Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Eksploatacja jachtów

Sylabus przedmiotu Eksploatacja jachtów motorowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja jachtów motorowych
Specjalność Eksploatacja jachtów
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Michalski <Ryszard.Michalski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW7 30 3,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość konfiguracji przestrzeni jachtów motorowych i zasad eksploatacji silników.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów motorowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawowe zasady prowadzenia jachtów.5
T-A-2Aspekty bezpieczeństwa eksploatacji jachtów, systemy łączności.4
T-A-3Koserwacja i kontrola stanu technicznego silników.5
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń.1
15
wykłady
T-W-1Wybór jachtu w aspekcie prędkości i sposobu użytkowania.2
T-W-2Obsługa silnika.1
T-W-3Analiza pracy silnika w zakresie małych obciążeń i manewrowania.2
T-W-4Trymowanie jachtu.1
T-W-5Cumowanie i kotwiczenie.1
T-W-6Nawigacja.2
T-W-7Przygotowanie jachtu do wodowania, powłoki antyporostowe.2
T-W-8Wodowanie jachtu, slipowanie jachtu.2
T-W-9Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia.2
T-W-10Konserwacja silników.2
T-W-11Bezpieczeństwo na pokładzie, człowiek za burtą.2
T-W-12Prawo drogi.2
T-W-13Paliwa i oleje stosowane na jachtach motorowych.1
T-W-14Obsługa jachtów motorowo-żaglowych.2
T-W-15Aspekty ochrony środowiska naturalnego.2
T-W-16Manewrowanie jachtem motorowym.3
T-W-17Zaliczenie wykładów.1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych.14
A-A-2Studiowanie literatury fachowej i katalogów firm związanych z jachtingiem.5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.5
A-A-4Zaliczanie ćwiczeń.1
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.29
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów.15
A-W-4Zaliczanie wykładów.1
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda problemowa: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów z zakresu eksploatacji jachtów motorowych.
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-11_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu eksploatacji jachtów motorowych.
J_1A_W07T1A_W03C-1T-W-1, T-W-9, T-W-5, T-W-11, T-W-6, T-W-10, T-A-3, T-W-16, T-W-15, T-W-2, T-W-4, T-W-14, T-A-2, T-A-1, T-W-7, T-W-3, T-W-8, T-W-12, T-W-13M-1, M-2S-1
J_1A_D2-11_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych w budowie i eksploatacji jachtów motorowych.
J_1A_W10T1A_W05C-1T-W-12, T-W-6, T-A-3, T-W-9, T-W-16, T-W-7, T-W-1, T-W-15M-1, M-2S-1
J_1A_D2-11_W03
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych użytkowanych na jachtach motorowych.
J_1A_W11T1A_W06InzA_W01C-1T-W-10, T-W-2, T-A-3, T-W-9M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-11_U01
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla eksploatacji jachtów motorowych.
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-W-15, T-W-14, T-A-3, T-W-1, T-W-11, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-3, T-W-13, T-W-7M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-11_K01
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie eksploatującej jachty motorowe przyjmując w niej różne role.
J_1A_K04T1A_K03C-1T-A-2, T-W-9, T-W-10, T-W-14, T-W-11, T-W-12, T-A-1, T-W-8, T-A-3, T-W-16, T-W-15, T-W-5, T-W-7M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-11_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu eksploatacji jachtów motorowych.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
J_1A_D2-11_W02
Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych w budowie i eksploatacji jachtów motorowych.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
J_1A_D2-11_W03
Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych użytkowanych na jachtach motorowych.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-11_U01
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla eksploatacji jachtów motorowych.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-11_K01
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie eksploatującej jachty motorowe przyjmując w niej różne role.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa, Jachting, PENTA, Warszawa, 1993
  2. Patalas N., Żagle i motory, Sport i Turystyka, Warszawa, 1974
  3. Adelt T., Śródlądowe żeglarstwo motorowe, Sport i Turystyka, Warszawa, 1972
  4. Małolepszy B., Jachty żaglowe i motorowe. Amatorska Budowa. Technologie - Wybór konstrukcji, Małolepszy Bogdan, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Gińko A., Dziewulski J.W., Jachtowe roboty bosmańskie, Sport i Turystyka, Warszawa, 1972
  2. Romanienko L.L., Szczerbakow L.S., Motornaja łodka, Sudostrojenije, Leningrad, 1971

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawowe zasady prowadzenia jachtów.5
T-A-2Aspekty bezpieczeństwa eksploatacji jachtów, systemy łączności.4
T-A-3Koserwacja i kontrola stanu technicznego silników.5
T-A-4Zaliczenie ćwiczeń.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybór jachtu w aspekcie prędkości i sposobu użytkowania.2
T-W-2Obsługa silnika.1
T-W-3Analiza pracy silnika w zakresie małych obciążeń i manewrowania.2
T-W-4Trymowanie jachtu.1
T-W-5Cumowanie i kotwiczenie.1
T-W-6Nawigacja.2
T-W-7Przygotowanie jachtu do wodowania, powłoki antyporostowe.2
T-W-8Wodowanie jachtu, slipowanie jachtu.2
T-W-9Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia.2
T-W-10Konserwacja silników.2
T-W-11Bezpieczeństwo na pokładzie, człowiek za burtą.2
T-W-12Prawo drogi.2
T-W-13Paliwa i oleje stosowane na jachtach motorowych.1
T-W-14Obsługa jachtów motorowo-żaglowych.2
T-W-15Aspekty ochrony środowiska naturalnego.2
T-W-16Manewrowanie jachtem motorowym.3
T-W-17Zaliczenie wykładów.1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych.14
A-A-2Studiowanie literatury fachowej i katalogów firm związanych z jachtingiem.5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.5
A-A-4Zaliczanie ćwiczeń.1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.29
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych.30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów.15
A-W-4Zaliczanie wykładów.1
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-11_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu eksploatacji jachtów motorowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W07ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce budowy i eksploatacji jednostek pływających wykorzystywanych w jachtingu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów motorowych.
Treści programoweT-W-1Wybór jachtu w aspekcie prędkości i sposobu użytkowania.
T-W-9Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia.
T-W-5Cumowanie i kotwiczenie.
T-W-11Bezpieczeństwo na pokładzie, człowiek za burtą.
T-W-6Nawigacja.
T-W-10Konserwacja silników.
T-A-3Koserwacja i kontrola stanu technicznego silników.
T-W-16Manewrowanie jachtem motorowym.
T-W-15Aspekty ochrony środowiska naturalnego.
T-W-2Obsługa silnika.
T-W-4Trymowanie jachtu.
T-W-14Obsługa jachtów motorowo-żaglowych.
T-A-2Aspekty bezpieczeństwa eksploatacji jachtów, systemy łączności.
T-A-1Podstawowe zasady prowadzenia jachtów.
T-W-7Przygotowanie jachtu do wodowania, powłoki antyporostowe.
T-W-3Analiza pracy silnika w zakresie małych obciążeń i manewrowania.
T-W-8Wodowanie jachtu, slipowanie jachtu.
T-W-12Prawo drogi.
T-W-13Paliwa i oleje stosowane na jachtach motorowych.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda problemowa: wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów z zakresu eksploatacji jachtów motorowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-11_W02Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych w budowie i eksploatacji jachtów motorowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu obszaru techniki i dyscypliny naukowej budowa i eksploatacja maszyn właściwych dla studiowanego kierunku jachting i pokrewnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów motorowych.
Treści programoweT-W-12Prawo drogi.
T-W-6Nawigacja.
T-A-3Koserwacja i kontrola stanu technicznego silników.
T-W-9Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia.
T-W-16Manewrowanie jachtem motorowym.
T-W-7Przygotowanie jachtu do wodowania, powłoki antyporostowe.
T-W-1Wybór jachtu w aspekcie prędkości i sposobu użytkowania.
T-W-15Aspekty ochrony środowiska naturalnego.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda problemowa: wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów z zakresu eksploatacji jachtów motorowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-11_W03Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów technicznych użytkowanych na jachtach motorowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W11ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów motorowych.
Treści programoweT-W-10Konserwacja silników.
T-W-2Obsługa silnika.
T-A-3Koserwacja i kontrola stanu technicznego silników.
T-W-9Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda problemowa: wykład problemowy.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów z zakresu eksploatacji jachtów motorowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-11_U01Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla eksploatacji jachtów motorowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów motorowych.
Treści programoweT-W-2Obsługa silnika.
T-W-5Cumowanie i kotwiczenie.
T-W-4Trymowanie jachtu.
T-W-15Aspekty ochrony środowiska naturalnego.
T-W-14Obsługa jachtów motorowo-żaglowych.
T-A-3Koserwacja i kontrola stanu technicznego silników.
T-W-1Wybór jachtu w aspekcie prędkości i sposobu użytkowania.
T-W-11Bezpieczeństwo na pokładzie, człowiek za burtą.
T-W-8Wodowanie jachtu, slipowanie jachtu.
T-W-10Konserwacja silników.
T-W-9Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia.
T-W-3Analiza pracy silnika w zakresie małych obciążeń i manewrowania.
T-W-13Paliwa i oleje stosowane na jachtach motorowych.
T-W-7Przygotowanie jachtu do wodowania, powłoki antyporostowe.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-11_K01Student potrafi współdziałać i pracować w grupie eksploatującej jachty motorowe przyjmując w niej różne role.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad eksploatacji jachtów motorowych.
Treści programoweT-A-2Aspekty bezpieczeństwa eksploatacji jachtów, systemy łączności.
T-W-9Konserwacja kadłuba jachtu i jego wyposażenia.
T-W-10Konserwacja silników.
T-W-14Obsługa jachtów motorowo-żaglowych.
T-W-11Bezpieczeństwo na pokładzie, człowiek za burtą.
T-W-12Prawo drogi.
T-A-1Podstawowe zasady prowadzenia jachtów.
T-W-8Wodowanie jachtu, slipowanie jachtu.
T-A-3Koserwacja i kontrola stanu technicznego silników.
T-W-16Manewrowanie jachtem motorowym.
T-W-15Aspekty ochrony środowiska naturalnego.
T-W-5Cumowanie i kotwiczenie.
T-W-7Przygotowanie jachtu do wodowania, powłoki antyporostowe.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym.
3,5Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym.
4,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu.
4,5Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli.