Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów
Sylabus przedmiotu Przestrzeń funkcjonalna jachtów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przestrzeń funkcjonalna jachtów | ||
Specjalność | Eksploatacja jachtów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień teorii i projektowania obiektów pływających, systematyki jachtów i teorii żeglowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie wiedzy i umiejętności w zakresie funkcjonalnego planowania przestrzeni jachtów i celowości podziału przestrzeni jachtów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zastosowanie technik komputerowych w projektowaniu jachtów | 15 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie planu wnętrza jachtu żaglowego | 15 |
T-P-2 | Wykonanie planu wnętrza jachtu motorowego | 10 |
T-P-3 | Projekt wybranej instalacji jachtowej | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Opis kadłubów jachtów | 2 |
T-W-2 | Kształty kadłubów jachtów | 2 |
T-W-3 | Nadbudówki i pokładówki jachtów | 3 |
T-W-4 | Zejściówki , luki, okna i świetliki | 2 |
T-W-5 | Zabudowa wnętrza | 4 |
T-W-6 | Instalacje jachtowe | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach projektowych | 30 |
A-P-2 | Przygotowanie materiałów i narzędzi projektowych | 15 |
A-P-3 | Weryfikacja projektu | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | ćwiczenia projektowe |
M-4 | wykorzystanie metod komputerowych w zakresie ćwiczeń audytoryjnych i projektowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-06_W01 1J_1A_W07 ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu funkcjonalnego planowania wnętrza jachtów wykorzystywanych w jachtingu | J_1A_W07 | T1A_W03 | — | C-1 | T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-3 | M-1, M-3, M-4, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
J_1A_D2-06_W02 Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu jachtów, ich wnętrz i technicznego wyposażenia | J_1A_W10 | T1A_W05 | — | C-1 | T-A-1 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-06_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania wnętrza jachtów i ocenić istniejace rozwiązania stosowane w jachtach żaglowych i motorowych | J_1A_U15 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-4 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
J_1A_D2-06_U02 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację funkcjonalnego podziału jachtów w aspekcie praktycznym | J_1A_U17 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-P-3, T-P-1, T-P-2 | M-1, M-3, M-2, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
J_1A_D2-06_U03 tudent potrafi zgodnie z założeniami zaprojektować podził funkcjonalny jachtów używając właściwych metod, technik i narzędzi | J_1A_U19 | T1A_U16 | InzA_U08 | C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-3 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-06_K02 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją projektu funkcjonalnego podziału przestrzeni jachtów, oraz z określaniem preferencji tego podziału | J_1A_K06 | T1A_K05 | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-1, M-4, M-3, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-06_W01 1J_1A_W07 ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu funkcjonalnego planowania wnętrza jachtów wykorzystywanych w jachtingu | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D2-06_W02 Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu jachtów, ich wnętrz i technicznego wyposażenia | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-06_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania wnętrza jachtów i ocenić istniejace rozwiązania stosowane w jachtach żaglowych i motorowych | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D2-06_U02 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację funkcjonalnego podziału jachtów w aspekcie praktycznym | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D2-06_U03 tudent potrafi zgodnie z założeniami zaprojektować podził funkcjonalny jachtów używając właściwych metod, technik i narzędzi | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | tudent prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-06_K02 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z realizacją projektu funkcjonalnego podziału przestrzeni jachtów, oraz z określaniem preferencji tego podziału | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Dziewulski J, Wiadomości o jachtach żaglowych, Almapress, Warszawa, 2008
- Praca zbiorowa, Jachting, PENTA, Warszawa, 1993, Tłumaczenie z języka angielskiego
- Patalas J., Żagle i motory, Sport i Turystyka, Warszawa, 1974
Literatura dodatkowa
- Baader J., Razjeznyje tut=ristskije i sportiwnyje katiera, Sudostrojenije, Leningrad, 1976, Tłumaczenie na język rosyjski