 | Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
RYB_1A_A2-1_K05 potrafi ze zrozumieniem wybierać i realizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego | 2,0 | Student nie potrafi wybierać i realizować ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. |
3,0 | Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
3,5 | Student potrafi wybierać i realizuje podstawowe role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
4,0 | Student potrafi wybierać i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
4,5 | Student ze zrozumieniem wybiera i dobrze realizuje większość ról społecznych w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
5,0 | Student potrafi ze zrozumieniem wybrać i precyzyjnie zrealizować różne role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. |
Literatura podstawowa
- A..Clare, JJ Wilson, TOTAL ENGLISH, Pearson Longman, 2006
- S..Cunningham, P. Moor, NEW CUTTING EDGE, Pearson Longman, 2007
Literatura dodatkowa
- S. T. Knowles, M. Mann, USE OF ENGLISH, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, LISTENING AND SPEAKING, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, READING, Macmillan, 2003
- S. T. Knowles, M. Mann, WRITING, Macmillan, 2003
- Podręczniki/Czasopisma/Internet, Teksty popularno-naukowe z dziedziny studiowanego kierunku, 2012