Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów

Sylabus przedmiotu Infrastruktura transportu wodnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Infrastruktura transportu wodnego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość geografii fizycznej Polski i Europy

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie identyfikacji elementów i ich funkcji w infrastrukturze transportu wodnego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Elementy infrastruktury transportu wodnego1
T-W-2Charakterystyka dróg wodnych2
T-W-3Drogi wodne morskie i śródlądowe2
T-W-4Porty morskie i śródlądowe2
T-W-5Elementy infrastruktury transportu wodnego1
T-W-6Charakterystyka i klasyfikacja dróg wodnych2
T-W-7Drogi wodne morskie i śródlądowe2
T-W-8Porty morskie i śródlądowe2
T-W-9Budowle hydrotechniczne: ostrogi, śluzy, podnośnie, pochylnie, jazy4
T-W-10Infrastruktura dowozowo- odwozowa portów2
T-W-11Infrastruktura transportu zintegrowanego1
T-W-12Metody kształtowania infrastruktury transportu wodnego2
T-W-13Prognozowanie rozwoju infrastruktury transportu wodnego2
T-W-14Uwarunkowania hydrologiczne kształtowania dróg wodnych śródlądowych2
T-W-15Sieci śródlądowego transportu wodnego3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Czytanie literatury20
A-W-3Studiowanie map fizycznych Polski i Europy30
A-W-4Przygoptowanie do zaliczenia przedmiotu20
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test otwarty

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C11_W01
Student ma wiedzę obejmującą najbardziej istotne zagadnienia infrastruktury transportu wodnego
J_1A_W06T1A_W02InzA_W05C-1T-W-12, T-W-3, T-W-9, T-W-11, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-4, T-W-10, T-W-13, T-W-5, T-W-2, T-W-14, T-W-15, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C11_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich w zakresie infrastruktury transportu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
J_1A_U12T1A_U10InzA_U03C-1T-W-14, T-W-15, T-W-13M-1S-1
J_1A_C11_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić i stacjonarne obiekty występujących w infrastrukturze transportu wodnego
J_1A_U15T1A_U13InzA_U05C-1T-W-12, T-W-13, T-W-9, T-W-14M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C11_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie infrastruktury transportu wodnego, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
J_1A_K02T1A_K01C-1T-W-14, T-W-13, T-W-12M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C11_W01
Student ma wiedzę obejmującą najbardziej istotne zagadnienia infrastruktury transportu wodnego
2,0Student nie wykazał się żadną wiedzą adekwatną do efektu kształcenia
3,0Student wykazał się elementarną wiedzą adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia w wymaganym przez efekt zakresie
4,0Student wykazał pełną wiedzę wiedzą w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazał pełną wiedzę w zaktesie wymaganym przez efekt kształcenia i uzupełniajacą wiedzę literaturową
5,0Student wykazał pełną wiedzę w zaktesie wymaganym przez efekt kształcenia, uzupełniajacą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C11_U01
Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich w zakresie infrastruktury transportu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Stdent prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełne uiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje modyfikacje rozwiązań
J_1A_C11_U02
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić i stacjonarne obiekty występujących w infrastrukturze transportu wodnego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym prze efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym orzez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresu
4,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresiie
4,5Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt zakresie
5,0Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje modyfikacje rozwiazań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C11_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie infrastruktury transportu wodnego, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. Wszelaczyński W., Drogi wodne śródlądowe, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1990
  2. Czajczewski J., Locja śródlądowa i morska, Komunikacji i łączności, Warszawa, 1991
  3. Kujawa J., Funkcjonowanie i rozwój portów, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2000
  4. Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom I, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010, Dostępna w Zachodniopomorskiej Bibliotece Cyfrowej

Literatura dodatkowa

  1. Hueckel S., Budowle morskie, Morskie, Gdańsk, 1975

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy infrastruktury transportu wodnego1
T-W-2Charakterystyka dróg wodnych2
T-W-3Drogi wodne morskie i śródlądowe2
T-W-4Porty morskie i śródlądowe2
T-W-5Elementy infrastruktury transportu wodnego1
T-W-6Charakterystyka i klasyfikacja dróg wodnych2
T-W-7Drogi wodne morskie i śródlądowe2
T-W-8Porty morskie i śródlądowe2
T-W-9Budowle hydrotechniczne: ostrogi, śluzy, podnośnie, pochylnie, jazy4
T-W-10Infrastruktura dowozowo- odwozowa portów2
T-W-11Infrastruktura transportu zintegrowanego1
T-W-12Metody kształtowania infrastruktury transportu wodnego2
T-W-13Prognozowanie rozwoju infrastruktury transportu wodnego2
T-W-14Uwarunkowania hydrologiczne kształtowania dróg wodnych śródlądowych2
T-W-15Sieci śródlądowego transportu wodnego3
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Czytanie literatury20
A-W-3Studiowanie map fizycznych Polski i Europy30
A-W-4Przygoptowanie do zaliczenia przedmiotu20
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C11_W01Student ma wiedzę obejmującą najbardziej istotne zagadnienia infrastruktury transportu wodnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W06ma podstawową wiedzę z zakresu kierunu studiów transport powiązaną z jachtingiem obejmującą zagadnienia infrastruktury transportowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie identyfikacji elementów i ich funkcji w infrastrukturze transportu wodnego
Treści programoweT-W-12Metody kształtowania infrastruktury transportu wodnego
T-W-3Drogi wodne morskie i śródlądowe
T-W-9Budowle hydrotechniczne: ostrogi, śluzy, podnośnie, pochylnie, jazy
T-W-11Infrastruktura transportu zintegrowanego
T-W-7Drogi wodne morskie i śródlądowe
T-W-8Porty morskie i śródlądowe
T-W-6Charakterystyka i klasyfikacja dróg wodnych
T-W-4Porty morskie i śródlądowe
T-W-10Infrastruktura dowozowo- odwozowa portów
T-W-13Prognozowanie rozwoju infrastruktury transportu wodnego
T-W-5Elementy infrastruktury transportu wodnego
T-W-2Charakterystyka dróg wodnych
T-W-14Uwarunkowania hydrologiczne kształtowania dróg wodnych śródlądowych
T-W-15Sieci śródlądowego transportu wodnego
T-W-1Elementy infrastruktury transportu wodnego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test otwarty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazał się żadną wiedzą adekwatną do efektu kształcenia
3,0Student wykazał się elementarną wiedzą adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia w wymaganym przez efekt zakresie
4,0Student wykazał pełną wiedzę wiedzą w zakresie wymaganym przez efekt kształcenia
4,5Student wykazał pełną wiedzę w zaktesie wymaganym przez efekt kształcenia i uzupełniajacą wiedzę literaturową
5,0Student wykazał pełną wiedzę w zaktesie wymaganym przez efekt kształcenia, uzupełniajacą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C11_U01Student potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich w zakresie infrastruktury transportu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U12potrafi przy formułowaniu i rozwiazywaniu zadań inżynierskich dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie identyfikacji elementów i ich funkcji w infrastrukturze transportu wodnego
Treści programoweT-W-14Uwarunkowania hydrologiczne kształtowania dróg wodnych śródlądowych
T-W-15Sieci śródlądowego transportu wodnego
T-W-13Prognozowanie rozwoju infrastruktury transportu wodnego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test otwarty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Stdent prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełne uiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C11_U02Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić i stacjonarne obiekty występujących w infrastrukturze transportu wodnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace pływające i stacjonarne obiekty na których bazuje kierunek jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie identyfikacji elementów i ich funkcji w infrastrukturze transportu wodnego
Treści programoweT-W-12Metody kształtowania infrastruktury transportu wodnego
T-W-13Prognozowanie rozwoju infrastruktury transportu wodnego
T-W-9Budowle hydrotechniczne: ostrogi, śluzy, podnośnie, pochylnie, jazy
T-W-14Uwarunkowania hydrologiczne kształtowania dróg wodnych śródlądowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test otwarty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym prze efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym orzez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresu
4,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresiie
4,5Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt zakresie
5,0Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie a także proponuje modyfikacje rozwiazań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C11_K01Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie infrastruktury transportu wodnego, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K02potrafi inspirować i organizować procesy turystyki, rekreacji i wypoczynku dla społeczności lokalnych i zewnętrznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie identyfikacji elementów i ich funkcji w infrastrukturze transportu wodnego
Treści programoweT-W-14Uwarunkowania hydrologiczne kształtowania dróg wodnych śródlądowych
T-W-13Prognozowanie rozwoju infrastruktury transportu wodnego
T-W-12Metody kształtowania infrastruktury transportu wodnego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test otwarty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań