Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N1)
specjalność: Transport portowy i przemysłowy

Sylabus przedmiotu Eksploatacja systemów transportowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Eksploatacja systemów transportowych
Specjalność Zintegrowany transport wodny i lądowy
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 5 1,00,29zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 5 1,00,29zaliczenie
wykładyW7 10 2,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość organizacji i zarządzania w transporcie, infrastruktury i środków transportu, ekonomiki transportu oraz systemów transportowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zasad doboru środków i infrastruktury transportowej w łańcuchach transportowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Dobór środków transportu2
T-A-2Dobór infrastruktury transportowej1
T-A-3Modelowanie systemu transportowego1
T-A-4Zaliczenie1
5
laboratoria
T-L-1Modelowanie systemu transportowego2
T-L-2Wybór środków i infrastruktury transportu zadania przewozowego2
T-L-3Zaliczenie zadań laboratoryjnych1
5
wykłady
T-W-1Strategie przewozowe2
T-W-2Klasyfikacja przewoźnika transportu zintegrowanego2
T-W-3NVOCC-MTO, NVO-MTO, VO-MTO3
T-W-4Dokumentacja przewozowa MTD1
T-W-5Organizacja eksploatacji terminali kontenerowych2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych5
A-A-2Studiowanie literatury15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
25
laboratoria
A-L-1Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych5
A-L-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zadań laboratoryjnych15
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach10
A-W-2Studiowanie literatury20
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzamine20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań ćwiczeń laboratoryjanych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-08 N_W01
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury transportowej w zakresie adekwatnym do eksploatacji systemów transportowych
TR_1A_W08T1A_W04, T1A_W05InzA_W05C-1T-A-3, T-A-2, T-W-1, T-L-2M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
TR_1A_D1-08 N_W02
Student ma wiedzę z podstaw eksploatacji systemów technicznych stosowanych w transporcie
TR_1A_W10T1A_W03, T1A_W04, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02C-1T-W-5, T-W-3, T-L-2M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-08 N_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne systemów transportowych
TR_1A_U13T1A_U13InzA_U05C-1T-A-3, T-L-1, T-L-2M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
TR_1A_D1-08 N_U02
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe
TR_1A_U11T1A_U10InzA_U03C-1T-A-1, T-A-2, T-W-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-08 N_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalnia systemów transportowych, w tym ich wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-08 N_W01
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury transportowej w zakresie adekwatnym do eksploatacji systemów transportowych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
TR_1A_D1-08 N_W02
Student ma wiedzę z podstaw eksploatacji systemów technicznych stosowanych w transporcie
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-08 N_U01
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne systemów transportowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D1-08 N_U02
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-08 N_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalnia systemów transportowych, w tym ich wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Grzywacz W., Rynek usług transportowych, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1980
  2. Grzywacz W., Burniewicz J., Ekonomika transportu, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1989
  3. Marszałek S., Organizacja i zarządzanie w transporcie, Śląska Szkoła Zarządzania, Katowice, 1999
  4. Wronka J., Transport kombinowany w aspekcie wymogów zrównoważonego rozwoju, Naukowe Ośrodka Badawczego Ekonomiki Transportu P.P., Warszawa - Szczecin, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Dobór środków transportu2
T-A-2Dobór infrastruktury transportowej1
T-A-3Modelowanie systemu transportowego1
T-A-4Zaliczenie1
5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Modelowanie systemu transportowego2
T-L-2Wybór środków i infrastruktury transportu zadania przewozowego2
T-L-3Zaliczenie zadań laboratoryjnych1
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Strategie przewozowe2
T-W-2Klasyfikacja przewoźnika transportu zintegrowanego2
T-W-3NVOCC-MTO, NVO-MTO, VO-MTO3
T-W-4Dokumentacja przewozowa MTD1
T-W-5Organizacja eksploatacji terminali kontenerowych2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych5
A-A-2Studiowanie literatury15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych5
A-L-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zadań laboratoryjnych15
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach10
A-W-2Studiowanie literatury20
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzamine20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D1-08 N_W01Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury transportowej w zakresie adekwatnym do eksploatacji systemów transportowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W08ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury transportowej oraz zna metody jej kształtowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad doboru środków i infrastruktury transportowej w łańcuchach transportowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju
Treści programoweT-A-3Modelowanie systemu transportowego
T-A-2Dobór infrastruktury transportowej
T-W-1Strategie przewozowe
T-L-2Wybór środków i infrastruktury transportu zadania przewozowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań ćwiczeń laboratoryjanych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D1-08 N_W02Student ma wiedzę z podstaw eksploatacji systemów technicznych stosowanych w transporcie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W10ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad doboru środków i infrastruktury transportowej w łańcuchach transportowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju
Treści programoweT-W-5Organizacja eksploatacji terminali kontenerowych
T-W-3NVOCC-MTO, NVO-MTO, VO-MTO
T-L-2Wybór środków i infrastruktury transportu zadania przewozowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D1-08 N_U01Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne systemów transportowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad doboru środków i infrastruktury transportowej w łańcuchach transportowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju
Treści programoweT-A-3Modelowanie systemu transportowego
T-L-1Modelowanie systemu transportowego
T-L-2Wybór środków i infrastruktury transportu zadania przewozowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań ćwiczeń laboratoryjanych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D1-08 N_U02Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad doboru środków i infrastruktury transportowej w łańcuchach transportowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju
Treści programoweT-A-1Dobór środków transportu
T-A-2Dobór infrastruktury transportowej
T-W-1Strategie przewozowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań ćwiczeń laboratoryjanych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D1-08 N_K01Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalnia systemów transportowych, w tym ich wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Znajomość zasad doboru środków i infrastruktury transportowej w łańcuchach transportowych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju
Treści programoweT-L-2Wybór środków i infrastruktury transportu zadania przewozowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie sprawozdań ćwiczeń laboratoryjanych
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne zadań ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli