Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | RYB_2A_C5_U01 | Student wykazuje się umiejętnością prowadzenia zrównoważonej gospodarki rybackiej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | RYB_2A_U10 | Potrafi pełnić funkcję ichtiologa jeziorowego, kierownika obiektu akwakultury i kierownika przedsiębiorstwa połowowego. |
---|
RYB_2A_U11 | Potrafi zaobserwować, zrozumieć i przewidzieć wpływ różnych czynników na zależności pomiędzy funkcjonowaniem środowiska wodnego, wielkością zasobów i wydajnością rybacką różnych akwenów. |
RYB_2A_U12 | Potrafi opracować plan ochrony i eksploatacji zasobów w oparciu o teorię zrównoważonego rybołówstwa. |
RYB_2A_U15 | Potrafi w sposób logiczny powiązać zależności pomiędzy czynnikami biologicznymi, eksploatacją, produkcją rybacką a jakością środowiska wodnego uwzględniając aspekty systemowe i pozatechniczne. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Przygotowanie studentów do prowadzenie turystyki na obszarach związanych ze środowiskiem wodnym |
---|
C-1 | Przygotowanie studentów do prowadzenia gospodarki rybackiej w wodach położonych na terenach chronionych |
Treści programowe | T-A-6 | Ochrona gatunków ryb drapieżnych. Restytucja ryb cennych przyrodniczo. |
---|
T-W-9 | Metody ograniczania liczebności ekspansywnych i mało cennych gatunków (szczególnie drobnych sortymentów ryb karpiowatych) oraz gatunków obcego pochodzenia. |
T-A-3 | Podstawowe zabiegi rybackie jako narzędzia wspierające ochronę najcenniejszych przyrodniczo zespołów ryb. |
T-W-6 | Monitoring środowiska wodnego na obszarach Natura 2000 |
T-A-4 | Metody ochrony naturalnych tarlisk i popieranie rozrodu ryb w warunkach naturalnych. |
T-W-3 | Gospodarowanie walorami i ich przystosowanie do potrzeb ruchu turystycznego. Przydatność środowiska wodnego do turystycznych form rekreacji, analiza atrakcyjności turystycznej akwenów. |
T-A-2 | Projektowanie zagospodarowania rekreacyjnego polskiego wybrzeża Bałtyku (części wschodniej i części zachodniej). Zajęcia terenowe. |
T-W-4 | Zagospodarowanie wód do celów wędkarskich. |
T-W-8 | Ochrona ryb - czynna i bierna. Ochrona i wspomaganie gatunków wrażliwych na antropopresję, zwłaszcza rzadkich i chronionych. Połowy, zarybienia, regulacje ochronne i inne zabiegi, wspierające populacje cennych gatunków ryb. |
Metody nauczania | M-6 | ćwiczenia przedmiotowe |
---|
M-7 | pokaz |
M-2 | wykład problemowy |
M-4 | dyskusja dydaktyczna |
M-5 | film |
M-3 | metoda sytuacyjna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie zajęc w postaci przygotowania i przedstawienia pracy semestralnej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student poprawnie przygotował pracę semestralną. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |