Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa

Sylabus przedmiotu Techniki przechowalnictwa żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki przechowalnictwa żywności
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Adam Owsicki <Adam.Owsicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy termodynamiki
W-2Podstawy wentylacji i klimatyzacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie przechowywania produktów szybko psujących się w chłodniach lądowych i na środkach transportu.
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i dokumentowania pomiarów kontrolnych wielkości fizycznych charakterystycznych dla szeroko rozumianej technologii chłodniczej oraz interpretacji wyników pomiarów i wyciągania wniosków.
C-3Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania symulacji komputerowej pracy chłodni oraz wyciągania wniosków.
C-4Nabycie kompetencji współdziałania i pracy w grupie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów.1
T-L-2Dobór warunków klimatycznych składowania wybranych środków spożywczych w obiekcie chłodzonym oraz określenie przewidywanego okresu ich przechowywania.2
T-L-3Pomiar prędkości lokalnych powietrza wypływającego z wentylatorowego oziębiacza powietrza znajdującego się w komorze chłodniczej.2
T-L-4Pomiar parametrów mikroklimatu w obiekcie chłodzonym, kształtujących warunki chłodniczego przechowywania żywności.2
T-L-5Wyznaczanie globalnego współczynnika przenikania ciepła przez przegrody obiektu chłodzonego – ocena przydatności obiektu do przechowania produktów spożywczych w warunkach chłodniczych.2
T-L-6Symulacja komputerowa pracy chłodni dwukomorowej znajdującej się na jednostce pływającej.2
T-L-7Analiza procesu technologicznego wytwarzania lodu kostkowego.2
T-L-8Zaliczenie laboratoriów.2
15
wykłady
T-W-1Kryteria i stopnie utrwalania żywności. Ogólna charakterystyka stosowanych metod utrwalania żywności. Podstawowe zadania i procesy technologii chłodniczej. Pojecie łańcuchu chłodniczego.2
T-W-2Wpływ warunków przechowywania żywności w niskich temperaturach na jej jakość i trwałość. Procesy ususzki, oddychania, dojrzewania.2
T-W-3Schładzanie i zamrażanie środków spożywczych – przebieg tych procesów, wybrane zagadnienia obliczeniowe. Przegląd współczesnych technik zamrażania.4
T-W-4Przechowywanie w atmosferze zmodyfikowanej i kontrolowanej. Opakowanie żywności.2
T-W-5Chłodzenie lodem. Wytwornice lodu.2
T-W-6Magazynowanie żywności na jednostkach pływających.2
T-W-7Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie do zajęć i udział w opracowywaniu sprawozdań.6
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia laboratoriów.4
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia.5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajace: wykład informacyjny, opowiadanie, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, symulacja.
M-3Metody podające: objaśnienie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej: losowanie zestawu 2 pytań z uprzednio udostępnionej studentom listy pytań, która tematycznie pokrywa się z treścią programową wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne w postaci zadań i pytań problemowych, mające na celu sprawdzenie czy student opanował zakładany efekt kształcenia.
S-3Ocena formująca: Sprawdzenie sprawozdań.
S-4Ocena formująca: Ocena zachowań studenta pod kątem sprawdzenia jego umiejętności pracy w grupie.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C26_W01
Wiedza w zakresie warunków przechowywania żywności szybko psującej się, w zakresie wpływu tych warunków na jakość zywności oraz w zakresie możliwości technicznych stworzenia odpowiednich warunków na wybranych jednostkach pływających
J_1A_W05, J_1A_W04T1A_W02InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C26_U01
Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych (w tym parametrów mikroklimatu obiektów chłodzonych), charakterystycznych dla szeroko rozumianej technologii chłodniczej, oraz symulację komputerową pracy chłodni znajdującej się na jednostce pływającej, zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
J_1A_U08, J_1A_U10T1A_U08InzA_U01C-3, C-2T-L-5, T-L-4, T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-8, T-L-1M-2, M-3S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_C26_K01
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie.
J_1A_K04T1A_K03C-4T-L-7, T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3M-2, M-3S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C26_W01
Wiedza w zakresie warunków przechowywania żywności szybko psującej się, w zakresie wpływu tych warunków na jakość zywności oraz w zakresie możliwości technicznych stworzenia odpowiednich warunków na wybranych jednostkach pływających
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego procesu lub urządzenia.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego procesu lub urządzenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C26_U01
Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych (w tym parametrów mikroklimatu obiektów chłodzonych), charakterystycznych dla szeroko rozumianej technologii chłodniczej, oraz symulację komputerową pracy chłodni znajdującej się na jednostce pływającej, zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
2,0Student nie potrafi przeprowadzać pomiarów wielkości fizycznych zrealizowanych na ćwiczeniach laboratoryjnych lub symulacji komputerowej pracy chłodni. Student nie potrafi zinterpretować uzyskanych wyników lub wyciągnąć wniosków.
3,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych i symulację komputerową pracy chłodni. Student w elementarnym stopniu potrafi zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski, jednak przy dodatkowych wskazówkach nauczyciela.
3,5Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych i symulację komputerową pracy chłodni. Student w elementarnym stopniu potrafi zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
4,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych i symulację komputerową pracy chłodni. Student potrafi właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć odpowiednie wnioski.
4,5Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych i symulację komputerową pracy chłodni. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć istotne wnioski.
5,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych i symulację komputerową pracy chłodni. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć pełne wnioski, w tym dokonać odpowiedniej oceny obiektu badań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_C26_K01
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie.
2,0Student nie potrafi pracować w grupie.
3,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, jednak nie jest w niej aktywny i ogranicza się do realizacji poleceń wydawanych przez pozostałych członków zespołu.
3,5Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej wystarczającą aktywność, jednak nie potrafi kierować zespołem.
4,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej odpowiednią aktywność i poprawnie realizując stojące przed nim zadania. Potrafi również sprostać roli kierownika zespołu.
4,5Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej pełną aktywność i znakomicie realizując stojące przed nim zadania. Wykazuje również zdolności do kierowania zespołem.
5,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej pełną aktywność i realizując w stopniu wyróżniającym stojące przed nim zadania. Potrafi również doskonale kierować zespołem.

Literatura podstawowa

  1. Cziżow G.B., Procesy cieplne w technologii chłodniczej produktów żywnościowych, WNT, Warszawa, 1974
  2. Gruda J., Postolski Z., Zamrażanie żywności, WNT, Warszawa, 1999
  3. Czapp M., Charun H., Bilans cieplny pomieszczeń chłodni: zasady opracowania, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 1997
  4. Piotrowski I., Okrętowe urządzenia chłodnicze, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1994
  5. Czapp M., Charun H., Bohdal T., Badania laboratoryjne urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 2000
  6. PN-A-07005:2006. Produkty żywnościowe – Warunki klimatyczne i okresy przechowywania w chłodniach, PKN, Warszawa, 2006
  7. PN-A-07005:2006/Az1:2008. Produkty żywnościowe – Warunki klimatyczne i okresy przechowywania w chłodniach, PKN, Warszawa, 2008, Zmiany

Literatura dodatkowa

  1. Czumak I.G., Transportirowka i chranienie tropiczeskich plodow, Refprintinfo, Odessa, 2004
  2. Filin S., Technika i technologia produkcji sztucznego lodu, IPPU MASTA, Gdańsk, 2006
  3. Fodemski T. R. [i in.], Pomiary cieplne. cz. 1. Podstawowe pomiary cieplne., WNT, Warszawa, 2001, Praca zbiorowa pod red. T. R. Fodemskiego
  4. Szydłowski H., Niepewności w pomiarach : międzynarodowe standardy w praktyce, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów.1
T-L-2Dobór warunków klimatycznych składowania wybranych środków spożywczych w obiekcie chłodzonym oraz określenie przewidywanego okresu ich przechowywania.2
T-L-3Pomiar prędkości lokalnych powietrza wypływającego z wentylatorowego oziębiacza powietrza znajdującego się w komorze chłodniczej.2
T-L-4Pomiar parametrów mikroklimatu w obiekcie chłodzonym, kształtujących warunki chłodniczego przechowywania żywności.2
T-L-5Wyznaczanie globalnego współczynnika przenikania ciepła przez przegrody obiektu chłodzonego – ocena przydatności obiektu do przechowania produktów spożywczych w warunkach chłodniczych.2
T-L-6Symulacja komputerowa pracy chłodni dwukomorowej znajdującej się na jednostce pływającej.2
T-L-7Analiza procesu technologicznego wytwarzania lodu kostkowego.2
T-L-8Zaliczenie laboratoriów.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kryteria i stopnie utrwalania żywności. Ogólna charakterystyka stosowanych metod utrwalania żywności. Podstawowe zadania i procesy technologii chłodniczej. Pojecie łańcuchu chłodniczego.2
T-W-2Wpływ warunków przechowywania żywności w niskich temperaturach na jej jakość i trwałość. Procesy ususzki, oddychania, dojrzewania.2
T-W-3Schładzanie i zamrażanie środków spożywczych – przebieg tych procesów, wybrane zagadnienia obliczeniowe. Przegląd współczesnych technik zamrażania.4
T-W-4Przechowywanie w atmosferze zmodyfikowanej i kontrolowanej. Opakowanie żywności.2
T-W-5Chłodzenie lodem. Wytwornice lodu.2
T-W-6Magazynowanie żywności na jednostkach pływających.2
T-W-7Zaliczenie1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie do zajęć i udział w opracowywaniu sprawozdań.6
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia laboratoriów.4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia.5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C26_W01Wiedza w zakresie warunków przechowywania żywności szybko psującej się, w zakresie wpływu tych warunków na jakość zywności oraz w zakresie możliwości technicznych stworzenia odpowiednich warunków na wybranych jednostkach pływających
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W05ma podstawową wiedzę z zakresu kierunku studiów transport powiązaną z jachtingiem dotyczącą zagadnień eksploatacji jednostek pływających
J_1A_W04ma podstawową wiedzę z zakresu kierunku studiów oceanotechnika powiązaną z jachtingiem dotyczącą zagadnień budowy jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie przechowywania produktów szybko psujących się w chłodniach lądowych i na środkach transportu.
Treści programoweT-W-1Kryteria i stopnie utrwalania żywności. Ogólna charakterystyka stosowanych metod utrwalania żywności. Podstawowe zadania i procesy technologii chłodniczej. Pojecie łańcuchu chłodniczego.
T-W-2Wpływ warunków przechowywania żywności w niskich temperaturach na jej jakość i trwałość. Procesy ususzki, oddychania, dojrzewania.
T-W-3Schładzanie i zamrażanie środków spożywczych – przebieg tych procesów, wybrane zagadnienia obliczeniowe. Przegląd współczesnych technik zamrażania.
T-W-4Przechowywanie w atmosferze zmodyfikowanej i kontrolowanej. Opakowanie żywności.
T-W-5Chłodzenie lodem. Wytwornice lodu.
T-W-6Magazynowanie żywności na jednostkach pływających.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace: wykład informacyjny, opowiadanie, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie ustnej: losowanie zestawu 2 pytań z uprzednio udostępnionej studentom listy pytań, która tematycznie pokrywa się z treścią programową wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć, albo zna je częściowo bez zrozumienia ich istoty
3,0Student potrafi zdefiniować większość podstawowych pojęć
3,5Student jest w stanie zilustrować przykładami podawanymi na zajęciach podstawowe pojęcia.
4,0Student jest w stanie zilustrować własnymi przykładami podstawowe pojęcia.
4,5Student jest w stanie przedstawić ogólne zależności lub parametry opisujące wybrane właściwości analizowanego procesu lub urządzenia.
5,0Student potrafi wyznaczyć parametry ilościowe i jakościowe opisywanego procesu lub urządzenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C26_U01Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych (w tym parametrów mikroklimatu obiektów chłodzonych), charakterystycznych dla szeroko rozumianej technologii chłodniczej, oraz symulację komputerową pracy chłodni znajdującej się na jednostce pływającej, zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U08potrafi przeprowadzać pomiary, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski w tym wzakresie obsługiwania jednostek pływających
J_1A_U10potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe organizacji eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania symulacji komputerowej pracy chłodni oraz wyciągania wniosków.
C-2Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i dokumentowania pomiarów kontrolnych wielkości fizycznych charakterystycznych dla szeroko rozumianej technologii chłodniczej oraz interpretacji wyników pomiarów i wyciągania wniosków.
Treści programoweT-L-5Wyznaczanie globalnego współczynnika przenikania ciepła przez przegrody obiektu chłodzonego – ocena przydatności obiektu do przechowania produktów spożywczych w warunkach chłodniczych.
T-L-4Pomiar parametrów mikroklimatu w obiekcie chłodzonym, kształtujących warunki chłodniczego przechowywania żywności.
T-L-7Analiza procesu technologicznego wytwarzania lodu kostkowego.
T-L-6Symulacja komputerowa pracy chłodni dwukomorowej znajdującej się na jednostce pływającej.
T-L-2Dobór warunków klimatycznych składowania wybranych środków spożywczych w obiekcie chłodzonym oraz określenie przewidywanego okresu ich przechowywania.
T-L-3Pomiar prędkości lokalnych powietrza wypływającego z wentylatorowego oziębiacza powietrza znajdującego się w komorze chłodniczej.
T-L-8Zaliczenie laboratoriów.
T-L-1Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, symulacja.
M-3Metody podające: objaśnienie.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Sprawdzenie sprawozdań.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne w postaci zadań i pytań problemowych, mające na celu sprawdzenie czy student opanował zakładany efekt kształcenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzać pomiarów wielkości fizycznych zrealizowanych na ćwiczeniach laboratoryjnych lub symulacji komputerowej pracy chłodni. Student nie potrafi zinterpretować uzyskanych wyników lub wyciągnąć wniosków.
3,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych i symulację komputerową pracy chłodni. Student w elementarnym stopniu potrafi zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski, jednak przy dodatkowych wskazówkach nauczyciela.
3,5Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych i symulację komputerową pracy chłodni. Student w elementarnym stopniu potrafi zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
4,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych i symulację komputerową pracy chłodni. Student potrafi właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć odpowiednie wnioski.
4,5Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych i symulację komputerową pracy chłodni. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć istotne wnioski.
5,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych i symulację komputerową pracy chłodni. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć pełne wnioski, w tym dokonać odpowiedniej oceny obiektu badań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_C26_K01Student potrafi współdziałać i pracować w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-4Nabycie kompetencji współdziałania i pracy w grupie.
Treści programoweT-L-7Analiza procesu technologicznego wytwarzania lodu kostkowego.
T-L-5Wyznaczanie globalnego współczynnika przenikania ciepła przez przegrody obiektu chłodzonego – ocena przydatności obiektu do przechowania produktów spożywczych w warunkach chłodniczych.
T-L-6Symulacja komputerowa pracy chłodni dwukomorowej znajdującej się na jednostce pływającej.
T-L-4Pomiar parametrów mikroklimatu w obiekcie chłodzonym, kształtujących warunki chłodniczego przechowywania żywności.
T-L-1Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów.
T-L-2Dobór warunków klimatycznych składowania wybranych środków spożywczych w obiekcie chłodzonym oraz określenie przewidywanego okresu ich przechowywania.
T-L-3Pomiar prędkości lokalnych powietrza wypływającego z wentylatorowego oziębiacza powietrza znajdującego się w komorze chłodniczej.
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, symulacja.
M-3Metody podające: objaśnienie.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena zachowań studenta pod kątem sprawdzenia jego umiejętności pracy w grupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować w grupie.
3,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, jednak nie jest w niej aktywny i ogranicza się do realizacji poleceń wydawanych przez pozostałych członków zespołu.
3,5Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej wystarczającą aktywność, jednak nie potrafi kierować zespołem.
4,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej odpowiednią aktywność i poprawnie realizując stojące przed nim zadania. Potrafi również sprostać roli kierownika zespołu.
4,5Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej pełną aktywność i znakomicie realizując stojące przed nim zadania. Wykazuje również zdolności do kierowania zespołem.
5,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej pełną aktywność i realizując w stopniu wyróżniającym stojące przed nim zadania. Potrafi również doskonale kierować zespołem.