Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Ocena projektów inwestycyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ocena projektów inwestycyjnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,50,33zaliczenie
wykładyW6 30 2,50,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe informacje z ekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność efektywnego podejmowania decyzji w zakresie podjęcia lub rezygnacji z podjęcia przedsięwzięć inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym w zależności od ich finansowej rentowności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przykłady obliczeniowe zastosowania statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych.6
T-A-2Sformułowanie przykładu projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie przemysłu oceanotechnicznego.2
T-A-3Zastosowanie statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych do sformułowanego przykładu.4
T-A-4Analiza SWOT sformułowanego przykładu projektu inwestycyjnego.2
T-A-5Zaliczenie zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Strategiczny finansowy cel zarządzania przedsiębiorstwem.2
T-W-2Waga decyzji dotyczących inwestycji w przemyśle oceanotechnicznym.2
T-W-3Klasyfikacja rzeczowych projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym.2
T-W-4Klasyfikacja projektów inwestycyjnych według funkcji: ekspansja, odtworzenie, innowacje. Fazy i punkty zwrotne realizacji projektów inwestycyjnych.2
T-W-5Statyczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (okres zwrotu, księgowa stopa zwrotu, wewnętrzna stopa zwrotu).4
T-W-6Ocena wartości pieniądza w czasie (wartość przyszła i wartość przeszła pieniądza, stopa dyskontowa). Dynamiczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (zdyskontowany okres zwrotu, wartość bieżąca netto, wewnętrzna stopa zwrotu, zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu).8
T-W-7Wybór właściwych strumieni pieniężnych: analiza strumieni pieniężnych projektu rozwojowego, dodatkowe strumienie pieniężne w projektach odtworzeniowych, amortyzacja.2
T-W-8Analiza SWOT projektu inwestycyjnego.6
T-W-9Zaliczenie zajęć.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Praca własna nad sforułowanymi zadaniami.20
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.2
37
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.30
A-W-2Studia literaturowe i praca własna.27
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.5
62

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_O02-3_W01
Absolwent posiada podstawową wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
O_1A_W02, O_1A_W04T1A_W01, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-2, T-A-1, T-W-4, T-W-8, T-A-2, T-A-5, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-9, T-A-4, T-W-7, T-W-5, T-A-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_O02-3_U01
Absolwent potrafi wykonać analizę oraz dokonać krytyczną ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
O_1A_U07, O_1A_U10T1A_U12, T1A_U13InzA_U04, InzA_U05C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-4M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_1A_O02-3_K01
Absolwent ma świadomość ważności i rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej.
O_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-3M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_O02-3_W01
Absolwent posiada podstawową wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
2,0Absolwent nie posiada zadowalającej wiedzy dotyczącej opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
3,0Absolwent posiada bardzo małą ale wystarczającą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
3,5Absolwent posiada niewielką wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
4,0Absolwent posiada dużą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
4,5Absolwent posiada szerogą i wnikliwą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
5,0Absolwent posiada bardzo szerogą i wnikliwą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_O02-3_U01
Absolwent potrafi wykonać analizę oraz dokonać krytyczną ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
2,0Absolwent nie potrafi wykonać zadowalająco analizę oraz krytyczną ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
3,0Absolwent potrafi na najniższym zadowalającym poziomie wykonać analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
3,5Absolwent potrafi zadowalająco ale z pewnymi brakami wykonać analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
4,0Absolwent potrafi wykonać na dobrym poziomie analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
4,5Absolwent potrafi wykonać wnikliwą analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
5,0Absolwent potrafi wykonać bardzo wnikliwą analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_1A_O02-3_K01
Absolwent ma świadomość ważności i rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej.
2,0Absolwent nie posiada zadowalającej świadomości ważności i nie rozumie ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej.
3,0Absolwent posiada minimalny zadowalający poziom świadomości ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej.
3,5Absolwent posiada zadowalającą świadomość ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej.
4,0Absolwent posiada dobrą świadomość ważności i dobrze rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej.
4,5Absolwent posiada dość wysoką świadomość ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej.
5,0Absolwent posiada bardzo wysoką świadomość ważności i doskonale rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej.

Literatura podstawowa

  1. Johnson H., Ocena projektów inwestycyjnych, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa, 2000
  2. Ostrowska E., Ryzyko projektów inwestycyjnych, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2002
  3. Pluta W., Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1999
  4. Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przykłady obliczeniowe zastosowania statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych.6
T-A-2Sformułowanie przykładu projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie przemysłu oceanotechnicznego.2
T-A-3Zastosowanie statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych do sformułowanego przykładu.4
T-A-4Analiza SWOT sformułowanego przykładu projektu inwestycyjnego.2
T-A-5Zaliczenie zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Strategiczny finansowy cel zarządzania przedsiębiorstwem.2
T-W-2Waga decyzji dotyczących inwestycji w przemyśle oceanotechnicznym.2
T-W-3Klasyfikacja rzeczowych projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym.2
T-W-4Klasyfikacja projektów inwestycyjnych według funkcji: ekspansja, odtworzenie, innowacje. Fazy i punkty zwrotne realizacji projektów inwestycyjnych.2
T-W-5Statyczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (okres zwrotu, księgowa stopa zwrotu, wewnętrzna stopa zwrotu).4
T-W-6Ocena wartości pieniądza w czasie (wartość przyszła i wartość przeszła pieniądza, stopa dyskontowa). Dynamiczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (zdyskontowany okres zwrotu, wartość bieżąca netto, wewnętrzna stopa zwrotu, zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu).8
T-W-7Wybór właściwych strumieni pieniężnych: analiza strumieni pieniężnych projektu rozwojowego, dodatkowe strumienie pieniężne w projektach odtworzeniowych, amortyzacja.2
T-W-8Analiza SWOT projektu inwestycyjnego.6
T-W-9Zaliczenie zajęć.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Praca własna nad sforułowanymi zadaniami.20
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.2
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.30
A-W-2Studia literaturowe i praca własna.27
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.5
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_O02-3_W01Absolwent posiada podstawową wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_W02ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
O_1A_W04ma wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą algebrę, geometrię, analizę, probabilistykę oraz elementy matematyki dyskretnej i stosowa-nej, w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do: 1) opisu wielkości fizycznych będących zmiennymi losowymi, wnioskowania i projektowania probabilistycznego, 2) opisu matematycznego zjawisk i procesów z zakresu oceanotechniki oraz ich rozwiązywania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Umiejętność efektywnego podejmowania decyzji w zakresie podjęcia lub rezygnacji z podjęcia przedsięwzięć inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym w zależności od ich finansowej rentowności.
Treści programoweT-W-2Waga decyzji dotyczących inwestycji w przemyśle oceanotechnicznym.
T-A-1Przykłady obliczeniowe zastosowania statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych.
T-W-4Klasyfikacja projektów inwestycyjnych według funkcji: ekspansja, odtworzenie, innowacje. Fazy i punkty zwrotne realizacji projektów inwestycyjnych.
T-W-8Analiza SWOT projektu inwestycyjnego.
T-A-2Sformułowanie przykładu projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie przemysłu oceanotechnicznego.
T-A-5Zaliczenie zajęć.
T-W-3Klasyfikacja rzeczowych projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym.
T-W-1Strategiczny finansowy cel zarządzania przedsiębiorstwem.
T-W-6Ocena wartości pieniądza w czasie (wartość przyszła i wartość przeszła pieniądza, stopa dyskontowa). Dynamiczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (zdyskontowany okres zwrotu, wartość bieżąca netto, wewnętrzna stopa zwrotu, zmodyfikowana wewnętrzna stopa zwrotu).
T-W-9Zaliczenie zajęć.
T-A-4Analiza SWOT sformułowanego przykładu projektu inwestycyjnego.
T-W-7Wybór właściwych strumieni pieniężnych: analiza strumieni pieniężnych projektu rozwojowego, dodatkowe strumienie pieniężne w projektach odtworzeniowych, amortyzacja.
T-W-5Statyczne narzędzia oceny projektów inwestycyjnych (okres zwrotu, księgowa stopa zwrotu, wewnętrzna stopa zwrotu).
T-A-3Zastosowanie statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych do sformułowanego przykładu.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie posiada zadowalającej wiedzy dotyczącej opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
3,0Absolwent posiada bardzo małą ale wystarczającą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
3,5Absolwent posiada niewielką wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
4,0Absolwent posiada dużą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
4,5Absolwent posiada szerogą i wnikliwą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
5,0Absolwent posiada bardzo szerogą i wnikliwą wiedzę dotyczącą opisu matematycznego oraz zarządzania finansową efektywnością działalności gospodarczej w przemyśle oceanotechnicznym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_O02-3_U01Absolwent potrafi wykonać analizę oraz dokonać krytyczną ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_U07potrafi dokonać inwentaryzacji oraz krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych, urządzeń, obiektów, systemów, procesów produkcyjnych, metod eksploatacji
O_1A_U10potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej i oszacować efekty ekonomiczne podejmowanych działań inżynierskich w tym koszty wytworzenia i eksploatacji obiektów technicznych; umie uwzględnić kryterium ekonomiczne w projektowaniu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność efektywnego podejmowania decyzji w zakresie podjęcia lub rezygnacji z podjęcia przedsięwzięć inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym w zależności od ich finansowej rentowności.
Treści programoweT-A-2Sformułowanie przykładu projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie przemysłu oceanotechnicznego.
T-A-1Przykłady obliczeniowe zastosowania statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych.
T-A-3Zastosowanie statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych do sformułowanego przykładu.
T-A-5Zaliczenie zajęć.
T-A-4Analiza SWOT sformułowanego przykładu projektu inwestycyjnego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi wykonać zadowalająco analizę oraz krytyczną ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
3,0Absolwent potrafi na najniższym zadowalającym poziomie wykonać analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
3,5Absolwent potrafi zadowalająco ale z pewnymi brakami wykonać analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
4,0Absolwent potrafi wykonać na dobrym poziomie analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
4,5Absolwent potrafi wykonać wnikliwą analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
5,0Absolwent potrafi wykonać bardzo wnikliwą analizę oraz ocenę projektów inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym z punktu widzenia efektywności ekonomicznej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_1A_O02-3_K01Absolwent ma świadomość ważności i rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Umiejętność efektywnego podejmowania decyzji w zakresie podjęcia lub rezygnacji z podjęcia przedsięwzięć inwestycyjnych w przemyśle oceanotechnicznym w zależności od ich finansowej rentowności.
Treści programoweT-A-2Sformułowanie przykładu projektu inwestycyjnego w przedsiębiorstwie przemysłu oceanotechnicznego.
T-A-5Zaliczenie zajęć.
T-A-4Analiza SWOT sformułowanego przykładu projektu inwestycyjnego.
T-A-1Przykłady obliczeniowe zastosowania statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych.
T-A-3Zastosowanie statycznych i dynamicznych miar efektywności projektów inwestycyjnych do sformułowanego przykładu.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonanych samodzielnie przez studenta.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie posiada zadowalającej świadomości ważności i nie rozumie ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej.
3,0Absolwent posiada minimalny zadowalający poziom świadomości ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej.
3,5Absolwent posiada zadowalającą świadomość ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej.
4,0Absolwent posiada dobrą świadomość ważności i dobrze rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej.
4,5Absolwent posiada dość wysoką świadomość ważności i rozumienia ekonomicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej.
5,0Absolwent posiada bardzo wysoką świadomość ważności i doskonale rozumie ekonomiczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej.