Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_PO2-2tz_U01 | Student posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu towaroznawsta maszyn pakujących. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U10 | Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania opracowań pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki, dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku Towaroznawstwo lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych. |
---|
TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
---|
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U11 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy w zakresie roli i funkcji maszyn w produkcji opakowań, ich podziałui, przybliżenie zagadnień związanych, towaroznawstwem maszyn pakujących, przekazanie podstawowych informacji na temat nowych trendów w dziedzinie maszyn pakujących |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Wprowadzenie - najważniejsze definicje oraz funkcje opakowań i podstawowe terminy związane z opakowaniami. |
---|
T-L-2 | Opakowania metalowe: cykl technologiczny otrzymywania puszek aluminiowych i stalowych, rodzaje opakowań metalowych, metody badań puszek metalowych, wady technologiczne puszek metalowych. |
T-L-3 | Opakowania szklane: określanie podstawowych właściwości opakowań szklanych, rodzaje i metody badań opakowań szklanych, wady technologiczne opakowań szklanych. |
T-L-4 | Opakowania celulozowe: papier, tektura, karton (określanie rodzaju materiału celulozwego na podstawie obliczonych wartości gramatury), podstawowe grupy opakowań jednostkowych i transportowych, projektowanie i wady technologiczne. |
T-L-5 | Opakowania z tworzyw sztucznych: podstawy identyfikacji najważniejszych tworzyw sztucznych,
identyfikacja metod formowania opakowań, rodzaje opakowań - terminologia, wady technologiczne
opakowań z tw. sztucznych, badanie mechaniczne opakowań z tworzyw sztucznych, folie opakowaniowe - orietowanie i podatność na zgrzewanie, opakowania jednostkowe i transportowe, wady technologiczne opakowań z tw. sztucznych (butelki PET). Metody badań właściwości materiałów opakowaniowych: barierowość dla gazów, migracja i odporność na działanie zw. chemicznych. |
T-L-7 | Metody badań wybranych właściwości mechanicznych opakowań - przebicie, rozdarcie itd), odporność na działanie wody i różnych związków chemicznych - modyfikacja powierzchni. |
T-L-8 | Przegląd najważniejszych opakowań jednostkowych i transportowych oraz metod ich badań |
T-L-9 | Wytyczne do projektowania i doboru opakowań, podstawowe wymagania stawiane materiałom opakowaniowym, najważniejsze własności produktów żywnościowych oraz metody ich utrwalania czynniki wywołujące psucie się produktów żywności. |
T-L-10 | Podstawy doboru opakowania do właściwości żywności, klasyfikacja opakowań w odniesieniu do opakowań bezpośrednich, zalecenia dotyczące wyboru rodzaju materiału i opakowania w zależności od pakowanego produktu, wytyczne dotyczące pakowania żywności świeżej. |
T-L-11 | Systemy pakowania żywności, podstawowe wytyczne przy doborze określonego systemu pakowania, przegląd najważniejszych grup urządzeń do pakowania – wady i zalety |
T-L-12 | Informacje na opakowaniach i oznakowanie żywności, podstawowe rodzaje informacji znajdujących się na opakowaniach, wymagania dotyczące oznaczenia opakowań. Certyfikacja opakowań. |
T-W-1 | Rola i funkcje współczesnych maszyn formujących materiały opakowaniowe i opakowania, |
T-W-2 | Maszyny formujące jednostkowe i transportowe opakowania metalowe, opakowania szklane oraz pakowania drewniane i papierowe. |
T-W-3 | Maszyny formujące opakowania z tworzyw sztucznych.Techniki wytwarzania w produkcji opakowań z tworzyw sztucznych. |
T-W-4 | Wytyczne do projektowania i doboru opakowań (podstawowe wymagania stawiane maszynom pakującym). |
T-W-5 | Podstawy doboru opakowania- maszyny do pakowania towarów w tym specyficzne systemy pakowania produktów (opakowania aseptyczne). |
T-W-6 | Podstawy druku na materiałach opakowaniowych i opakowaniach |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia audytoryjne |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: kolokwium (2 w semestrze, test) |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena z dwóch kolokwiów w formie testu, niższa niż 3,25. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |