Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
specjalność: Wodna turystyka zbiorowa
Sylabus przedmiotu Infrastruktura turystyki wodnej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Infrastruktura turystyki wodnej | ||
Specjalność | Wodna turystyka zbiorowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Geografia fizyczna Polski i Europy, infrastruktura transportu wodnego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość liniowych i opunktowych elementóew infrastruktury śródlądowego transportu turystycznego wraz z jej zapleczem lądowym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Określanie warunków wykorzystania wybranych tras turystyki śródlądowej | 8 |
T-L-2 | Określanie warunków wykorzystania wybranych tras turystyki morskiej | 7 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Uwarunkowania historyczne funkcjonowanioa szlaków turystycznych w Polsce | 3 |
T-W-2 | Szlaki Suwalszczyzny i Mazur | 3 |
T-W-3 | Szlaki Warmii i Żuław | 3 |
T-W-4 | Szlaki Wielkopolski i Małopolski | 4 |
T-W-5 | Szlaki Ziem Zachodnich | 3 |
T-W-6 | Europejskie śródlądowe szlaki turystyczne | 4 |
T-W-7 | Morskie szlaki turystyczne | 4 |
T-W-8 | Lądowe zaplecze szlaków turystyki wodnej | 4 |
T-W-9 | Nowe projekty szlaków turystycznych | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Komputerowe przygotowane map potencjalnych tras turystycznych | 5 |
A-L-3 | Przyggotowanie sprawozdań z przrbiegu zajęć laboratoryjnych | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i map turystycznych | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem bazy informatycznej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny z treści wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-02_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury turystyki wodnej niezbędnej do eksploatacji jednostek paływających pasażeskiej turystyki zbiorowej | J_1A_W08 | T1A_W03 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-02_U01 tudent potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów infrastruktury turystyki wodnej | J_1A_U16 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_D1-02_U02 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , dotyczących zagadnień infrastruktury turystyki wodnej | J_1A_U17 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-W-9 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-02_K01 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy dotyczące infrastruktury turystyki wodnej | J_1A_K06 | T1A_K05 | — | C-1 | T-L-2, T-L-1, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-02_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury turystyki wodnej niezbędnej do eksploatacji jednostek paływających pasażeskiej turystyki zbiorowej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-02_U01 tudent potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów infrastruktury turystyki wodnej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D1-02_U02 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , dotyczących zagadnień infrastruktury turystyki wodnej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-02_K01 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy dotyczące infrastruktury turystyki wodnej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa. Tom I. Szlaki turystyki zbiorowej, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2008
- Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Ton I. Infrastruktura transportu śródlądowego, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010
- Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom II. Infrastruktura transportu morskiego, Wydział Techniki Miorskiej i Transportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011
Literatura dodatkowa
- Kubec J., Podzimek J., Wasserwege, Aventinum, Praga, 1996, Język niemiecki