Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (N2)
Sylabus przedmiotu Język angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sylwia Zawadzka <Sylwia.Zawadzka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Agnieszka Makaś <Agnieszka.Makas@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku. |
C-3 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
C-4 | Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rola i funkcje transportu. | 2 |
T-A-2 | Budowa środków transportu. Budowa silnika. | 4 |
T-A-3 | Transport a ochrona środowiska. Transport kolejowy. Szybka kolej. | 3 |
T-A-4 | Infrastruktura transportu w Polsce. Inżynieria ruchu w transporcie. | 3 |
T-A-5 | Bezpieczeństwo w transporcie. | 2 |
T-A-6 | Materiałoznawstwo. Wytrzymałość materiałów. Rodzaje ładunków. | 3 |
T-A-7 | Logistyka. Spedycja. Dokumenty przewozowe. | 6 |
T-A-8 | Międzynarodowe konwencje i umowy dotyczące przewozów. | 3 |
T-A-9 | Oferty handlowe, reklamacje dot. przewozu i składowania ładunku. Transakcje biznesowe i negocjacje. | 3 |
T-A-10 | Planowanie kariery. CV. Rozmowa kwalifikacyjna. | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | zajęcia praktyczne | 30 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 30 |
A-A-3 | udział w konsultacjach | 2 |
A-A-4 | przygotowanie do egzaminu | 11 |
A-A-5 | egzamin | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-3 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-4 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_A04-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | TR_2A_W10 | T2A_W08 | InzA2_W03 | C-1 | T-A-8, T-A-1, T-A-6, T-A-3, T-A-9, T-A-5, T-A-4, T-A-7, T-A-10, T-A-2 | M-2, M-1, M-3, M-6 | S-1, S-3, S-2 |
TR_2A_A04-1_W02 wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | TR_2A_W10 | T2A_W08 | InzA2_W03 | C-2 | T-A-8, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-10, T-A-9, T-A-7 | M-2, M-3, M-1, M-4, M-6 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_A04-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | TR_2A_U01, TR_2A_U02, TR_2A_U04, TR_2A_U03, TR_2A_U07, TR_2A_U05 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06 | — | C-1 | T-A-10, T-A-3, T-A-9, T-A-8, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-4, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-3, S-4 |
TR_2A_A04-1_U02 potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością | TR_2A_U01, TR_2A_U03, TR_2A_U07 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U06 | — | C-2 | T-A-3, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-9, T-A-2, T-A-8, T-A-6, T-A-4, T-A-10 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1, S-3, S-4 |
TR_2A_A04-1_U03 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności | TR_2A_U04, TR_2A_U01, TR_2A_U02, TR_2A_U07, TR_2A_U05 | T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06 | — | C-3 | T-A-4, T-A-8, T-A-10, T-A-6, T-A-1, T-A-7, T-A-3, T-A-5, T-A-2, T-A-9 | M-1 | S-1, S-4 |
TR_2A_A04-1_U04 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | TR_2A_U02, TR_2A_U04, TR_2A_U01, TR_2A_U07, TR_2A_U05 | T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06 | — | C-4 | T-A-4, T-A-8, T-A-5, T-A-10, T-A-6, T-A-3, T-A-7, T-A-2, T-A-9, T-A-1 | M-2, M-6 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_A04-1_K01 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | TR_2A_K04 | T2A_K03, T2A_K04 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-8, T-A-3, T-A-9, T-A-7, T-A-6, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-10, T-A-2 | M-2, M-5 | S-3 |
TR_2A_A04-1_K02 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | TR_2A_K01 | T2A_K01 | — | C-3, C-4 | T-A-1, T-A-8, T-A-5, T-A-6, T-A-10, T-A-3, T-A-7, T-A-9, T-A-2, T-A-4 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_A04-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
TR_2A_A04-1_W02 wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
3,0 | Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,0 | Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
4,5 | Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
5,0 | Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_A04-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne. |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne. | |
4,0 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne | |
4,5 | Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne. | |
5,0 | Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne | |
TR_2A_A04-1_U02 potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. |
3,0 | Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
3,5 | Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
4,0 | Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
4,5 | Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
5,0 | Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością. | |
TR_2A_A04-1_U03 potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności | 2,0 | Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych. |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
4,0 | Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
4,5 | Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
5,0 | Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
TR_2A_A04-1_U04 potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością | 2,0 | Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji. |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje. | |
4,0 | Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_A04-1_K01 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych | 2,0 | Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania. |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | |
3,5 | Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,0 | Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
4,5 | Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania. | |
TR_2A_A04-1_K02 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu | 2,0 | Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,0 | Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
4,5 | Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
5,0 | Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. |
Literatura podstawowa
- Bednarska-Wnęk M., Kwiecińska A., Transport & Logistics., Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2004
- Ibbotson M., Professional English In Use, Cambridge, 2009
- Kobyliński L, Wiśniewski J., Glossary of Shipbuilding Terms, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 1969
- Słownik Obrazkowy Angielsko-Polski – Duden Oxford, Wiedza Powszechna, 2004
- Kaniak W., English at Sea, Ivax, 1997
- Sokołowska A. P, hysics. Chemistry. Engineering Materials., Politechnika Krakowska, 1978
- Wysiecka W., Język angielski – Wybór tekstów technicznych, Politechnika Szczecińska, 1986
- Jakowczyk E., English for Mechanical Engineering Students, Wyższa Szkoła Morska w Gdyni, 2001
- Świda D., Office English, Poltext, 2010
- Caillaud C., P. Janiaud-Powell, Korespondencja w firmie. Wzory listów angielskich + CD, Nowela, 2011
- Gawęda A., Siuchniński J., Angielski dla okrętowca. English for Shipbuilding, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej., 2012
- Katarzyńska B., Notes on Ships, Ports and Cargo., Fundacja Rozwoju Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni., 2005
Literatura dodatkowa
- Brieger N., Pohl A., Technical English – Vocabulary and Grammar., Sommertown Publishing, 2007, 7 Logistics, 9 Health and safety, 11 Automotive, 12 Chemical, 23 Petroleum 1, 24 Petroleum 2
- http://www.unece.org/trans/danger/publi/adr/adr2011/11ContentsE.html
- http://www.jus.uio.no/lm/un.cmr.road.carriage.contract.convention.1956.amended.protocol.1978/doc.html
- http://www.paiz.gov.pl/poland_in_figures/transport