Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZiZ_1A_D16tzpw1_U01 | Poznanie warunków hydrochemicznych oraz przemiany materii w naturalnych zbiornikach wodnych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZiZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
TZiZ_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
TZiZ_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
TZiZ_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
TZiZ_1A_U06 | Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8, |
TZiZ_1A_U13 | Potrafi monitorować środowisko i działać w sposób adekwatny do stopnia jego zagrożenia. |
TZiZ_1A_U24 | Stosuje zasady bhp i higieny pracy. |
TZiZ_1A_U29 | Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z warunkami hydrochemicznymi oraz przemianą materii w naturalnych zbiornikach wodnych |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Warunki termiczne wód |
---|
T-W-13 | Przedstawianie oraz analiza i interpretacja wyników badań hydrochemicznych |
T-W-5 | Związki biogenne - fosfor |
T-W-14 | Dobra praktyka laboratoryjna, walidacja metod badawczych.
Metody referencyjne. |
T-W-10 | Zawartość chlorofilu |
T-W-11 | Mikroelementy wód naturalnych |
T-W-12 | Osady denne oraz ich wpływ na kształtowanie się warunków hydrochemicznych |
T-W-4 | Zawartość biogenów - związki azotu |
T-W-7 | Zawartość metali - żelazo, mangan |
T-W-6 | Zawartość wapnia i magnezu |
T-W-3 | System węglanowy |
T-W-8 | Zasolenie - zawartość chlorków |
T-W-9 | Zwartość materii organicznej |
T-W-2 | Warunki tlenowe wód |
Metody nauczania | M-2 | Wykład informacyjny |
---|
M-4 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i ćwiczeniami |
M-1 | Wykład problemowy |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-6 | Objaśnienia i wyjaśnienia |
M-5 | Seminarium |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie sprawdzające |
S-1 | Ocena formująca: Egzamin |