Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IB_1A_D3-16_U01 | potrafi pozyskać informacje oraz na ich podstawie przygotować zrozumiałą informację oraz odpowiedni sposób jej dystrybucji w zależności od powagi sytuacji i grupy odbiorców informacji |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IB_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski |
---|
IB_1A_U22 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go |
IB_1A_U08 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi dla realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
IB_1A_U04 | potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania |
IB_1A_U16 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu |
IB_1A_U03 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych |
IB_1A_U17 | potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość metod komunikacji |
---|
C-4 | Znajomość systemów GSM, GPS, NAVTEX |
C-3 | Znajomość problematyki kodowania i kompresji danych |
C-2 | Znajomość systemów teletransmisji |
Treści programowe | T-L-5 | Archiwizacja danych |
---|
T-L-6 | Strategie archiwizacji |
T-W-2 | Komunikacja wizualna. |
T-W-8 | zaliczenie przedmiotu |
T-W-6 | Komunikacja przez Internet |
T-W-4 | Komunikacja telefoniczna i wykorzystująca telefony wywołujące |
T-L-7 | Kompresja danych. |
T-W-1 | Podział środków łączności |
T-L-4 | system NAVTEX. |
T-L-1 | Szkolenie BHP, omówenie warunków uczestnictwa w zajęciach |
T-L-2 | Symulacja pracy urządzeń GSM. |
T-W-5 | Komunikacja telewizyjna i radiowa |
T-W-3 | Media drukowane |
T-L-3 | Symulacja pracy GPS |
T-W-7 | Systemy nawigacji satelitarnej i map cyfrowych. |
Metody nauczania | M-4 | Metody programowe |
---|
M-1 | Metody podające |
M-3 | Metody aktywizujące |
M-2 | Metody problemowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie przedmiotu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie jest w stanie poprawnie określić źródeł informacji oraz sformułować treści informacji dla danej grupy odbiorców |
3,0 | potrafi poprawnie określić źródła informacji oraz sformułować treść informacji dla danej grupy odbiorców. Ma trudności z poprawnym wyborem środków jej dystrybucji. |
3,5 | umiejętności na poziomie pomiędzy 3,0 a 4,0 |
4,0 | potrafi poprawnie określić źródła informacji oraz sformułować treść informacji dla danej grupy odbiorców. Nie ma trudności z poprawnym wyborem środków jej dystrybucji oraz określeniem bezpieczeństwa inforamcji. Popełnia drobne błędy podczas tych czynności. |
4,5 | umiejętności na poziomie pomiędzy4,0 a 5,0 |
5,0 | potrafi poprawnie określić źródła informacji oraz sformułować treść informacji dla danej grupy odbiorców. Nie ma trudności z poprawnym wyborem środków jej dystrybucji oraz określeniem bezpieczeństwa inforamcji.Nie popełnia błędów podczas tych czynności. |