Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Przedmiot artystyczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przedmiot artystyczny
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Kultury
Nauczyciel odpowiedzialny Iwona Charkiewicz <Iwona.Charkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Barbara Prokesch <Barbara.Prokesch@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna znajomość zagadnień związanych z plastyką.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta.
C-2Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w malarstwie, rzeźbie i architekturze.
C-3Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o sztuce: - historii sztuki rodzimej i obcej, - twórców i ich dzieł, - wydarzeń plastycznych, np. wystaw w Muzeum, na Zamku Książąt Pomorskich, w galeriach.
C-4Rozwijanie i kształtowanie poprzez sztukę - osobowości studenta.
C-5Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Po co nam sztuka2
T-W-2Encyklopedia malarstwa2
T-W-3Encyklopedia rzeźby2
T-W-4Encyklopedia architektury2
T-W-5Kryzys sztuki czy sztuka kryzysu2
T-W-6Lekcja muzealna połączona ze zwiedzaniem wystawy3
T-W-7Cudze chwalicie, swojego nie znacie - zabytki Szczecina i regionu2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie się do zajeć, czytanie wskazanej literatury, przygotowanie się do kolokwium, udział w wystawie.10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: - wykład informacyjny, - pogadanka, - opowiadanie, - opis, - anegdota, - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: - wykład konwersatoryjny.
M-3Metody eksponujące: - nagranie CD, film-DVD - ekspozycja, - pokaz multimedialny polączony z przeżyciem.
M-4Metody programowe: - z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD, - z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne. Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_A04_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą ogólnych zagadnień z zakresu plastyki, rzeźby i architektury polskiej i światowej.
C-4, C-1, C-3, C-5, C-2T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-7M-2, M-1, M-3, M-4S-1
O_1A_A04_W02
poszerza horyzonty myślowe, dzięki czemu ma większą zdolność przyswajania specjalistycznej wiedzy swojego kierunku.
C-2, C-3, C-4, C-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_A04_U01
posiada umiejętność pozyskanie i zidentyfikowania poznanych nurtów sztuki, wybrania okresu, twórcy i dzieła z zakresu sztukii polskiej i światowej.
O_1A_U02T1A_U01InzA_U07C-2, C-3, C-4, C-5T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-W-7M-1S-1
O_1A_A04_U02
wykorzystywania nabytej wiedzy, ciągłego jej poszerzania i umiejętności zastosowania jej w życiu codziennym.
O_1A_U03T1A_U05InzA_U03C-2, C-3, C-4, C-5T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1
O_1A_A04_U03
umiejetność weryfikowania wyborów z zakresu sztuki i świadomego uczestniczenia w życiu kulturalnym.
O_1A_U02T1A_U01InzA_U07C-2, C-3, C-4, C-5T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_A04_K01
rozummie potrzebę permanentnego uczenia się.
O_1A_K01T1A_K01InzA_K02C-2, C-3, C-4, C-5M-1S-1
O_1A_A04_K02
potrafi współdziałać i pracować w grupie
O_1A_K04T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-2, C-3, C-4, C-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1
O_1A_A04_K03
ma świadomość w wyborze zagadnień kultury, wrażliwość na piękno sztuki, jej różnorodność oraz zdolność do świadomego wyboru.
O_1A_K06, O_1A_K03, O_1A_K08T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-2, C-3, C-4, C-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_A04_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą ogólnych zagadnień z zakresu plastyki, rzeźby i architektury polskiej i światowej.
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta w zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność. Bierna postawa studenta w zajeciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
O_1A_A04_W02
poszerza horyzonty myślowe, dzięki czemu ma większą zdolność przyswajania specjalistycznej wiedzy swojego kierunku.
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta w zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność. Bierna postawa studenta w zajeciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_A04_U01
posiada umiejętność pozyskanie i zidentyfikowania poznanych nurtów sztuki, wybrania okresu, twórcy i dzieła z zakresu sztukii polskiej i światowej.
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajęciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
O_1A_A04_U02
wykorzystywania nabytej wiedzy, ciągłego jej poszerzania i umiejętności zastosowania jej w życiu codziennym.
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajęciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
O_1A_A04_U03
umiejetność weryfikowania wyborów z zakresu sztuki i świadomego uczestniczenia w życiu kulturalnym.
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajęciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_A04_K01
rozummie potrzebę permanentnego uczenia się.
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajeciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
O_1A_A04_K02
potrafi współdziałać i pracować w grupie
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajeciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
O_1A_A04_K03
ma świadomość w wyborze zagadnień kultury, wrażliwość na piękno sztuki, jej różnorodność oraz zdolność do świadomego wyboru.
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajeciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.

Literatura podstawowa

  1. Jan Białostocki, Sztuka cenniejsza niż złoto, PWN, Warszawa, 1974, Tomy I i II
  2. Bożena Kowalska, Dzieje sztuki powszechnej, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1986
  3. Karol Estreicher, Historia sztuki w zarysie, PWN, Warszawa, Kraków, 1986

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Po co nam sztuka2
T-W-2Encyklopedia malarstwa2
T-W-3Encyklopedia rzeźby2
T-W-4Encyklopedia architektury2
T-W-5Kryzys sztuki czy sztuka kryzysu2
T-W-6Lekcja muzealna połączona ze zwiedzaniem wystawy3
T-W-7Cudze chwalicie, swojego nie znacie - zabytki Szczecina i regionu2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie się do zajeć, czytanie wskazanej literatury, przygotowanie się do kolokwium, udział w wystawie.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_A04_W01Student posiada wiedzę dotyczącą ogólnych zagadnień z zakresu plastyki, rzeźby i architektury polskiej i światowej.
Cel przedmiotuC-4Rozwijanie i kształtowanie poprzez sztukę - osobowości studenta.
C-1Przekazanie treści humanistycznych, uzupełniających wykształcenie techniczne studenta.
C-3Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o sztuce: - historii sztuki rodzimej i obcej, - twórców i ich dzieł, - wydarzeń plastycznych, np. wystaw w Muzeum, na Zamku Książąt Pomorskich, w galeriach.
C-5Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze.
C-2Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w malarstwie, rzeźbie i architekturze.
Treści programoweT-W-1Po co nam sztuka
T-W-5Kryzys sztuki czy sztuka kryzysu
T-W-4Encyklopedia architektury
T-W-3Encyklopedia rzeźby
T-W-6Lekcja muzealna połączona ze zwiedzaniem wystawy
T-W-2Encyklopedia malarstwa
T-W-7Cudze chwalicie, swojego nie znacie - zabytki Szczecina i regionu
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: - wykład konwersatoryjny.
M-1Metody podające: - wykład informacyjny, - pogadanka, - opowiadanie, - opis, - anegdota, - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-3Metody eksponujące: - nagranie CD, film-DVD - ekspozycja, - pokaz multimedialny polączony z przeżyciem.
M-4Metody programowe: - z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD, - z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne. Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta w zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność. Bierna postawa studenta w zajeciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_A04_W02poszerza horyzonty myślowe, dzięki czemu ma większą zdolność przyswajania specjalistycznej wiedzy swojego kierunku.
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w malarstwie, rzeźbie i architekturze.
C-3Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o sztuce: - historii sztuki rodzimej i obcej, - twórców i ich dzieł, - wydarzeń plastycznych, np. wystaw w Muzeum, na Zamku Książąt Pomorskich, w galeriach.
C-4Rozwijanie i kształtowanie poprzez sztukę - osobowości studenta.
C-5Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykład informacyjny, - pogadanka, - opowiadanie, - opis, - anegdota, - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: - wykład konwersatoryjny.
M-3Metody eksponujące: - nagranie CD, film-DVD - ekspozycja, - pokaz multimedialny polączony z przeżyciem.
M-4Metody programowe: - z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD, - z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne. Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta w zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność. Bierna postawa studenta w zajeciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_A04_U01posiada umiejętność pozyskanie i zidentyfikowania poznanych nurtów sztuki, wybrania okresu, twórcy i dzieła z zakresu sztukii polskiej i światowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U02potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w malarstwie, rzeźbie i architekturze.
C-3Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o sztuce: - historii sztuki rodzimej i obcej, - twórców i ich dzieł, - wydarzeń plastycznych, np. wystaw w Muzeum, na Zamku Książąt Pomorskich, w galeriach.
C-4Rozwijanie i kształtowanie poprzez sztukę - osobowości studenta.
C-5Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze.
Treści programoweT-W-5Kryzys sztuki czy sztuka kryzysu
T-W-4Encyklopedia architektury
T-W-1Po co nam sztuka
T-W-2Encyklopedia malarstwa
T-W-6Lekcja muzealna połączona ze zwiedzaniem wystawy
T-W-3Encyklopedia rzeźby
T-W-7Cudze chwalicie, swojego nie znacie - zabytki Szczecina i regionu
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykład informacyjny, - pogadanka, - opowiadanie, - opis, - anegdota, - objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne. Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajęciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_A04_U02wykorzystywania nabytej wiedzy, ciągłego jej poszerzania i umiejętności zastosowania jej w życiu codziennym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U03ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania nowych metod projektowania i budowy urządzeń oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w malarstwie, rzeźbie i architekturze.
C-3Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o sztuce: - historii sztuki rodzimej i obcej, - twórców i ich dzieł, - wydarzeń plastycznych, np. wystaw w Muzeum, na Zamku Książąt Pomorskich, w galeriach.
C-4Rozwijanie i kształtowanie poprzez sztukę - osobowości studenta.
C-5Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze.
Treści programoweT-W-4Encyklopedia architektury
T-W-3Encyklopedia rzeźby
T-W-1Po co nam sztuka
T-W-2Encyklopedia malarstwa
T-W-7Cudze chwalicie, swojego nie znacie - zabytki Szczecina i regionu
T-W-5Kryzys sztuki czy sztuka kryzysu
T-W-6Lekcja muzealna połączona ze zwiedzaniem wystawy
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykład informacyjny, - pogadanka, - opowiadanie, - opis, - anegdota, - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: - wykład konwersatoryjny.
M-3Metody eksponujące: - nagranie CD, film-DVD - ekspozycja, - pokaz multimedialny polączony z przeżyciem.
M-4Metody programowe: - z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD, - z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne. Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajęciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_A04_U03umiejetność weryfikowania wyborów z zakresu sztuki i świadomego uczestniczenia w życiu kulturalnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U02potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w malarstwie, rzeźbie i architekturze.
C-3Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o sztuce: - historii sztuki rodzimej i obcej, - twórców i ich dzieł, - wydarzeń plastycznych, np. wystaw w Muzeum, na Zamku Książąt Pomorskich, w galeriach.
C-4Rozwijanie i kształtowanie poprzez sztukę - osobowości studenta.
C-5Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze.
Treści programoweT-W-1Po co nam sztuka
T-W-4Encyklopedia architektury
T-W-7Cudze chwalicie, swojego nie znacie - zabytki Szczecina i regionu
T-W-2Encyklopedia malarstwa
T-W-5Kryzys sztuki czy sztuka kryzysu
T-W-6Lekcja muzealna połączona ze zwiedzaniem wystawy
T-W-3Encyklopedia rzeźby
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykład informacyjny, - pogadanka, - opowiadanie, - opis, - anegdota, - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: - wykład konwersatoryjny.
M-3Metody eksponujące: - nagranie CD, film-DVD - ekspozycja, - pokaz multimedialny polączony z przeżyciem.
M-4Metody programowe: - z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD, - z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne. Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajęciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_A04_K01rozummie potrzebę permanentnego uczenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w malarstwie, rzeźbie i architekturze.
C-3Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o sztuce: - historii sztuki rodzimej i obcej, - twórców i ich dzieł, - wydarzeń plastycznych, np. wystaw w Muzeum, na Zamku Książąt Pomorskich, w galeriach.
C-4Rozwijanie i kształtowanie poprzez sztukę - osobowości studenta.
C-5Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykład informacyjny, - pogadanka, - opowiadanie, - opis, - anegdota, - objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne. Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajeciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_A04_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w malarstwie, rzeźbie i architekturze.
C-3Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o sztuce: - historii sztuki rodzimej i obcej, - twórców i ich dzieł, - wydarzeń plastycznych, np. wystaw w Muzeum, na Zamku Książąt Pomorskich, w galeriach.
C-4Rozwijanie i kształtowanie poprzez sztukę - osobowości studenta.
C-5Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykład informacyjny, - pogadanka, - opowiadanie, - opis, - anegdota, - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: - wykład konwersatoryjny.
M-3Metody eksponujące: - nagranie CD, film-DVD - ekspozycja, - pokaz multimedialny polączony z przeżyciem.
M-4Metody programowe: - z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD, - z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne. Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajeciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_A04_K03ma świadomość w wyborze zagadnień kultury, wrażliwość na piękno sztuki, jej różnorodność oraz zdolność do świadomego wyboru.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K06ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - m.in. poprzez środki masowego przekazu - informacji i opinii dotyczących osiągnięć oceanotechniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
O_1A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
O_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Rozbudzenie wrażliwości na piękno zawarte w malarstwie, rzeźbie i architekturze.
C-3Przekazanie treści z zakresu elementów wiedzy o sztuce: - historii sztuki rodzimej i obcej, - twórców i ich dzieł, - wydarzeń plastycznych, np. wystaw w Muzeum, na Zamku Książąt Pomorskich, w galeriach.
C-4Rozwijanie i kształtowanie poprzez sztukę - osobowości studenta.
C-5Ukształtowanie nawyku stałego, nie okazjonalnego uczestnictwa w kulturze.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykład informacyjny, - pogadanka, - opowiadanie, - opis, - anegdota, - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: - wykład konwersatoryjny.
M-3Metody eksponujące: - nagranie CD, film-DVD - ekspozycja, - pokaz multimedialny polączony z przeżyciem.
M-4Metody programowe: - z użyciem komputera, odtwarzacza CD/DVD, - z użyciem potrzebnych materiałów dydaktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca prowadzona na początku zajęć służy do identyfikacji braków wiedzy, daje informacje podstawowe dla przygotowania treści programowych do nauczania przedmiotu. Pomaga wykładowcy ukierunkować przekazywane treści do poziomu studentów tak, aby uzyskać założone efekty i cele dydaktyczne. Ocena podsumowująca wystawiana pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty przyswojonej wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie uczestniczył w zajęciach.
3,0Dwie nieusprawiedliwione nieobecności studenta na zajęciach.
3,5Student ma wiedzę pomiędzy 3,0 a 4,0
4,0Jedna nieobecność na zajeciach. Bierna postawa studenta na zajęciach.
4,5Student ma wiedzę pomiędzy 4,0 a 5,0
5,0Uczestnictwo na wszystkich zajęciach. Pozytywna ocena aktywności studenta.