Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
Sylabus przedmiotu Porty i przystanie pasażerskie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Porty i przystanie pasażerskie | ||
Specjalność | Wodna turystyka zbiorowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnienia infrastruktury transporturtu wodnego i jej eksploatacji a także specyfiki pasażerskich statków turystycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość budowy i zasad użytkowania portów i przystani pasażerskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Morska llokalizacja portów i pasażerskich. | 3 |
T-A-2 | Śródlądowa lokalizacja portów i przystani pasażerskich | 3 |
T-A-3 | Konfiguracja portów i przystani pasażerskich | 5 |
T-A-4 | Aspekty użytkowania portów prez jednostki pływajace | 4 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Technicznego wyposażenie portów i przystani pasażerskich | 7 |
T-P-2 | Bytowo-usługowe wyposażenie portów pasażerskich | 8 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje i podział portów i przystani pasażerskich | 1 |
T-W-2 | Uwarunkowania lokalizacyjne portów i przystani pasażerskich morskich i śródlądowych | 1 |
T-W-3 | Parametry portów i przystani | 1 |
T-W-4 | Konfiguracje i rozwiązania konstrukcyjne portów i pprzystani pasażerskich | 2 |
T-W-5 | Stałe i pływające elementy portów | 2 |
T-W-6 | Wyposażenie techniczne portów i przystani | 2 |
T-W-7 | Wyposażenie bytowo-usługowe portów pasażerskich | 2 |
T-W-8 | Wyposażenie techniczne portów i przystani pasażerskich | 2 |
T-W-9 | Aspekty użytkowników statków pasażerskich | 1 |
T-W-10 | Lądowe zaplecze portów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury i innych źródeł informacji | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych | 5 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach projektowych | 15 |
A-P-2 | Studiowanie literatury i innych źródeł informacji | 5 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-11_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu infrastruktury obejmującą porty i przystanie pasażerskie | J_1A_W08 | T1A_W03 | — | C-1 | T-A-1, T-A-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-W-2, T-W-10, T-A-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
J_1A_D1-11_W02 Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu portów i przystani pasażerskich | J_1A_W10 | T1A_W05 | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-9, T-W-3 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
J_1A_D1-11_W03 Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i portowych systemów technicznych | J_1A_W11 | T1A_W06 | InzA_W01 | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-P-1, T-W-6, T-P-2 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-11_U01 Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe organizacji wykorzystania nabrzeży w portach pasażerskich | J_1A_U10 | T1A_U08 | InzA_U01 | C-1 | T-W-9, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
J_1A_D1-11_U02 Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku portowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą | J_1A_U13 | T1A_U11 | — | C-1 | T-P-1, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
J_1A_D1-11_U03 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace porty i przystanie pasażerskie | J_1A_U15 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-W-4, T-A-4, T-W-3, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
J_1A_D1-11_U04 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi w portach pasażerskich | J_1A_U16 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-P-1, T-W-9, T-W-8, T-A-4, T-W-2, T-W-10, T-W-6, T-A-2, T-W-7, T-W-4, T-A-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
J_1A_D1-11_U05 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla portów i przystani pasażerskich | J_1A_U17 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-4 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D1-11_K01 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z budową i eksploatacją portów i przystani pasażerskich | J_1A_K06 | T1A_K05 | — | C-1 | T-A-4, T-W-9 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-11_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu infrastruktury obejmującą porty i przystanie pasażerskie | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D1-11_W02 Student ma podsawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu portów i przystani pasażerskich | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D1-11_W03 Student ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i portowych systemów technicznych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-11_U01 Student potrafi przeprowadzić symulacje komputerowe organizacji wykorzystania nabrzeży w portach pasażerskich | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D1-11_U02 Student ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku portowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D1-11_U03 Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejace porty i przystanie pasażerskie | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D1-11_U04 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi w portach pasażerskich | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D1-11_U05 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla portów i przystani pasażerskich | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D1-11_K01 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z budową i eksploatacją portów i przystani pasażerskich | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom I. Infrastruktura transportu śródlądowego, Wydział Techniki Morskiej i Transportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2010
- Tołkacz L., Infrastruktura transportu wodnego. Tom II. Infrastruiktura transportu morskiego, Wydział Techniki Morskiej i Transportu ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2011
Literatura dodatkowa
- Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa. Tom II. Statki turystyki zbiorowej, Wydział Techniki Morskiej PS, Szczecin, 2009