Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)
Sylabus przedmiotu Bezpieczeństwo konstrukcji mechanicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria bezpieczeństwa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Bezpieczeństwo konstrukcji mechanicznych | ||
Specjalność | Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl>, Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | mechanika, wytrzymałość materiałów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność oceny stopnia bezpieczeństwa konstrukcji mechanicznych ze względu na wytrzymałość statyczną, dynamiczną i zmęczeniową oraz stateczność |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przykłady i zadania zgodnie z tematyka prowadzonych wykładów. | 13 |
T-A-2 | Kolokwium nr 1. | 1 |
T-A-3 | Kolokwium nr 2. | 1 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Przeszkolenie BHP - stanowiskowe. | 1 |
T-L-2 | Analiza bezpieczenstwa plaskich układów kratowych pod względem wytrzymałośćiowym | 2 |
T-L-3 | Analiza bezpieczenstwa przestrzennych układów kratowych pod względem wytrzymałośćiowym | 2 |
T-L-4 | Analiza bezpieczenstwa ram plaskich pod względem wytrzymałośćiowym | 2 |
T-L-5 | Analiza bezpieczenstwa ram przestrzennych pod względem wytrzymałośćiowym | 2 |
T-L-6 | Analiza bezpieczenstwa belek zginanych pod względem wytrzymałośćiowym. | 2 |
T-L-7 | Analiza płyt usztywnionych | 2 |
T-L-8 | Zaliczenie formy zajęć. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Obiekt techniczny, układy funkcjonalne i układy bezpieczeństwa, konstrukcje mechaniczne, wytrzymałość i niezawodność konstrukcji. | 1 |
T-W-2 | Obciążenia i narażenia konstrukcji mechanicznych. | 2 |
T-W-3 | Drgania konstrukcji mechanicznych. | 3 |
T-W-4 | Zniszczenie materiału: pękanie kruche i zmęczeniowe, wytrzymałość, zniszczenie konstrukcji. | 3 |
T-W-5 | Numeryczne metody oceny bezpieczeństwa konstrukcji mechanicznych. | 5 |
T-W-6 | Zaliczenie formy zajęć. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie się do kolokwiów. | 10 |
25 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
A-L-3 | Opracowanie i analiza wyników | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć. | 11 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-3 | Metody programowane: z użyciem komputera. |
M-4 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie pracy zaliczeniowej (wykłady). |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne). |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne). |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_D2-07_W01 ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń i bezpieczeństwa wytrzymałościowego oraz stosowania technicznych środków zapewnienia bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | IB_1A_W14, IB_1A_W20, IB_1A_W21 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-W-2, T-L-5, T-W-4, T-L-3, T-L-2, T-W-1, T-L-4, T-W-3, T-L-7, T-W-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-3, S-1, S-2 |
IB_1A_D2-07_W04 zna zasady doboru materiałów inżynierskich do zastosowań technicznych, zna metody identyfikowania materiałów oraz typowe technologie inżynierskie w zakresie wytrzymałościowego kształtowania konstrukcji mechanicznych | IB_1A_W25, IB_1A_W34 | T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05 | InzA_W05 | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-L-7, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-W-2, T-L-6, T-L-5, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-3, M-4, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_D2-07_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski | IB_1A_U01 | T1A_U01 | — | C-1 | T-L-2, T-W-2, T-W-3, T-L-6, T-L-7, T-W-5, T-L-5, T-L-4, T-W-1, T-W-4, T-L-3 | M-3, M-2, M-1, M-4 | S-3, S-2, S-1 |
IB_1A_D2-07_U02 potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych | IB_1A_U03 | T1A_U02 | — | C-1 | T-L-2, T-L-5, T-L-7, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-L-4, T-L-3, T-L-6 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-2, S-1, S-3 |
IB_1A_D2-07_U03 potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania | IB_1A_U04 | T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-L-4, T-L-6, T-W-2, T-L-7, T-L-2, T-W-3, T-W-4, T-L-5, T-L-3 | M-2, M-3, M-1, M-4 | S-2, S-1, S-3 |
IB_1A_D2-07_U04 ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń wytrzymałościowym występujące w tym środowisku oraz zna zasady bezpieczeństwa wytrzymałościowego związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy | IB_1A_U12 | T1A_U11 | — | C-1 | T-L-4, T-W-4, T-W-2, T-L-5, T-L-6, T-L-2, T-L-7, T-W-3, T-L-3, T-W-1, T-W-5 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
IB_1A_D2-07_U05 potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, urządzenia, obiekty, systemy, podstawowe procesy technologiczne i produkcyjne, zastosowane metody eksploatacji, różne rodzaje usług - zwłaszcza w powiązaniu z kryteriami stosowanymi w inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | IB_1A_U13 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
IB_1A_D2-07_U06 potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dla tego celu | IB_1A_U16 | T1A_U15 | InzA_U07 | C-1 | T-L-2, T-W-4, T-W-3, T-L-4, T-W-1, T-W-2, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-W-5, T-L-3 | M-2, M-1, M-4, M-3 | S-3, S-2, S-1 |
IB_1A_D2-07_U07 potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować prostą konstrukcję mechaniczną z uwzględnieniem bezpieczeństwa wytrzymałościowego, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi | IB_1A_U17 | T1A_U16 | InzA_U08 | C-1 | T-L-5, T-L-2, T-W-2, T-W-5, T-L-7, T-L-3, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-L-6, T-L-4 | M-4, M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_D2-07_K01 ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | IB_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-1 | T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-L-3, T-W-5, T-W-3, T-L-4, T-L-2 | M-3, M-2, M-1, M-4 | S-2, S-1, S-3 |
IB_1A_D2-07_K02 jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | IB_1A_K07 | T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07 | InzA_K01 | C-1 | T-W-3, T-L-2, T-W-5, T-W-2, T-L-3, T-W-1, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-W-4, T-L-7 | M-3, M-2, M-1, M-4 | S-3, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_D2-07_W01 ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń i bezpieczeństwa wytrzymałościowego oraz stosowania technicznych środków zapewnienia bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | 2,0 | Student nie ma uporządkowanej wiedzy w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń i bezpieczeństwa wytrzymałościowego oraz stosowania technicznych środków zapewnienia bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych. |
3,0 | Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń i bezpieczeństwa wytrzymałościowego oraz stosowania technicznych środków zapewnienia bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych niezbędną do rozwiązania problemów na podstawowym poziomie trudności. | |
3,5 | Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń i bezpieczeństwa wytrzymałościowego oraz stosowania technicznych środków zapewnienia bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych niezbędną do rozwiązania problemów na średnim poziomie trudności. | |
4,0 | Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń i bezpieczeństwa wytrzymałościowego oraz stosowania technicznych środków zapewnienia bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych niezbędną do rozwiązania problemów na zaawansowanym poziomie trudności. | |
4,5 | Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń i bezpieczeństwa wytrzymałościowego oraz stosowania technicznych środków zapewnienia bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów na średnim poziomie trudności. | |
5,0 | Student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, metod określania i oceny skutków zagrożeń i bezpieczeństwa wytrzymałościowego oraz stosowania technicznych środków zapewnienia bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów na zaawansowanym poziomie trudności. | |
IB_1A_D2-07_W04 zna zasady doboru materiałów inżynierskich do zastosowań technicznych, zna metody identyfikowania materiałów oraz typowe technologie inżynierskie w zakresie wytrzymałościowego kształtowania konstrukcji mechanicznych | 2,0 | Student nie zna zasad doboru materiałów inżynierskich do zastosowań technicznych, metod identyfikowania materiałów oraz typowe technologii inżynierskich w zakresie wytrzymałościowego kształtowania konstrukcji mechanicznych |
3,0 | Student zna zasady doboru materiałów inżynierskich do zastosowań technicznych, metody identyfikowania materiałów oraz typowe technologie inżynierskie w zakresie wytrzymałościowego kształtowania konstrukcji mechanicznych niezbędną do rozwiązania problemów na podstawowym poziomie trudności. | |
3,5 | Student zna zasady doboru materiałów inżynierskich do zastosowań technicznych, metody identyfikowania materiałów oraz typowe technologie inżynierskie w zakresie wytrzymałościowego kształtowania konstrukcji mechanicznych niezbędną do rozwiązania problemów na średnim poziomie trudności. | |
4,0 | Student zna zasady doboru materiałów inżynierskich do zastosowań technicznych, metody identyfikowania materiałów oraz typowe technologie inżynierskie w zakresie wytrzymałościowego kształtowania konstrukcji mechanicznych niezbędną do rozwiązania problemów na zaawansowanym poziomie trudności. | |
4,5 | Student zna zasady doboru materiałów inżynierskich do zastosowań technicznych, metody identyfikowania materiałów oraz typowe technologie inżynierskie w zakresie wytrzymałościowego kształtowania konstrukcji mechanicznych niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów na średnim poziomie trudności. | |
5,0 | Student zna zasady doboru materiałów inżynierskich do zastosowań technicznych, metody identyfikowania materiałów oraz typowe technologie inżynierskie w zakresie wytrzymałościowego kształtowania konstrukcji mechanicznych niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów na zaawansowanym poziomie trudności. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_D2-07_U01 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski | 2,0 | Student nie potrafi pozyskiwać informacji z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych; nie potrafi integrować uzyskanych informacji, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski |
3,0 | Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych; potrafi integrować uzyskane informacje w celu rozwiązywania problemów o podstawowym stopniu trudności, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski | |
3,5 | Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych; potrafi integrować uzyskane informacje w celu rozwiązywania problemów o średnim stopniu trudności, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski | |
4,0 | Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych; potrafi integrować uzyskane informacje w celu rozwiązywania problemów o zaawansowanym stopniu trudności, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski | |
4,5 | Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych; potrafi integrować uzyskane informacje w celu sformułowania i rozwiązywania problemów o średnim stopniu trudności, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski | |
5,0 | Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych; potrafi integrować uzyskane informacje w celu sformułowania i rozwiązywania problemów o zaawansowanym stopniu trudności, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski | |
IB_1A_D2-07_U02 potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych | 2,0 | Student nie potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych; potrafi przekazać informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych |
3,0 | Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych na podstawowym stopniu trudności; potrafi przekazać podstawowe informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych | |
3,5 | Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych na średnim stopniu trudności; potrafi przekazać podstawowe informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych | |
4,0 | Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych na zaawansowanym stopniu trudności; potrafi przekazać podstawowe informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych | |
4,5 | Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych na średnim stopniu trudności; potrafi przekazać zaawansowane informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych | |
5,0 | Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych na zaawansowanym stopniu trudności; potrafi przekazać zaawansowane informacje techniczne o zagrożeniach i niebezpieczeństwach w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych | |
IB_1A_D2-07_U03 potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania | 2,0 | Student nie potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania |
3,0 | Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa o podstawowym poziomie trudności ; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić podstawowe wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania | |
3,5 | Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa o średnim poziomie trudności ; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić podstawowe wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania | |
4,0 | Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa o zaawansowanym poziomie trudności ; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić podstawowe wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania | |
4,5 | Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa o średnim poziomie trudności ; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić zaawansowane wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania | |
5,0 | Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa o zaawansowanym poziomie trudności ; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić zaawansowane wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania | |
IB_1A_D2-07_U04 ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń wytrzymałościowym występujące w tym środowisku oraz zna zasady bezpieczeństwa wytrzymałościowego związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy | 2,0 | Student nie ma przygotowania niezbędnego do pracy w środowisku przemysłowym, nie zna typowych czynników i rodzajów zagrożeń wytrzymałościowych występujących w tym środowisku oraz nie zna zasad bezpieczeństwa wytrzymałościowego związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy |
3,0 | Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń wytrzymałościowym występujące w tym środowisku oraz zna podstawowe zasady bezpieczeństwa wytrzymałościowego związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy na poziomie podstawowym | |
3,5 | Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń wytrzymałościowym występujące w tym środowisku oraz zna podstawowe zasady bezpieczeństwa wytrzymałościowego związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy na poziomie średnim | |
4,0 | Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń wytrzymałościowym występujące w tym środowisku oraz zna podstawowe zasady bezpieczeństwa wytrzymałościowego związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy na poziomie zaawansowanym | |
4,5 | Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń wytrzymałościowym występujące w tym środowisku oraz zna zaawansowane zasady bezpieczeństwa wytrzymałościowego związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy na poziomie średnim | |
5,0 | Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym, zna typowe czynniki i rodzaje zagrożeń wytrzymałościowym występujące w tym środowisku oraz zna zaawansowane zasady bezpieczeństwa wytrzymałościowego związane z tą pracą i ogólne zasady zmniejszenia czynników narażenia i zagrożenia w środowisku pracy na poziomie zaawansowanym | |
IB_1A_D2-07_U05 potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, urządzenia, obiekty, systemy, podstawowe procesy technologiczne i produkcyjne, zastosowane metody eksploatacji, różne rodzaje usług - zwłaszcza w powiązaniu z kryteriami stosowanymi w inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | 2,0 | Student nie potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, podstawowych procesów technologicznych i produkcyjnych, zastosowanych metod eksploatacji, różnych rodzajów usług - zwłaszcza w powiązaniu z kryteriami stosowanymi w inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych |
3,0 | Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić niektóre istniejące rozwiązania techniczne, urządzenia, obiekty, systemy, podstawowe procesy technologiczne i produkcyjne, zastosowane metody eksploatacji, różne rodzaje usług - zwłaszcza w powiązaniu z kryteriami stosowanymi w inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych na poziomie podstawowym. | |
3,5 | Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić niektóre istniejące rozwiązania techniczne, urządzenia, obiekty, systemy, podstawowe procesy technologiczne i produkcyjne, zastosowane metody eksploatacji, różne rodzaje usług - zwłaszcza w powiązaniu z kryteriami stosowanymi w inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych na poziomie średnim. | |
4,0 | Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić niektóre istniejące rozwiązania techniczne, urządzenia, obiekty, systemy, podstawowe procesy technologiczne i produkcyjne, zastosowane metody eksploatacji, różne rodzaje usług - zwłaszcza w powiązaniu z kryteriami stosowanymi w inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych na poziomie zaawansowanym. | |
4,5 | Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, urządzenia, obiekty, systemy, podstawowe procesy technologiczne i produkcyjne, zastosowane metody eksploatacji, różne rodzaje usług - zwłaszcza w powiązaniu z kryteriami stosowanymi w inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych na poziomie średnim. | |
5,0 | Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, urządzenia, obiekty, systemy, podstawowe procesy technologiczne i produkcyjne, zastosowane metody eksploatacji, różne rodzaje usług - zwłaszcza w powiązaniu z kryteriami stosowanymi w inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych na poziomie zaawansowanym. | |
IB_1A_D2-07_U06 potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dla tego celu | 2,0 | Student nie potrafi ocenić przydatności rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych oraz nie potrafi wybrać i zastosować właściwej metody i narzędzia dla tego celu. |
3,0 | Student potrafi ocenić przydatność niektórych rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dla rozwiązania problemu o podstawowym stopniu trudności. | |
3,5 | Student potrafi ocenić przydatność niektórych rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dla rozwiązania problemu o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student potrafi ocenić przydatność niektórych rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dla rozwiązania problemu o zaawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dla rozwiązania problemu o średnim stopniu trudności. | |
5,0 | Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dla rozwiązania problemu o zaawansowanym stopniu trudności. | |
IB_1A_D2-07_U07 potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować prostą konstrukcję mechaniczną z uwzględnieniem bezpieczeństwa wytrzymałościowego, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi | 2,0 | Student nie potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować prostej konstrukcji mechanicznej z uwzględnieniem bezpieczeństwa wytrzymałościowego, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi. |
3,0 | Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować prostą konstrukcję mechaniczną z uwzględnieniem bezpieczeństwa wytrzymałościowego, używając do tego celu niektórych właściwych metod, technik i narzędzi na podstawowym poziomie trudności. | |
3,5 | Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować prostą konstrukcję mechaniczną z uwzględnieniem bezpieczeństwa wytrzymałościowego, używając do tego celu niektórych właściwych metod, technik i narzędzi na średnim poziomie trudności. | |
4,0 | Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować prostą konstrukcję mechaniczną z uwzględnieniem bezpieczeństwa wytrzymałościowego, używając do tego celu niektórych właściwych metod, technik i narzędzi na zaawansowanym poziomie trudności. | |
4,5 | Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować prostą konstrukcję mechaniczną z uwzględnieniem bezpieczeństwa wytrzymałościowego, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi na średnim poziomie trudności. | |
5,0 | Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować prostą konstrukcję mechaniczną z uwzględnieniem bezpieczeństwa wytrzymałościowego, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi na zaawansowanym poziomie trudności. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_D2-07_K01 ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w odniesieniu do bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | 2,0 | Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa konstrukcji |
3,0 | Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa konstrukcji | |
3,5 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście odpowiedniego bezpieczeństwa konstrukcji | |
4,0 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa konstrukcji | |
4,5 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa konstrukcji | |
5,0 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa konstrukcji | |
IB_1A_D2-07_K02 jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | 2,0 | Student nie jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i nie ma świadomości związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych. |
3,0 | Student jest wrażliwy na występujące niektóre zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować pewne opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | |
3,5 | Student jest wrażliwy na większość występujących zagrożeń bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować pewne opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | |
4,0 | Student jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować pewne opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | |
4,5 | Student jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować zaawansowane opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych | |
5,0 | Student jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować precyzyjne opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa wytrzymałościowego konstrukcji mechanicznych |
Literatura podstawowa
- Pihowicz W., Inżynieria bezpieczeństwa technicznego, WNT, Warszawa, 2008
- Red. M. Borysiewicz, Poradnik metod oceny ryzyka związanego z niebezpiecznymi instalacjami procesowymi, Instytut Energii Atomowej, Otwock-Świerk, 2000
- Rakowski, G., Kasprzyk, Z., Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Wyrzykowski, J.W., Pleszakow, E., Sieniawski, J., Odkształcenia i pękanie metali, WNT, Warszawa, 1999