Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Inżynieria ruchu w transporcie

Sylabus przedmiotu Transport ładunków stałych 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Transport ładunków stałych 2
Specjalność Transport portowy i przemysłowy
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Rosochacki <Wlodzimierz.Rosochacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW7 30 2,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza w zakresie technik transportowych, systemów transportowych, ładunkoznawstwa i technik składowania oraz budowy maszyn transportowych..

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1uzyskanie wiedzy w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji środków transportu ładunków stałych
C-2uzyskanie umiejętności oceny sposobu funkcjononowania środków transportu ładunków stałych, przygotowania opracowania z tego zakresu oraz przeprowadzenia badań i oceny ich wynikówi w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
C-3umiejetność współdziałania w grupie przy świadomości odowiedzialności za wykonywaną pracę; nabycie świadomości ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczenia napędu taśmy przenosnika tasmowego.6
T-A-2Dobór przenośników w oparciu o kryteria eksploatacyjne.3
T-A-3Obliczenia przenośnika z medium pośredniczącym.5
T-A-4Zaliczenie formy zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Maszyny transportu ruchem ciągłym. Klasyfikacja.2
T-W-2Analiza wydajności przenośników.4
T-W-3Przenośniki cięgnowe - budowa, zasada działania.6
T-W-4Przenosniki bezcięgnowe - budowa zasada działania.6
T-W-5Przenosniki z medium pośredniczącym – budowa, zasada dzaiłania.4
T-W-6Zasady współpracy urządzeń w systemach transportowych.2
T-W-7Dobór maszyn i urządzeń transportowych.3
T-W-8Wybrane zagadnienia transportu ładunków stałych.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1udział w zajęciach15
A-A-2przygotowanie do zajęć i utrwalenie materiału5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia5
25
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach.30
A-W-2Udział w konsultacjach.3
A-W-3Utrwalanie materiału.10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.5
A-W-5udział w egzaminie.2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny (typowe środki audiowizulane).
M-2Ćwiczenia audytoryjne (tablica, kreda)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
S-3Ocena podsumowująca: egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D3-08_W01
ma wiedzę w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych
TR_1A_W05, TR_1A_W04, TR_1A_W07, TR_1A_W09, TR_1A_W10T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03C-1T-A-1, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-A-2, T-W-4, T-W-6, T-A-3, T-W-5, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D3-08_U01
potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
TR_1A_U04, TR_1A_U06, TR_1A_U13, TR_1A_U17T1A_U03, T1A_U05, T1A_U13, T1A_U16InzA_U05, InzA_U08C-2T-A-1, T-W-2, T-A-3, T-A-2M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D3-08_K01
potrafi współdziałać w grupie mając świadomość opdowiedzialności za wykonywana pracę; jest świadomy ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka.
TR_1A_K02, TR_1A_K04, TR_1A_K08T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-3T-A-3, T-A-2, T-A-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D3-08_W01
ma wiedzę w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych
2,0ma wiedzy z zakresu podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych
3,0ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych.
3,5ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendecji rozwojowych.
4,0ma podsatwową wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendecji rozwojowych.
4,5ma pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji różnych środków transportu ładunków stałych.
5,0ma pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji różnych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendencji rozwojowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D3-08_U01
potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
2,0nie potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych,
3,0potrafi w podstawowy sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
3,5potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
4,0potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
4,5potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu wraz z prezentacją multimedialną, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
5,0potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu wraz z prezentacją multimedialną oraz zaproponować, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D3-08_K01
potrafi współdziałać w grupie mając świadomość opdowiedzialności za wykonywana pracę; jest świadomy ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka.
2,0nie ma świadomość ważności i nie rozumie pozatechniczne aspekty i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0ma pogłębioną świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje

Literatura podstawowa

  1. Jakubowski L., Technologia prac ładunkowych, Wyd. Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003
  2. Hann M., Czyński M., Podstawy konstruowania maszyn transportowych i oceanotechnicznych, ZAPOL, Szczecin, 2011
  3. Goździecki M., Świątkiewicz H., Przenośniki, WNT, Warszawa, 1979

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczenia napędu taśmy przenosnika tasmowego.6
T-A-2Dobór przenośników w oparciu o kryteria eksploatacyjne.3
T-A-3Obliczenia przenośnika z medium pośredniczącym.5
T-A-4Zaliczenie formy zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Maszyny transportu ruchem ciągłym. Klasyfikacja.2
T-W-2Analiza wydajności przenośników.4
T-W-3Przenośniki cięgnowe - budowa, zasada działania.6
T-W-4Przenosniki bezcięgnowe - budowa zasada działania.6
T-W-5Przenosniki z medium pośredniczącym – budowa, zasada dzaiłania.4
T-W-6Zasady współpracy urządzeń w systemach transportowych.2
T-W-7Dobór maszyn i urządzeń transportowych.3
T-W-8Wybrane zagadnienia transportu ładunków stałych.3
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1udział w zajęciach15
A-A-2przygotowanie do zajęć i utrwalenie materiału5
A-A-3przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach.30
A-W-2Udział w konsultacjach.3
A-W-3Utrwalanie materiału.10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.5
A-W-5udział w egzaminie.2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D3-08_W01ma wiedzę w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W05ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia prawnych i ekonomicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej w obszarze transportu
TR_1A_W04ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą technologii budowy i remontów obiektów technicznych oraz materiałów inżynierskich stosowanych w transporcie, z uwzględnieniem zagadnień wytrzymałościowych
TR_1A_W07ma wiedzę dotyczącą budowy i zastosowania środków transportu i ich podsystemów, zna ich zasady projektowania oraz trendy rozwojowe
TR_1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą budowy, zastosowań i zasad doboru zasadniczych elementów maszyn, posiada wiedzę w zakresie odwzorowywania i wymiarowania elementów maszyn, niezbędną do czytania i wykonywania rysunków technicznych oraz wymiarowania konstrukcji w oparciu o kryteria wytrzymałościowe
TR_1A_W10ma wiedzę z podstaw eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, jak również rozumie wpływ ich właściwej eksploatacji na wydłużenie cyklu życia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1uzyskanie wiedzy w zakresie podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji środków transportu ładunków stałych
Treści programoweT-A-1Obliczenia napędu taśmy przenosnika tasmowego.
T-W-2Analiza wydajności przenośników.
T-W-8Wybrane zagadnienia transportu ładunków stałych.
T-W-7Dobór maszyn i urządzeń transportowych.
T-A-2Dobór przenośników w oparciu o kryteria eksploatacyjne.
T-W-4Przenosniki bezcięgnowe - budowa zasada działania.
T-W-6Zasady współpracy urządzeń w systemach transportowych.
T-A-3Obliczenia przenośnika z medium pośredniczącym.
T-W-5Przenosniki z medium pośredniczącym – budowa, zasada dzaiłania.
T-W-3Przenośniki cięgnowe - budowa, zasada działania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny (typowe środki audiowizulane).
M-2Ćwiczenia audytoryjne (tablica, kreda)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
S-3Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0ma wiedzy z zakresu podstaw budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych
3,0ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych.
3,5ma podstawową wiedzę w zakresie budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendecji rozwojowych.
4,0ma podsatwową wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji wybranych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendecji rozwojowych.
4,5ma pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji różnych środków transportu ładunków stałych.
5,0ma pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy, zastosowania i eksploatacji różnych środków transportu ładunków stałych oraz ich tendencji rozwojowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D3-08_U01potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U04potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu w języku polskim i języku obcym
TR_1A_U06ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
TR_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
TR_1A_U17potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2uzyskanie umiejętności oceny sposobu funkcjononowania środków transportu ładunków stałych, przygotowania opracowania z tego zakresu oraz przeprowadzenia badań i oceny ich wynikówi w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
Treści programoweT-A-1Obliczenia napędu taśmy przenosnika tasmowego.
T-W-2Analiza wydajności przenośników.
T-A-3Obliczenia przenośnika z medium pośredniczącym.
T-A-2Dobór przenośników w oparciu o kryteria eksploatacyjne.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny (typowe środki audiowizulane).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
S-3Ocena podsumowująca: egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych,
3,0potrafi w podstawowy sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu oraz przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
3,5potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania wybranych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
4,0potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
4,5potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu wraz z prezentacją multimedialną, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
5,0potrafi w poszerzony sposób dokonać oceny sposobu funkcjononowania różnych środków transportu ładunków stałych, przygotować opracowanie z tego zakresu wraz z prezentacją multimedialną oraz zaproponować, przeprowadzic badania i ocenić ich wyniki w zakresie wybranych elementów tych urządzeń.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D3-08_K01potrafi współdziałać w grupie mając świadomość opdowiedzialności za wykonywana pracę; jest świadomy ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_1A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3umiejetność współdziałania w grupie przy świadomości odowiedzialności za wykonywaną pracę; nabycie świadomości ważności podejmowanych działań i związanego z nimi ryzyka.
Treści programoweT-A-3Obliczenia przenośnika z medium pośredniczącym.
T-A-2Dobór przenośników w oparciu o kryteria eksploatacyjne.
T-A-1Obliczenia napędu taśmy przenosnika tasmowego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne (tablica, kreda)
M-1Wykład informacyjny (typowe środki audiowizulane).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma świadomość ważności i nie rozumie pozatechniczne aspekty i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,0ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
3,5
4,0
4,5
5,0ma pogłębioną świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje