Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (S3)
Sylabus przedmiotu Rybołówstwo zrównoważone i jego narzędzia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rybactwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rybołówstwo zrównoważone i jego narzędzia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Gospodarki Rybackiej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólne wiadomości na temat rybołówstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie słuchaczy z problematyką zrównoważonego rybołówstwa w działaniach Wspólnej Polityki Rybackiej, odrzutami w rybołówstwie i sposobami pozyskiwania ryb na trawlerach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Wspólna polityka Rybołówstwa | 15 |
T-K-2 | Odrzuty klęską gospodarczą i ekologiczną | 2 |
T-K-3 | Połowy na trawlerze dalekomorskim i bałtyckim | 3 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-K-2 | studiowanie poleconej literatury | 34 |
A-K-3 | przygotowanie do egzaminu | 6 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | prelekcja |
M-2 | film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: dyskusja problemowa |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RYBS3_3A_C.6.6_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie prawidłowo zdefiniować, sformułować i scharakteryzować zrównoważone rybołówstwo we wspólnej poltyce rybackiej unii europejskiej | RYBS3_3A_W03 | — | C-1 | T-K-1, T-K-2 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RYBS3_3A_C.6.6_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować, formułować oraz interpretować działania wspólnej polityki rybackiej | RYBS3_3A_U04 | — | C-1 | T-K-3, T-K-1, T-K-2 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RYBS3_3A_C.6.6_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do otwartości i zorientowania na działania zmierzające do prowadzenia rybołówstwa zrównoważonego | RYBS3_3A_K02, RYBS3_3A_K03 | — | C-1 | T-K-3, T-K-1, T-K-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYBS3_3A_C.6.6_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie prawidłowo zdefiniować, sformułować i scharakteryzować zrównoważone rybołówstwo we wspólnej poltyce rybackiej unii europejskiej | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie definiuje działania i narzędzia zrównoważonego rybołówstwa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYBS3_3A_C.6.6_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować, formułować oraz interpretować działania wspólnej polityki rybackiej | 2,0 | |
3,0 | Student prawidłowo rozumie wspólną politykę rybacką UE ma umiejętności jej efektywnej analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RYBS3_3A_C.6.6_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do otwartości i zorientowania na działania zmierzające do prowadzenia rybołówstwa zrównoważonego | 2,0 | |
3,0 | student będzie potrafił efektywnie prezentować i dyskutować wyniki badań nad zrównożonym rybołówstwem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wspólna polityka rybacka - podręcznik użytkownika, Wspólnoty Europejskie, Urząd Ofi cjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, Luksemburg, 2009
- http://europa.eu, 2012
- http://ec.europs.eu/fisheries/reform/index_pl.htm, 2012