Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
Sylabus przedmiotu Eksploatacja infrastruktury transportu wodnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Eksploatacja infrastruktury transportu wodnego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu infrastruktury transportu wodnego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy i umiejętości określania podstawowych uwarunkowań utrzymaniowych i eksploatacyjnych infrastruktury transportu wodnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Systemy radarowe | 3 |
T-L-2 | Echosondy i sonary | 4 |
T-L-3 | Systemy nawigacji satelitarnej | 3 |
T-L-4 | Morskie pławy nawigacyjne | 3 |
T-L-5 | Śródlądowe pławy nawigacyjne | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady eksploatacji infrastruktury transportu wodnego | 5 |
T-W-2 | Zarządzanie infrastrukturą | 3 |
T-W-3 | Parametry i specyfika eksploatacji elementów liniowych infrastruktury | 6 |
T-W-4 | Parametry i specyfika eksploatacji elementów punktowych infrastruktury | 4 |
T-W-5 | Systemy bezpieczeństwa eksploatacji infrastruktury | 4 |
T-W-6 | Techniki utrzymaniowe infrastruktury transportu wodnego | 6 |
T-W-7 | Aspekty ekonomiczne eksploatacji infrastruktury | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Czytanie literatury i katalogów | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Czytanie literatury | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C21_W01 Student ma podstawową wiedzę obejmującą zagadnienia prac utrzymaniowych lliniowych i punktowych elementów wodnej infrastruktury transportowej | J_1A_W06 | T1A_W02 | InzA_W05 | C-1 | T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-W-7, T-L-2, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C21_U01 Student ma przygotowanie niezbędne do pracy obsłudze eksploatacyjnej infrastruktury transportu wodnego zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą | J_1A_U13 | T1A_U11 | — | C-1 | T-W-4, T-L-4, T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-L-3, T-W-2, T-L-2, T-L-5, T-W-5, T-W-6, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
J_1A_C21_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury transportu wodnego | J_1A_U16 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-1, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_C21_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w tym jej woływu na środowisko wodne i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | J_1A_K03 | T1A_K01, T1A_K02 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C21_W01 Student ma podstawową wiedzę obejmującą zagadnienia prac utrzymaniowych lliniowych i punktowych elementów wodnej infrastruktury transportowej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie , uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C21_U01 Student ma przygotowanie niezbędne do pracy obsłudze eksploatacyjnej infrastruktury transportu wodnego zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_C21_U02 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury transportu wodnego | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | tudent prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_C21_K01 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w tym jej woływu na środowisko wodne i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom I. Infrastruktura transportu śródlądowego, Wydział Techniki Morskiej i Transportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010
- Tołkacz L, Infrastruktura transportu wodnego. Tom II. Infrastruktura transportu morskiego, Wydział Techniki Morskiej i Transportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011