Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)

Sylabus przedmiotu Akweny eksploatacji jachtów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Jachting
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Akweny eksploatacji jachtów
Specjalność Eksploatacja jachtów
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,30zaliczenie
wykładyW5 30 2,00,70zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość infrastruktury transportu wodnego oraz inżynierii ruchu wodnego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozpoznanie możliwości użytkowania akwenów morskich i śródlądowych celem realizacji rejsów turystycznych i rekreacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wybór tras rejsów morskiech w aspekcie ograniczonego czasu ich trwania5
T-A-2Wybór i analiza tras śródlądowo - morskich3
T-A-3Wybówr i analiza tras rejsów na akwenach śródlądowych Pojezierza Pomorskiego3
T-A-4Wybór i analiza tras rejsów śródlądowych na Pojezierzu Mazurskim3
T-A-5Rejsy na sztucznych zbiornikach śródlądowych1
15
wykłady
T-W-1Akweny morskie, pobrzeże Bałtyku2
T-W-2Wody morskie wewnętrzne:Zalew Szczeciński, Zalew Wiślany4
T-W-3Pojezierza; geneza powstawania wód powierzchniowych2
T-W-4Pojezierze Pomorskie4
T-W-5Pojezierze Mazurskie4
T-W-6Sztuczne akweny środlądowe3
T-W-7Europejskie akweny morskie2
T-W-8Europejskie akweny śródlądowe4
T-W-9Rzeczne szlaki turystyczne w Polsce4
T-W-10Zasady użytkowania akwenów turystycznych w Polsce1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury, map żeglarskich i turrystycznych15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładu5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem map żeglarskich i turystycznych
M-2ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne (Test ) z wiedzy teoretycznej
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-04_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury turystrycznej niezbędnej do eksploatacji jachtów żaglowych
J_1A_W08T1A_W03C-1T-W-9, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-3, T-W-2M-1S-1
J_1A_D2-04_W02
Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu prognoz realizacji inwestycji w infrastrukturze wodnego transportu turystycznego
J_1A_W10T1A_W05C-1T-W-10, T-W-9, T-W-5, T-W-4, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-04_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury na akwenach eksploatacji jachtów
J_1A_U16T1A_U13InzA_U05C-1T-W-10M-1S-1
J_1A_D2-04_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dotyczących infrastruktury akenów eksploatacji jachtów
J_1A_U17T1A_U14InzA_U06C-1T-W-1, T-W-9, T-A-5, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
J_1A_D2-04_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wyborem tras rejsów jachtów motorowych i żaglowych
J_1A_K06T1A_K05C-1T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-04_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury turystrycznej niezbędnej do eksploatacji jachtów żaglowych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
J_1A_D2-04_W02
Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu prognoz realizacji inwestycji w infrastrukturze wodnego transportu turystycznego
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-04_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury na akwenach eksploatacji jachtów
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
J_1A_D2-04_U02
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dotyczących infrastruktury akenów eksploatacji jachtów
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
J_1A_D2-04_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wyborem tras rejsów jachtów motorowych i żaglowych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Wszelaczyński W., Drogi wodne śródlądowe, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1990
  2. Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa. Tom.I. Szlaki turystyki zbiorowej, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wybór tras rejsów morskiech w aspekcie ograniczonego czasu ich trwania5
T-A-2Wybór i analiza tras śródlądowo - morskich3
T-A-3Wybówr i analiza tras rejsów na akwenach śródlądowych Pojezierza Pomorskiego3
T-A-4Wybór i analiza tras rejsów śródlądowych na Pojezierzu Mazurskim3
T-A-5Rejsy na sztucznych zbiornikach śródlądowych1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Akweny morskie, pobrzeże Bałtyku2
T-W-2Wody morskie wewnętrzne:Zalew Szczeciński, Zalew Wiślany4
T-W-3Pojezierza; geneza powstawania wód powierzchniowych2
T-W-4Pojezierze Pomorskie4
T-W-5Pojezierze Mazurskie4
T-W-6Sztuczne akweny środlądowe3
T-W-7Europejskie akweny morskie2
T-W-8Europejskie akweny śródlądowe4
T-W-9Rzeczne szlaki turystyczne w Polsce4
T-W-10Zasady użytkowania akwenów turystycznych w Polsce1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury, map żeglarskich i turrystycznych15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładu5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-04_W01Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury turystrycznej niezbędnej do eksploatacji jachtów żaglowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury niezbędnej do eksploatacji jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozpoznanie możliwości użytkowania akwenów morskich i śródlądowych celem realizacji rejsów turystycznych i rekreacyjnych
Treści programoweT-W-9Rzeczne szlaki turystyczne w Polsce
T-W-6Sztuczne akweny środlądowe
T-W-7Europejskie akweny morskie
T-W-8Europejskie akweny śródlądowe
T-W-3Pojezierza; geneza powstawania wód powierzchniowych
T-W-2Wody morskie wewnętrzne:Zalew Szczeciński, Zalew Wiślany
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem map żeglarskich i turystycznych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne (Test ) z wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-04_W02Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu prognoz realizacji inwestycji w infrastrukturze wodnego transportu turystycznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu obszaru techniki i dyscypliny naukowej budowa i eksploatacja maszyn właściwych dla studiowanego kierunku jachting i pokrewnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozpoznanie możliwości użytkowania akwenów morskich i śródlądowych celem realizacji rejsów turystycznych i rekreacyjnych
Treści programoweT-W-10Zasady użytkowania akwenów turystycznych w Polsce
T-W-9Rzeczne szlaki turystyczne w Polsce
T-W-5Pojezierze Mazurskie
T-W-4Pojezierze Pomorskie
T-W-1Akweny morskie, pobrzeże Bałtyku
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem map żeglarskich i turystycznych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne (Test ) z wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-04_U01Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury na akwenach eksploatacji jachtów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U16potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury adekwatnych do kierunku jachting
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Rozpoznanie możliwości użytkowania akwenów morskich i śródlądowych celem realizacji rejsów turystycznych i rekreacyjnych
Treści programoweT-W-10Zasady użytkowania akwenów turystycznych w Polsce
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem map żeglarskich i turystycznych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne (Test ) z wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-04_U02Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dotyczących infrastruktury akenów eksploatacji jachtów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dla kierunku jachting w tym zadań nietypowych uwzględniających ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozpoznanie możliwości użytkowania akwenów morskich i śródlądowych celem realizacji rejsów turystycznych i rekreacyjnych
Treści programoweT-W-1Akweny morskie, pobrzeże Bałtyku
T-W-9Rzeczne szlaki turystyczne w Polsce
T-A-5Rejsy na sztucznych zbiornikach śródlądowych
T-W-2Wody morskie wewnętrzne:Zalew Szczeciński, Zalew Wiślany
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem map żeglarskich i turystycznych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne (Test ) z wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaJ_1A_D2-04_K01Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wyborem tras rejsów jachtów motorowych i żaglowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówJ_1A_K06prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Rozpoznanie możliwości użytkowania akwenów morskich i śródlądowych celem realizacji rejsów turystycznych i rekreacyjnych
Treści programoweT-A-4Wybór i analiza tras rejsów śródlądowych na Pojezierzu Mazurskim
T-A-3Wybówr i analiza tras rejsów na akwenach śródlądowych Pojezierza Pomorskiego
T-A-2Wybór i analiza tras śródlądowo - morskich
T-A-1Wybór tras rejsów morskiech w aspekcie ograniczonego czasu ich trwania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem map żeglarskich i turystycznych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne (Test ) z wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli