Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_B3mhig_U01 | Potrafi prawidłowo dokonać wyboru odpowiednich środków czystości, oraz przewidzieć ewentualne szkody powodowane przez błędny wybór. Posiada umiejętności wykorzystania nowoczesnych środków czystości, potrafi rozpoznać zagrożenia dla zdrowia i środowiska stwarzane przez nieprawidłowe wykorzystanie tych środków.
Posiada zaawansowane umiejętności pozwalające prawidłowo wybrać metodykę analizy oraz przeprowadzić analizy pozwalające ocenić parametry jakościowe środków czystości.
Posiada umiejętność wyszukiwania, analizowania, oceniania, selekcjonowania i wykorzystywania informacji z zakresu tematyki przedmiotu ze źródeł elektronicznych i drukowanych oraz przygotowywania na jej podstawie prezentacji ustnych i pisemnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U15 | Samodzielnie planuje, na podstawie zdobytej, pogłębionej wiedzy własną karierę zawodową lub naukową. |
---|
TOW_2A_U12 | Wykazuje zdolność podejmowania działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa z uwzględnieniem usług. |
TOW_2A_U09 | Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje. |
TOW_2A_U10 | Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania opracowań pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki, dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku Towaroznawstwo lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych. |
TOW_2A_U05 | Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu. |
TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
TOW_2A_U03 | Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych związanych z jakością i bezpieczeństwem surowców i produktów. Potrafi stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować. |
TOW_2A_U11 | Potrafi napisać pracę naukową w języku polskim oraz doniesienie naukowe w języku obcym na podstawie własnych badań. |
TOW_2A_U02 | Potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania przyczyn i przebiegu procesów powstawania towarów. Potrafi formułować własne opinie i właściwie dobierać metody analiz. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U11 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Teoretyczna i praktyczna wiedza dotycząca środków czystości (przeznaczenie, skład, mechanizm działenia, szkodliwośći) stosowanych w przemyśle i gospodarstwie domowym. |
---|
Treści programowe | T-W-4 | Skład, rodzaje, właściwości i przeznaczenie środków czystosci |
---|
T-W-5 | Działanie biologiczne i ryzyko dla środowiska stwarzane przez środki czystości |
Metody nauczania | M-1 | Wykład |
---|
M-2 | Ćwiczenia |
M-3 | Metoda przypadków |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Aktywność |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena prezentowanych prac studentów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie opanował wiedzy nawet w podstawowym stopniu. |
3,0 | Student potrafi wymienić podstawowe rodzaje środków czystości. |
3,5 | Student potrafi wymienić podstawowe rodzaje srodków czystości i je scharakteryzować. Zna zagrożenia dla zdrowia i środowiska stwarzane przez ich składniki. |
4,0 | Student potrafi wymienić podstawowe rodzaje srodków czystości i je scharakteryzować. Zna zagrożenia dla zdrowia i środowiska stwarzane przez ich składniki. |
4,5 | Student potrafi wymienić podstawowe rodzaje srodków czystości i je scharakteryzować. Zna zagrożenia dla zdrowia i środowiska stwarzane przez ich składniki. Zna podstawowe metody analityczne wykorzystywane w ocenie ich parametrów jakościowych |
5,0 | Student potrafi wymienić podstawowe rodzaje srodków czystości i je scharakteryzować. Zna zagrożenia dla zdrowia i środowiska stwarzane przez ich składniki. Zna podstawowe metody analityczne wykorzystywane w ocenie ich parametrów jakościowych. Swobodnie prezentuje i duskutuje o uzyskanych wynikach. |