Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Jachting (S1)
Sylabus przedmiotu Akweny eksploatacji jachtów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Jachting | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Akweny eksploatacji jachtów | ||
Specjalność | Eksploatacja jachtów | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość infrastruktury transportu wodnego oraz inżynierii ruchu wodnego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozpoznanie możliwości użytkowania akwenów morskich i śródlądowych celem realizacji rejsów turystycznych i rekreacyjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wybór tras rejsów morskiech w aspekcie ograniczonego czasu ich trwania | 5 |
T-A-2 | Wybór i analiza tras śródlądowo - morskich | 3 |
T-A-3 | Wybówr i analiza tras rejsów na akwenach śródlądowych Pojezierza Pomorskiego | 3 |
T-A-4 | Wybór i analiza tras rejsów śródlądowych na Pojezierzu Mazurskim | 3 |
T-A-5 | Rejsy na sztucznych zbiornikach śródlądowych | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Akweny morskie, pobrzeże Bałtyku | 2 |
T-W-2 | Wody morskie wewnętrzne:Zalew Szczeciński, Zalew Wiślany | 4 |
T-W-3 | Pojezierza; geneza powstawania wód powierzchniowych | 2 |
T-W-4 | Pojezierze Pomorskie | 4 |
T-W-5 | Pojezierze Mazurskie | 4 |
T-W-6 | Sztuczne akweny środlądowe | 3 |
T-W-7 | Europejskie akweny morskie | 2 |
T-W-8 | Europejskie akweny śródlądowe | 4 |
T-W-9 | Rzeczne szlaki turystyczne w Polsce | 4 |
T-W-10 | Zasady użytkowania akwenów turystycznych w Polsce | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń | 5 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury, map żeglarskich i turrystycznych | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładu | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z użyciem map żeglarskich i turystycznych |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne (Test ) z wiedzy teoretycznej |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-04_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury turystrycznej niezbędnej do eksploatacji jachtów żaglowych | J_1A_W08 | T1A_W03 | — | C-1 | T-W-9, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-1 |
J_1A_D2-04_W02 Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu prognoz realizacji inwestycji w infrastrukturze wodnego transportu turystycznego | J_1A_W10 | T1A_W05 | — | C-1 | T-W-10, T-W-9, T-W-5, T-W-4, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-04_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury na akwenach eksploatacji jachtów | J_1A_U16 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-1 | T-W-10 | M-1 | S-1 |
J_1A_D2-04_U02 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dotyczących infrastruktury akenów eksploatacji jachtów | J_1A_U17 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-1 | T-W-1, T-W-9, T-A-5, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
J_1A_D2-04_K01 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wyborem tras rejsów jachtów motorowych i żaglowych | J_1A_K06 | T1A_K05 | — | C-1 | T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-04_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku obejmującą zagadnienia z zakresu infrastruktury turystrycznej niezbędnej do eksploatacji jachtów żaglowych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
J_1A_D2-04_W02 Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu prognoz realizacji inwestycji w infrastrukturze wodnego transportu turystycznego | 2,0 | Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-04_U01 Student potrafi dokonać krytycznej analizy funkcjonowania systemów technicznych i procesów obsługi obiektów pływających i infrasrtruktury na akwenach eksploatacji jachtów | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
J_1A_D2-04_U02 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań inżynierskich o właściwościach praktycznych , charakterystycznych dotyczących infrastruktury akenów eksploatacji jachtów | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
J_1A_D2-04_K01 Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wyborem tras rejsów jachtów motorowych i żaglowych | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Wszelaczyński W., Drogi wodne śródlądowe, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 1990
- Tołkacz L., Śródlądowa turystyka zbiorowa. Tom.I. Szlaki turystyki zbiorowej, Wydział Techniki Morskiej ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2008