Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D4-10_U02 | Student potrafi przeprowadzać pomiary techniczne handlowych urządzeń chłodniczych oraz dokonać krytycznej analizy i oceny sposobu ich funkcjonowania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U09 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
TR_2A_U11 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
TR_2A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania pomiarów technicznych handlowych urządzeń chłodniczych oraz dokonywania krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania tych urządzeń. |
---|
Treści programowe | T-L-2 | Badanie charakterystyk technicznych i trybów pracy chłodziarki termoelektrycznej zabudowanej w sekcję meblową. Analiza badawcza zmienności wydajności masowej sprężarkowej wytwornicy lodu.
Badania trybów pracy następujących urządzeń: sprężarkowego mebla chłodniczego, termoelektrycznej witryny chłodniczej. |
---|
T-L-3 | Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych. |
Metody nauczania | M-2 | Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie sprawozdań oraz zaliczenie ustne w postaci pytań sprawdzających czy student opanował zakładany efekt kształcenia. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi przeprowadzać pomiarów wielkości fizycznych zrealizowanych na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student nie potrafi zinterpretować uzyskanych wyników lub dokonać krytycznej analizy i oceny działania badanego urządzenia chłodniczego. |
3,0 | Student prezentuje dostateczne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, jednak korzysta przy tym z dodatkowych wskazówek nauczyciela i popełnia szereg błędów merytorycznych. |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, popełniając szereg błędów merytorycznych. |
4,0 | Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć odpowiednie wnioski, jak również dokonać poprawnej analizy i oceny działania badanego urządzenia chłodniczego. Jednak popełnia przy tym drobne błędy merytoryczne. |
4,5 | Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć istotne wnioski, jak również dokonać właściwej analizy i oceny działania badanego urządzenia chłodniczego. |
5,0 | Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wyczerpujące wnioski, w tym dokonać odpowiedniej oceny obiektu badań, jak również dokonać właściwej analizy i oceny działania badanego urządzenia chłodniczego, a także zaproponować odpowiednią modyfikację w jego realizacji. |