Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZiZ_1A_PO3-7zcid_U01 | Student posiada umiejętność w zakresie stosowania prebiotyków i probiotyków. Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności. Posiada umiejętność projektowania i oceny wartości odżywczej jadłospisów dla osób chorych z uwzględnieniem pre- i probiotyków. Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych informacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZiZ_1A_U30 | Stosuje podstawowe technologie informatyczne przy pozyskiwaniu i przetwarzaniu informacji w zakresie przetwórstwa żywności. |
---|
TZiZ_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
TZiZ_1A_U15 | Potrafi przez odpowiedni dobór składników diety podnieść jej prozdrowotne efekty oddziaływania na organizm człowieka. |
TZiZ_1A_U24 | Stosuje zasady bhp i higieny pracy. |
TZiZ_1A_U04 | Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów. |
TZiZ_1A_U29 | Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych. |
TZiZ_1A_U09 | Potrafi posługiwać się terminologią mikrobiologiczną, dokonać wyboru właściwych technik diagnostycznych przy ukierunkowanej analizie mikrobiologicznej żywności, potrafi rozpoznać organizmy pasożytnicze. |
TZiZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
TZiZ_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U10 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie immunomodulujących właściwości bakterii kwasu mlekowego. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Praktyczne zastosowanie metabolitów probiotycznych w przemyśle spożywczym. |
---|
T-L-2 | Praktyczne zastosowanie metabolitów probiotycznych w prewencji alergii. |
T-L-3 | Praktyczne zastosowanie metabolitów probiotycznych w prewencji nietolerancji pokarmowych. |
T-L-4 | Bezpieczeństwo i możliwość stosowania probiotyków. |
T-L-5 | Synbiotyki jak składnik preparatów farmakologicznych. Analiza składu wybranych preparatów. |
T-L-6 | Interakcje pomiędzy grupami antybiotyków a szczepami probiotycznymi. |
T-L-7 | Niebezpieczeństwo infekcji rotawirusami. Metoda przypadków. |
T-W-1 | Charakterystyka, znaczenie i rola bakterii kwasu mlekowego. |
T-W-2 | Metabolity probiotyczne i możliwości wykorzystania ich w przemyśle. |
T-W-3 | Wpływ bakterii probiotycznych na zdrowie człowieka. |
T-W-4 | Działanie immunomodulujące pałeczek kwasu mlekowego. |
T-W-5 | Zapobieganie alergiom pokarmowym. Zastosowanie probiotyków w leczeniu AZS. |
T-W-6 | Zastosowanie probiotyków w leczeniu dzieci z biegunką rotawirusową. |
T-W-7 | Wykorzystanie szczepów probiotycznych w prewencji zakażeń górnych dróg oddechowych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna zwiazana z wykładem |
M-3 | Metoda przypadków |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena referatów i prezentacji |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi prawidłowo zastosować pebiotyków i probiotyków w dietach osób chorych i w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. |
3,0 | Student w znacznym stopniu poprawnie potrafi zastosować pebiotyki i probiotyki w dietach osób chorych, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań jednak bez analizy. |
3,5 | Student w znacznym stopniu poprawnie potrafi zastosować pebiotyki i probiotyki w dietach osób chorych, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. |
4,0 | Student poprawnie potrafi zastosować pebiotyki i probiotyki w dietach osób chorych, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników. |
4,5 | Student poprawnie potrafi zastosować pebiotyki i probiotyki w dietach osób chorych, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. |
5,0 | Student poprawnie potrafi zastosować pebiotyki i probiotyki w dietach osób chorych, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto zaproponować korekty. |