Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (N2)
specjalność: Chłodnictwo i klimatyzacja w oceanotechnice
Sylabus przedmiotu Komputerowe metody projektowania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Oceanotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowe metody projektowania | ||
Specjalność | Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Monika Bortnowska <Monika.Bortnowska@zut.edu.pl>, Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, podstawy informatyki, zapis konstrukcji, podstawy projektowania, konstrukcja okrętów i obiektów oceanotechnicznych, podstawy konstrukcji maszyn, technologia budowy okrętów i obiektów oceanotechnicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie Studenta z procedurą wspomagania komuterowego w procesie projektowania konstrukcji na podstawie obowiązujących standardów międzynarodowych. Etapy projektowania a wspomaganie komputerowe. |
C-2 | Nauka modelowania bryłowego w zakresie konstrukcji kadłuba okrętowego i innych konstrukcji stalowych. |
C-3 | Umiejętność pozyskiwania informacji techniczno-technologicznych z modelu bryłowego konstrukcji. |
C-4 | Umiejętność tworzenia dokumentacji wykonawczej konstrukcji okrętowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Umiejętność "czytania" specjalistycznej dokumentacji technicznej. Zasady projektowania zaawansowanego. Planowanie procesu projetkowania oraz modelwania konstrukcji. Zasady współpracy poszczególnych branż projektowych (projekt ogólny, konstrukcja, technologia). | 10 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Wykonanie projektu wykonawczego w systemi TRIBON na podstawie dostarczonej dokumentacji technicznej wybranej konstrukcji stalowej. Wykonanie dokumentacji wykonawczej. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia podstawowe: CAD, CAM, CIM, komputer, program. Idea wprowadzenia komputerowego wspomagania wytwarzania do produkcji okrętów i obiektów oceanotechnicznych. Zmiany w procesach projektowo - produkcyjnych związane z wprowadzaniem CAM. Omówienie stosowanych obecnie systemów CAD/CAM/CIM na przykładzie systemu TRIBON i ich zastosowanie w przemyśle okrętowym. Możliwości zastosowania programów systemów ogólnoinżynierskich do wspomagania projektowania i wytwarzania. Omówienie oprogramowania zarządzania i nadzoru budowy. | 20 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Przygotowania do zajęć | 12 |
A-A-3 | Rozwiązywanie zadania problemowego na zaliczenie | 3 |
25 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Przedstawienie zakresu projektu | 2 |
A-L-2 | Konsultacje w ramach zajęć oraz realizacja projektu | 22 |
A-L-3 | Prezentacja projektu | 1 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | Przygotowanie do dyskusji do wykładów problemowych (tematyka wykładów jest zapowiadana) | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady: metoda podająca w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki |
M-2 | Ćwiczenia: Ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o wybrany projekt techniczny konstrukcji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egazmin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów realizacji przygotowywanego przez studenta projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu przed grupą oraz osobą prowadzącą |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D1-10_W01 Student zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych | O_2A_W07 | T2A_W02, T2A_W08 | InzA2_W03 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
O_2A_D1-10_W02 Student ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, zna akty prawne chroniące dorobek intelektualny, zna i rozumie znaczenie ochrony własno-ści intelektualnej, ochrony własności przemysłowej i praw autorskich oraz uwarun-kowań prawnych uzyskania ochrony wynalazków i wzorów użytkowych, jak również odpowiedzialności cywilnej i prawnej za naruszenie tych praw | O_2A_W09 | T2A_W08, T2A_W10 | InzA2_W03 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D1-10_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie | O_2A_U01 | T2A_U01 | InzA2_U03 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
O_2A_D1-10_U02 Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik | O_2A_U02 | T2A_U02 | InzA2_U01 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
O_2A_D1-10_U03 Student potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komu-nikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki wła-snych badań zestawionych w pracy dyplomowej | O_2A_U03 | T2A_U03 | InzA2_U01 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
O_2A_D1-10_U04 Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projekto-wego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej pre-zentacji | O_2A_U04 | T2A_U02, T2A_U04 | InzA2_U01 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
O_2A_D1-10_U05 Student potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowa-nie zawierające omówienie tych wyników | O_2A_U05 | T2A_U04, T2A_U07 | InzA2_U01, InzA2_U03 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
O_2A_D1-10_U06 Student potrafi zrozumieć konieczność i określić kierunki dalszego uczenia się oraz zreali-zować proces samokształcenia | O_2A_U07 | T2A_U05 | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
O_2A_D1-10_U07 Student potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych proble-mów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źró-deł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne) | O_2A_U11 | T2A_U01, T2A_U10, T2A_U14, T2A_U18 | InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U07 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
O_2A_D1-10_U08 Student posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w śro-dowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy | O_2A_U16 | T2A_U13 | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
O_2A_D1-10_K01 Studnet ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy przez całe życie, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób | O_2A_K01 | T2A_K01, T2A_K03 | — | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
O_2A_D1-10_K02 Studnet ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczegól-ności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony śro-dowiska | O_2A_K02 | T2A_K02 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
O_2A_D1-10_K03 Studnet ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej | O_2A_K06 | T2A_K05 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
O_2A_D1-10_K04 Student wykazuje się przedsiębiorczością i pomysłowością w działalności zawodowej | O_2A_K07 | T2A_K06 | InzA2_K02 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
O_2A_D1-10_K05 Student rozumie rolę absolwenta uczelni technicznej w społeczeństwie i ma świadomość konieczności formułowania i przekazywania społeczeństwu wiarygodnych informacji i opinii dotyczących aktualnych osiągnięć techniki związanych z oceanotechniką, jak i innych jej aspektów związanych z działalnością inżynierską, oraz przekazywania tego typu informacji i opinii w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając róż-ne punkty widzenia | O_2A_K08 | T2A_K07 | InzA2_K01 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-A-1, T-W-1, T-L-1 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D1-10_W01 Student zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną | |
O_2A_D1-10_W02 Student ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, zna akty prawne chroniące dorobek intelektualny, zna i rozumie znaczenie ochrony własno-ści intelektualnej, ochrony własności przemysłowej i praw autorskich oraz uwarun-kowań prawnych uzyskania ochrony wynalazków i wzorów użytkowych, jak również odpowiedzialności cywilnej i prawnej za naruszenie tych praw | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach |
3,0 | Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia | |
3,5 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia | |
4,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową | |
5,0 | Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D1-10_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych, przepisów, norm oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje | |
O_2A_D1-10_U02 Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; potrafi ocenić pracochłonność zadania oraz zapewnić jego realizację w założonym terminie; potrafi porozumiewać się w środowisku zawodowym i innym z wykorzystaniem różnych technik | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje | |
O_2A_D1-10_U03 Student potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie opracowanie naukowe w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komu-nikacji międzynarodowej w zakresie oceanotechniki, przedstawiające wyniki wła-snych badań zestawionych w pracy dyplomowej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje | |
O_2A_D1-10_U04 Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projekto-wego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej pre-zentacji | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje | |
O_2A_D1-10_U05 Student potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, jak również potrafi przygotować opracowa-nie zawierające omówienie tych wyników | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje | |
O_2A_D1-10_U06 Student potrafi zrozumieć konieczność i określić kierunki dalszego uczenia się oraz zreali-zować proces samokształcenia | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje | |
O_2A_D1-10_U07 Student potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych proble-mów badawczych – wykorzystywać i integrować wiedzę pochodzącą z różnych źró-deł, zarówno z zakresu oceanotechniki, jak i innych dziedzin nauki i techniki, uwzględniając aspekty pozatechniczne (np. prawne czy ekonomiczne) | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje | |
O_2A_D1-10_U08 Student posiada umiejętność organizacji własnej pracy niezbędnej do podjęcia pracy w śro-dowisku przemysłowym, jak również potrafi odpowiednio zastosować podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
O_2A_D1-10_K01 Studnet ma świadomość konieczności uzupełniania wiedzy przez całe życie, jak również potrafi dobrać właściwe metody uczenia się dla siebie i innych osób | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
O_2A_D1-10_K02 Studnet ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na otoczenie i środowisko oraz rozumie związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje, w szczegól-ności w odniesieniu do bezpieczeństwa własnego i innych osób oraz ochrony śro-dowiska | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
O_2A_D1-10_K03 Studnet ma świadomość ważności profesjonalnego postępowania w wykonywaniu zawodu oraz respektowania etyki zawodowej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
O_2A_D1-10_K04 Student wykazuje się przedsiębiorczością i pomysłowością w działalności zawodowej | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli | |
O_2A_D1-10_K05 Student rozumie rolę absolwenta uczelni technicznej w społeczeństwie i ma świadomość konieczności formułowania i przekazywania społeczeństwu wiarygodnych informacji i opinii dotyczących aktualnych osiągnięć techniki związanych z oceanotechniką, jak i innych jej aspektów związanych z działalnością inżynierską, oraz przekazywania tego typu informacji i opinii w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając róż-ne punkty widzenia | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli |
Literatura podstawowa
- Wewiórski S., Wituszyński K., Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1977
- Więckiewicz W, Budowa kadłubów statków morskich, WSM, Gdynia, 1999
- Tarnowski W., Wspomaganie komputerowe CAD CAM, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1997
- Piskorski Ł., Oussama A. H., Zastosowanie projektowania w przestrzeni 3D w przemyśle okrętowym, Projektowanie 3D, 1998, nr 3, 4 -1997, nr 1-1998.
Literatura dodatkowa
- AVEVA, INSTRUKCJE SYSTEMU TRIBON, AVEVA, 2011