Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
Sylabus przedmiotu Eksploatacja statków turystycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Eksploatacja statków turystycznych | ||
Specjalność | Wodna turystyka zbiorowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ryszard Michalski <Ryszard.Michalski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość budowy statków turystycznych oraz infrastruktury wodnego transportu turystycznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość podstawowych zasad eksploatacji statków turystycznych oraz ograniczeń ich dostępności do akwenów turystycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Identyfikacja współzależności pomiędzy statkiem a drogą wodną w aspekcie klasy drogi wodnej. | 9 |
T-A-2 | Wybrane zagadnienia eksploatacji technicznej statków pasażerskich. Bezpieczeństwo jednostek. | 10 |
T-A-3 | Planowanie podróży statków turystycznych. | 9 |
T-A-4 | Zaliczenie ćwiczeń. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Dostępność statków turystycznych na rynku producentów i rynku wtórnym. | 1 |
T-W-2 | Podstawy prawne eksploatacji turystycznych statków pasażerskich. | 1 |
T-W-3 | Współzależność między drogą wodną a statkiem. | 1 |
T-W-4 | Ograniczenia ruchu statków pasażerskich. | 1 |
T-W-5 | Bazy lądowe statków pasażerskich. | 1 |
T-W-6 | Aprowizacja statków. | 1 |
T-W-7 | Zasady eksploatacji technicznej statków pasażerskich. | 4 |
T-W-8 | Zasady planowania podróży. | 1 |
T-W-9 | Załoga statków pasażerskich. | 1 |
T-W-10 | Zasady bezpieczeństwa pasażerów. | 1 |
T-W-11 | Formy eksploatacji statków turystycznych; statki pory dziennej, statki całodobowe. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych. | 29 |
A-A-2 | Studiowanie literatury i czasopism fachowych. | 14 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń. | 5 |
A-A-4 | Zaliczanie ćwiczeń. | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i czasopism fachowych. | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu z treści wykładowych. | 5 |
A-W-4 | Egzamin. | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny. |
M-2 | Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Podsumowanie wiedzy nabytej podczas wykładów i własnych studiów z zakresu eksploatacji statków turystycznych. |
S-2 | Ocena formująca: Okresowa ocena osiągnięć studenta na ćwiczeniach audytoryjnych w celu identyfikacji ewentualnych braków wiedzy i umiejętności. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-08_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą podstawowe zagadnienia z eksploatacji statków turystycznych. | J_1A_W07 | T1A_W03 | — | C-1 | T-W-8, T-A-1, T-W-9, T-W-1, T-W-11, T-W-6, T-W-5, T-A-2, T-W-7, T-A-3, T-W-10 | M-1 | S-1 |
J_1A_D1-08_W02 Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych w eksploatacji statków turystycznych. | J_1A_W10 | T1A_W05 | — | C-1 | T-W-4, T-A-2, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-08_U01 Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje dotyczące ruchu statków turystycznych na akwenach płytkich i ograniczonych. | J_1A_U09 | T1A_U08 | InzA_U01 | C-1 | T-A-1, T-W-7, T-W-3, T-W-4 | M-2 | S-2 |
J_1A_D1-08_U02 Student potrafi przeprowadzić symulacje organizacji eksploatacji statków turystycznych. | J_1A_U10 | T1A_U08 | InzA_U01 | C-1 | T-W-7, T-W-8 | M-2 | S-2 |
J_1A_D1-08_U03 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla eksploatacji statków pasażerskich. | J_1A_U17 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-W-3, T-W-7 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-08_K01 Student potrafi inspirować i organizować procesy wodnej turystyki zbiorowej. | J_1A_K02 | T1A_K01 | — | C-1 | T-W-9, T-A-3, T-W-11, T-W-10, T-A-1 | M-1, M-2 | S-2 |
J_1A_D1-08_K02 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki eksploatacji statków pasażerskich, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | J_1A_K03 | T1A_K01, T1A_K02 | — | C-1 | T-W-10, T-W-8, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2 |
J_1A_D1-08_K03 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu w zakresie eksploatacji statków pasażerskich. | J_1A_K06 | T1A_K05 | — | C-1 | T-A-2, T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-A-3, T-W-8, T-W-10, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-08_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą podstawowe zagadnienia z eksploatacji statków turystycznych. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia. |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia. | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową. | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej. | |
J_1A_D1-08_W02 Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych w eksploatacji statków turystycznych. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia. |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia. | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o uzupełniającą wiedzę literaturową. | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w zakresie zakładanego efektu kształcenia poszerzoną o krytyczną ocenę informacji literaturowej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-08_U01 Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje dotyczące ruchu statków turystycznych na akwenach płytkich i ograniczonych. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D1-08_U02 Student potrafi przeprowadzić symulacje organizacji eksploatacji statków turystycznych. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D1-08_U03 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych, charakterystycznych dla eksploatacji statków pasażerskich. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-08_K01 Student potrafi inspirować i organizować procesy wodnej turystyki zbiorowej. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym. | |
3,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu. | |
4,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli. | |
J_1A_D1-08_K02 Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki eksploatacji statków pasażerskich, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym. | |
3,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu. | |
4,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli. | |
J_1A_D1-08_K03 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu w zakresie eksploatacji statków pasażerskich. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu elementarnym. | |
3,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne w stopniu podstawowym. | |
4,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu. | |
4,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne w pełnym stopniu, wyraźnie wykazując przedsiębiorczość i pełną świadomość swojej roli. |
Literatura podstawowa
- Kujawa J. (red.), Organizacja i technika transportu morskiego, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 1999
- Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa. Tom II. Turystyczne śródlądowe statki pasażerskie, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 1999