Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IB_1A_D2-13_U01 | Student w wyniku przeprowadzonych zajęć potrafi wyszukać źródła informacji o zagrożeniach związanych z bezpieczeństwem informacji, o możliwościach zabezpieczania informacji. Potrafi integrować uzyskane informacje oraz wyciągać wnioski. Potrafi przekazywać informacje techniczne dotyczące bezpieczeństwa informacji oraz dostrzegać pozatechniczne aspekty związane z tą dziedziną. Stosując właściwe metody i techniki potrafi rozwiązać proste zadanie inżynierskie związane z bezpieczeństwem informacji i przedstawić je w formie zwięzłej informacji/opracowania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IB_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski |
---|
IB_1A_U04 | potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania |
IB_1A_U11 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym dotyczące różnorodnych aspektów niekorzystnych i niebezpiecznych oddziaływań obiektów technicznych i procesów technologicznych na środowisko i ich wpływ na bezpieczeństwo ludzi i środowiska |
IB_1A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne; potrafi opracować proste modele procesów i systemów o ograniczonej liczbie czynników zagrożenia, opracować proste symulacje komputerowe lub eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski dotyczące oceny ryzyka i wyboru metod zabezpieczenia |
IB_1A_U03 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych |
IB_1A_U17 | potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi |
IB_1A_U16 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia informacji |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z narzędziami wykrywania i identyfikowania zagrożeń związanych z bezpieczeństwem informacji |
Treści programowe | T-L-4 | Określanie zmian w jednostce organizacyjnej dostosowujących jej działania do wymagań prawnych. |
---|
T-L-2 | Opracowywanie niezbędnej dokumentacji dot. ochrony i przetwarzania danych osobowych. |
T-L-1 | Ustalanie systemu obiegu dokumentów oraz systemu przechowywania i archiwizacji dokumentacji - instrukcje wewnętrzne. |
T-L-5 | Szyfrowanie informacji. |
T-L-3 | Opracowywanie polityki bezpieczeństwa. |
Metody nauczania | M-2 | Objaśnienie |
---|
M-4 | Praca z użyciem komputera |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne sprawdzające wiedzę i umiejętności studenta w zakresie objętym tematyką zadań wykonanych przez studenta podczas ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności studenta w zakresie posługiwania się programami komputerowymi służącymi zabezpieczeniu informacji |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wyszukać źródeł informacji o zagrożeniach związanych z bezpieczeństwem informacji, o możliwościach zabezpieczania informacji. Nie potrafi przekazywać informacji technicznych dotyczących bezpieczeństwa informacji oraz dostrzegać pozatechnicznych aspektów związanych z tą dziedziną. Nie potrafi rozwiązać prostego zadania inżynierskiego związanego z bezpieczeństwem informacji. |
3,0 | Student potrafi wyszukać źródła informacji o podstawowych zagrożeniach związanych z bezpieczeństwem informacji, o możliwościach zabezpieczania informacji. Na podstawie zgromadzonych informacji potrafi wyciagać proste wnioski. Potrafi przekazywać proste informacje techniczne dotyczące bezpieczeństwa informacji oraz dostrzegać pozatechniczne aspekty związane z tą dziedziną. Stosując podstawowe metody i techniki potrafi rozwiązać proste zadanie inżynierskie związane z bezpieczeństwem informacji i przedstawić je w formie zwięzłej informacji/opracowania, popełnia przy tym błędy wymagające korekty. |
3,5 | Student potrafi wyszukać źródła informacji o podstawowych zagrożeniach związanych z bezpieczeństwem informacji, o możliwościach zabezpieczania informacji. Na podstawie zgromadzonych informacji potrafi wyciagać proste wnioski. Potrafi przekazywać proste informacje techniczne dotyczące bezpieczeństwa informacji oraz dostrzegać pozatechniczne aspekty związane z tą dziedziną. Stosując podstawowe metody i techniki potrafi rozwiązać proste zadanie inżynierskie związane z bezpieczeństwem informacji i przedstawić je w formie zwięzłej informacji/opracowania, popełnia przy tym drobne błędy. |
4,0 | Student potrafi wyszukać źródła informacji o zagrożeniach związanych z bezpieczeństwem informacji, o możliwościach zabezpieczania informacji. Na podstawie zgromadzonych informacji potrafi wyciagać poszerzone wnioski. Potrafi przekazywać złożone informacje techniczne dotyczące bezpieczeństwa informacji oraz dostrzegać pozatechniczne aspekty związane z tą dziedziną. Stosując właściwe metody i techniki potrafi rozwiązać zadanie inżynierskie związane z bezpieczeństwem informacji i przedstawić je w formie zwięzłej informacji/opracowania, popełnia przy tym błędy wymagające korekty. |
4,5 | Student potrafi wyszukać źródła informacji o zagrożeniach związanych z bezpieczeństwem informacji, o możliwościach zabezpieczania informacji. Na podstawie zgromadzonych informacji potrafi wyciagać poszerzone wnioski. Potrafi przekazywać złożone informacje techniczne dotyczące bezpieczeństwa informacji oraz dostrzegać pozatechniczne aspekty związane z tą dziedziną. Stosując właściwe metody i techniki potrafi rozwiązać zadanie inżynierskie związane z bezpieczeństwem informacji i przedstawić je w formie zwięzłej informacji/opracowania, popełnia przy tym drobne błędy. |
5,0 | Student potrafi wyszukać źródła informacji o zagrożeniach związanych z bezpieczeństwem informacji, o możliwościach zabezpieczania informacji. Potrafi integrować uzyskane informacje oraz wyciągać szczegółowe wnioski. Potrafi przekazywać złożone informacje techniczne dotyczące bezpieczeństwa informacji oraz dostrzegać pozatechniczne aspekty związane z tą dziedziną. Stosując właściwe metody i techniki potrafi rozwiązać zadanie inżynierskie związane z bezpieczeństwem informacji i przedstawić je w formie zwięzłej informacji/opracowania. |