Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia i żywienie

Sylabus przedmiotu Marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 13 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Studenci mają poznać przyczyny pojawienia się marketingu.
C-2Studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
C-3Studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności
C-4Studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Istota i znaczenie marketingu1
T-W-2Zasady i strategie marketingowe2
T-W-3Otoczenie podmiotu. Segmentacja rynku2
T-W-4Cena - istota, ustalanie, strategie cenowe2
T-W-5Strategie dystrybucji. Hurt i detal2
T-W-6Promocja1
T-W-7Otoczenie marketingowe1
T-W-8Produkt - pojęcie, rodzaje, cykl życia1
T-W-9Dystrybucja1
13

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajeciach13
A-W-2Przygotowanie do zajeć8
A-W-3Samodzielna praca studenta10
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-2Film
M-3Praca w grupach
M-4Dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Prace domowe
S-3Ocena formująca: Zaliczenie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_A10_W01
powinien definiować marketing
TZiZ_1A_W20R1A_W02, R1A_W08InzA_W04C-1, C-2T-W-7, T-W-1M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_A10_U02
powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjanych sukcesów firmy
TZiZ_1A_U29R1A_U07InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07C-1, C-2T-W-3, T-W-1, T-W-7, T-W-2M-1, M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_A10_K02
winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działalnosci gospodarczej podmiotów
TZiZ_1A_K05R1A_K08C-1, C-2T-W-2, T-W-7, T-W-1M-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_A10_W01
powinien definiować marketing
2,0
3,0Umie definiować marketing
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_A10_U02
powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjanych sukcesów firmy
2,0
3,0Postrzega narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_A10_K02
winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działalnosci gospodarczej podmiotów
2,0
3,0Rozumie rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działalności gospodraczej podmiotów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa, 1994
  2. Worobjow L., Teoria i praktyka zarządzania, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 2011
  3. Kotler Ph., Armstrong G., Sunders J., Vong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota i znaczenie marketingu1
T-W-2Zasady i strategie marketingowe2
T-W-3Otoczenie podmiotu. Segmentacja rynku2
T-W-4Cena - istota, ustalanie, strategie cenowe2
T-W-5Strategie dystrybucji. Hurt i detal2
T-W-6Promocja1
T-W-7Otoczenie marketingowe1
T-W-8Produkt - pojęcie, rodzaje, cykl życia1
T-W-9Dystrybucja1
13

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajeciach13
A-W-2Przygotowanie do zajeć8
A-W-3Samodzielna praca studenta10
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_A10_W01powinien definiować marketing
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W20Ma elementarna wiedzę w zakresie ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem, ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Studenci mają poznać przyczyny pojawienia się marketingu.
C-2Studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
Treści programoweT-W-7Otoczenie marketingowe
T-W-1Istota i znaczenie marketingu
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie definiować marketing
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_A10_U02powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjanych sukcesów firmy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U29Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Studenci mają poznać przyczyny pojawienia się marketingu.
C-2Studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
Treści programoweT-W-3Otoczenie podmiotu. Segmentacja rynku
T-W-1Istota i znaczenie marketingu
T-W-7Otoczenie marketingowe
T-W-2Zasady i strategie marketingowe
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-3Praca w grupach
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Postrzega narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_A10_K02winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działalnosci gospodarczej podmiotów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Studenci mają poznać przyczyny pojawienia się marketingu.
C-2Studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy
Treści programoweT-W-2Zasady i strategie marketingowe
T-W-7Otoczenie marketingowe
T-W-1Istota i znaczenie marketingu
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Zaliczenie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działalności gospodraczej podmiotów
3,5
4,0
4,5
5,0