Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia i żywienie
Sylabus przedmiotu Porty i statki rybackie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Porty i statki rybackie | ||
Specjalność | technologia żywności pochodzenia wodnego | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Gospodarki Rybackiej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu fizyki, matematyki, budowy i eksploatacji narzędzi połowu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu budowy i eksploatacji statków rybackich oraz lokalizacji, funkcji i wyposażenia portów rybackich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wyposażenie statków | 1 |
T-L-2 | Zasady podziału pomieszczeń statku | 2 |
T-L-3 | Instalacje okrętowe | 2 |
T-L-4 | Urządzenia sterowe, kotwiczno - cumownicze i przeładunkowe | 4 |
T-L-5 | Środki i urządzenia ratunkowe, wyposażenie nawigacyjne, radiokomunikacyjnei ichtiolokacyjne statków rybackich | 2 |
T-L-6 | Wyposażenie portów rybackich na tle realizowanych funkcji | 2 |
13 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu | 1 |
T-W-2 | Budowa i eksploatacja statków rybackich | 7 |
T-W-3 | Lokalizacje, funkcje i wyposażenie portów rybackich | 5 |
13 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 13 |
A-L-2 | studiowanie literatury | 7 |
A-L-3 | konsultacje | 6 |
A-L-4 | przygotowanie do zaliczenia | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 13 |
A-W-2 | studiowanie przedmiotowej literatury | 8 |
A-W-3 | konsultacje | 5 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 4 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_D2tzpw_W01 Student po zakończeniu przedmiotu będzie znał budowę, wyposażenie i eksploatację statków rybackich | TZiZ_1A_W08, TZiZ_1A_W16 | R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
TZiZ_1A_D2tzpw_W02 student powinien być w stanie nazywać funkcje i wyposażenie portów rybackich | TZiZ_1A_W16, TZiZ_1A_W18 | R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_D2tzpw_U01 Student powinien umieć eksploatować urządzenia zainstalowane na statku rybackim | TZiZ_1A_U02 | R1A_U02 | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-2, S-1 |
TZiZ_1A_D2tzpw_U02 Student powinien umieć dobierać wyposażenie portów rybackich | TZiZ_1A_U27, TZiZ_1A_U29 | R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07 | InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_D2tzpw_K01 student nabędzie zdolności do oceny budowy i wyposażenia statków rybackich | TZiZ_1A_K05 | R1A_K08 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
TZiZ_1A_D2tzpw_K02 Student nabędzie zdolność do oceny lokalizacji i części składowych portu rybackiego | TZiZ_1A_K02, TZiZ_1A_K05 | R1A_K04, R1A_K08 | — | C-1 | T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_D2tzpw_W01 Student po zakończeniu przedmiotu będzie znał budowę, wyposażenie i eksploatację statków rybackich | 2,0 | Nie zna budowy, wyposażenia i eksploatacji statków rybackich |
3,0 | Zna ogólne uwarunkowania budowy i eksploatacji statków rybackich | |
3,5 | Zna rozwój statków rybackich, ich podział, podstawy przepisów regulujących rybołówstwo | |
4,0 | Zna rozwój statków rybackich, ich podział, przepisy regulujące rybołówstwo,wyposażenie, instalacje okrętowe | |
4,5 | Zna rozwój statków rybackich, ich podział, wyposażenie, przepisy regulujące rybołówstwo, instalacje okrętowe, urządzenia sterowe, kotwiczno cumownicze i przeładunkowe | |
5,0 | Zna zagadnienia związane z budową, działaniem, wyposażeniem nawigacyjnym, radiokomunikacyjnym i ichtiolokacyjnym, eksploatacją opartą o przepisy oraz problemy i tendencje w budownictwie i eksploatacji statków rybackich | |
TZiZ_1A_D2tzpw_W02 student powinien być w stanie nazywać funkcje i wyposażenie portów rybackich | 2,0 | nic nie wie na temat portów |
3,0 | ma ogólne pojęcie o portach w tym rybackich | |
3,5 | zna ogólne zasady budowy i podziału portów | |
4,0 | zna budowę, podział, lokalizację i niektóre funkcje i części składowe portów | |
4,5 | zna budowę, podział, lokalizację, funkcje i części składowe portów | |
5,0 | zna budowę, podział, lokaslizacje, funkcje, zęści składowe i wyposażenie portów rybackich na tle realizowanych funkcji |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_D2tzpw_U01 Student powinien umieć eksploatować urządzenia zainstalowane na statku rybackim | 2,0 | nie ma umiejętności rozpoznawania statków rybackich ani funkcji jakie powinny spełniać |
3,0 | umie rozpoznawać niektóre statki rybackie i urządzenie statkowe | |
3,5 | umie rozpoznawać statki rybackie i urządzenia statkowe | |
4,0 | umie rozpoznawać statki rybackie, ich wyposażenie i niektóre zainstalowane urządzenia | |
4,5 | umie rozpoznać statki rybackie, ich wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe | |
5,0 | umie rozpoznać statki rybackie, ich podział, wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe, układy napędowe, klasyfikacje i ubezpieczenia morskie | |
TZiZ_1A_D2tzpw_U02 Student powinien umieć dobierać wyposażenie portów rybackich | 2,0 | nie umie wykorzystać żadnych wiadomości na temat portów rybackich |
3,0 | umie rozpoznać różne porty w tym rybackie iniektóre funkcje | |
3,5 | poprawnie potrafi podzielić porty | |
4,0 | potrafi podzielić porty i ich lokalizacje | |
4,5 | potrafi podzielić porty, ich lokalizacje, funkcje i części składowe | |
5,0 | potrafi podzielić porty, ich lokalizacje, funkcje, części składowe i wyposażenie na tle realizowanych funkcji |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_D2tzpw_K01 student nabędzie zdolności do oceny budowy i wyposażenia statków rybackich | 2,0 | nie ma zdolności do oceny podziału, budowy i wyposażenia statków rybackich, wykazuje brak postawy kreatywnej |
3,0 | ma zdolność do oceny podstawowego podziału statków rybackich | |
3,5 | ma zdolność do oceny podziału, podstawowych elementów składowych i wyposażenia statków rybackich | |
4,0 | ma zdolność do oceny podziału, elementów składowych, wyposażenia, instalacji, konstrukcji kadłuba statków rybackich | |
4,5 | ma zdolność do oceny podziału, elementów składowych, wyposażenia, instalacji, konstrukcji, środków i urządzeń ratunkowych | |
5,0 | ma zdolność do oceny statków rybackich i ich eksploatacji | |
TZiZ_1A_D2tzpw_K02 Student nabędzie zdolność do oceny lokalizacji i części składowych portu rybackiego | 2,0 | nie ma zdolności do oceny żadnych portów |
3,0 | ma zdolności do oceny podziału portów | |
3,5 | ma zdolność do oceny podziału i lokalizacji portów rybackich | |
4,0 | ma zdolności do oceny podziału, lokalizacji i niektórych części składowych portów rybackich | |
4,5 | ma zdolności do oceny podziału, lokalizacji, części składowych oraz funkcji portów rybackich | |
5,0 | ma zdolności do oceny podziału, lokalizacji, części składowych, funkcji i wyposażenia portów rybackich |
Literatura podstawowa
- Aktualne akty prawne, Rozporządzenia i zarządzenia dotyczące portów, 2011
- Przepisy klasyfikacji i budowy statków morskicch, PRS, Gdansk, 2011
Literatura dodatkowa
- Balcerski A., Siłownie okrętowe, Gdańsk, 1990
- Piotrowski L., Witkowski K., Okrętowe silniki spalinowe, Trademar, Gdańsk, 1996