Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport żywności

Sylabus przedmiotu Transport ładunków chłodzonych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Transport ładunków chłodzonych
Specjalność Inżynieria floty morskiej
Jednostka prowadząca Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego
Nauczyciel odpowiedzialny Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Adam Owsicki <Adam.Owsicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 23 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,29zaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,29zaliczenie
wykładyW3 30 2,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Termodynamika

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie transportu ładunków w niskich temperaturach przy użyciu różnych gałęzi transportu.
C-2Ukształtowanie umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu żywności.
C-3Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania analizy i oceny sposobu funkcjonowania okrętowego urządzenia chłodniczego oraz analizy realizowanego w nim obiegu chłodniczego.
C-4Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania pomiarów wielkości fizycznych realizowanych w technice chłodniczej oraz interpretowania uzyskanych wyników i wyciągania właściwych wnioski.
C-5Nabycie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej.
C-6Ukształtowanie kompetencji współdziałania i pracy w grupie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zadania dotyczące zagadnień doboru zasadniczych elementów składowych sprężarkowej parowej instalacji chłodniczej: sprężarki chłodniczej, skraplacza, parownika, podstawowych elementów automatyki i armatury chłodniczej. Dobór agregatu chłodniczego do środka transportu.14
T-A-2Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych.1
15
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów.1
T-L-2Komputerowa symulacja pracy sprężarkowego okrętowego urządzenia chłodniczego obsługującego chłodnię prowiantową – zagadnienia eksploatacyjne, w tym badanie wpływu warunków chłodzenia skraplacza na działanie urządzenia chłodniczego. Badanie energetyczne sprężarkowego urządzenia chłodniczego oraz identyfikacja realizowanego w nim obiegu chłodniczego.8
T-L-3Wyznaczanie globalnego współczynnika przenikania ciepła przez przegrody obiektu chłodzonego.2
T-L-4Pomiar parametrów mikroklimatu w obiekcie chłodzonym, kształtujących warunki chłodniczego przechowywania żywności.2
T-L-5Zaliczenie laboratoriów.2
15
wykłady
T-W-1Podstawy teoretyczne chłodzenia sztucznego. Ogólne wiadomości o obiegach lewobieżnych.6
T-W-2Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Statek jako ogniwo łańcuchu chłodniczego. Światowa flota chłodniowców. Systemy chłodzenia ładowni okrętowej. Sposoby rozprowadzenia powietrza w ładowni. Urządzenie chłodnicze chłodniowców.4
T-W-3Magazyn żywności na statku2
T-W-4Kontenery izotermiczne. Urządzenia chłodnicze kontenerowców. Obsługa kontenerów chłodniczych w porcie4
T-W-5Jednostki rybackie: zamrażanie ryb, obieg główny statku rybackiego, urządzenia do wstępnego schładzania i zamrażania ryb.4
T-W-6Samochodowy transport chłodniczy samochodowy. Umowa ATP.4
T-W-7Transport chłodniczy kolejowy: wagony-chłodnie i wagony-lodownie.2
T-W-8Analiza ogniw łańcuchu chłodniczego na przykładzie transportu bananów. Przechowywanie żywności w chłodniach ładowych i portowych3
T-W-9Zasady doboru srodków transportu optymalizacji tras przewozu ładunków szybkopsujących się1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Odrabianie zadań domowych i przygotowanie do zajęć.7
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia.3
25
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Opracowanie sprawozdań i przygotowanie do zajęć.8
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.3
26
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajeciach30
A-W-2czytanie wskazanej literatury10
A-W-3przygotowanie się do egzaminu i udział w egzaminie10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody eksponujace: film
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne.
M-5Metody podające: objaśnienie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test, składajacy sie z 11 pytan, z propozycja wyboru poprawnej (lub kilku poprawnych) odpowiedzi z przynajmniej 4 zaproponowanych wariantów. Za poprawna odpowiedz przysługuje 1 punkt. W przypadku kilku (np. 2 lub 3) poprawnych odpowiedzi na jedno pytanie i zaznaczeniu przezstudenta nie wszystkich z nich, jemu przysługuje proporcjonalna ułamkowa liczba punktów (np. 0,5, 0,33 lub 0,67).
S-2Ocena formująca: Sprawdzenie zadań domowych.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w postaci zadań obliczeniowych sprawdzających czy student opanował zakładany efekt kształcenia.
S-4Ocena formująca: Obserwacja realizacji pomiarów.
S-5Ocena formująca: Sprawdzenie sprawozdań.
S-6Ocena formująca: Ocena zachowań studenta pod kątem sprawdzenia jego umiejętności pracy w grupie.
S-7Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne w postaci pytań i zadań sprawdzających czy student opanował zakładany efekt kształcenia.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-19-1_W01
Ma wiedzę w zakresie transportu ładunków w niskich temperaturach przy użyciu różnych gałęzi transportu.
TR_2A_W10, TR_2A_W03, TR_2A_W13T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1, C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-19-1_U01
Student posiada umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu i przechowywania żywności.
TR_2A_U17, TR_2A_U10, TR_2A_U13T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U15, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U05, InzA2_U08C-5T-A-1, T-A-2M-3S-2, S-3
TR_2A_D2-19-1_U02
Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych realizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych, zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
TR_2A_U09T2A_U08InzA2_U01C-4T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-1M-4S-7, S-5, S-4
TR_2A_D2-19-1_U03
Student potrafi dokonać analizy i oceny działania okrętowego urządzenia chłodniczego oraz przeprowadzić analizę termodynamiczną obiegu chłodniczego.
TR_2A_U05, TR_2A_U11, TR_2A_U13T2A_U03, T2A_U04, T2A_U10, T2A_U15InzA2_U03, InzA2_U05C-3T-L-2, T-L-5, T-L-1M-4, M-5S-7, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_2A_D2-19-1_K01
Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej.
TR_2A_K03T2A_K05C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1
TR_2A_D2-19-1_K02
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie.
TR_2A_K04T2A_K03, T2A_K04C-6T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2M-5, M-4S-6

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-19-1_W01
Ma wiedzę w zakresie transportu ładunków w niskich temperaturach przy użyciu różnych gałęzi transportu.
2,0Mniej niz 5,5 uzyskanych punktów
3,0Od 5,5 do 6,4 uzyskanych punktów
3,5Od 6,5 do 7,4 uzyskanych punktów
4,0Od 7,5 do 8,4 uzyskanych punktów
4,5Od 8,5 do 9,4 uzyskanych punktów
5,0Powyzej 9,4 uzyskanych punktów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-19-1_U01
Student posiada umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu i przechowywania żywności.
2,0Student nie potrafi na poziomie elementarnym dokonać wstępnego doboru maszyn i urządzeń zgodnie z podaną specyfikacją. Ma elementarne braki w wiedzy na temat tych zagadnień.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc przeprowadzić w sposób poprawny procedurę wstępnego doboru maszyn i urządzeń w realizowanym zadaniu, jednak popełnia przy tym szereg błędów merytorycznych.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc przeprowadzić w sposób poprawny procedurę wstępnego doboru maszyn i urządzeń w realizowanym zadaniu, jednak popełnia przy tym nieliczne istotne błędy merytoryczne.
4,0Student prezentuje na dobrym poziomie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc przeprowadzić w sposób poprawny procedurę wstępnego doboru maszyn i urządzeń w realizowanym zadaniu, jednak popełnia przy tym drobne błędy merytoryczne.
4,5Student prezentuje na dobrym poziomie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc przeprowadzić w sposób poprawny procedurę wstępnego doboru maszyn i urządzeń w realizowanym zadaniu, popełniając przy realizacji tego zadania jedynie drobne pomyłki, bez żadnego błędu merytorycznego.
5,0Student prezentuje na bardzo dobrym poziomie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc dokonać prawidłowego wstępnego doboru maszyn i urządzeń w realizowanym zadaniu.
TR_2A_D2-19-1_U02
Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych realizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych, zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
2,0Student nie potrafi przeprowadzać pomiarów wielkości fizycznych zrealizowanych na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student nie potrafi zinterpretować uzyskanych wyników lub wyciągnąć wniosków.
3,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student w elementarnym stopniu potrafi zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski, jednak przy dodatkowych wskazówkach nauczyciela.
3,5Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student w elementarnym stopniu potrafi zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
4,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć odpowiednie wnioski.
4,5Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć istotne wnioski.
5,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć pełne wnioski, w tym dokonać odpowiedniej oceny obiektu badań.
TR_2A_D2-19-1_U03
Student potrafi dokonać analizy i oceny działania okrętowego urządzenia chłodniczego oraz przeprowadzić analizę termodynamiczną obiegu chłodniczego.
2,0Student nie potrafi na poziomie elementarnym dokonać analizy działania okrętowego urządzenia chłodniczego lub przeprowadzić analizy termodynamicznej obiegu chłodniczego.
3,0Student prezentuje dostateczne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, jednak korzysta przy tym z dodatkowych wskazówkach nauczyciela i popełnia szereg błędów merytorycznych.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, popełniając szereg błędów merytorycznych.
4,0Student prezentuje na dobrym poziomie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc dokonać poprawnej analizy i oceny działania okrętowego urządzenia chłodniczego oraz przeprowadzić poprawną analizę termodynamiczną obiegu chłodniczego, bez istotnego błędu merytorycznego.
4,5Student prezentuje znakomite umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc dokonać poprawnej analizy i właściwej oceny działania okrętowego urządzenia chłodniczego oraz przeprowadzić bezbłędną analizę termodynamiczną obiegu chłodniczego.
5,0Student prezentuje na bardzo dobrym poziomie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc dokonać efektywnej analizy i oceny działania okrętowego urządzenia chłodniczego oraz przeprowadzić bezbłędną analizę termodynamiczną obiegu chłodniczego, a także zaproponować odpowiednią modyfikację w jego realizacji.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_2A_D2-19-1_K01
Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
TR_2A_D2-19-1_K02
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie.
2,0Student nie potrafi współdziałać lub pracować w grupie.
3,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, jednak nie jest w niej aktywny i ogranicza się do realizacji poleceń wydawanych przez pozostałych członków zespołu.
3,5Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej wystarczającą aktywność, jednak nie potrafi kierować zespołem.
4,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej odpowiednią aktywność i poprawnie realizując stojące przed nim zadania. Potrafi również sprostać roli kierownika zespołu.
4,5Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej pełną aktywność i poprawnie realizując stojące przed nim zadania. Wykazuje również zdolności do kierowania zespołem.
5,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej pełną aktywność i realizując w stopniu wyróżniającym stojące przed nim zadania. Potrafi również doskonale kierować zespołem.

Literatura podstawowa

  1. Piotrowski I., Okrętowe urządzenie chłodnicze, Wyd. Morskie, Gdańsk, 1994
  2. Bonza Z., Dziubek R., Budowa i eksploatacja kontenerów chłodniczych, Wyd. WSM, Gdynia, 1994
  3. Red. Zwierzyckiego W., Bieńczaka K., Pojazdy chłodnicze w transporcie żywności, Systherm-Serwis., Poznań, 2006
  4. Chorowski M., Kriogenika. Podstawy i zastosowania, Masta, Gdańsk, 2007
  5. Bohdal T., Charun H., Czapp M., Urządzenia chłodnicze sprężarkowe parowe: podstawy teoretyczne i obliczenia, Wydaw. Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2003
  6. Czapp M., Charun H., Bohdal T., Badania laboratoryjne urządzeń chłodniczych i klimatyzacyjnych, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Czumak I.G., Transportirowka i chranienie tropiczeskich plodow, Refprintinfo, Odessa, 2004
  2. Bonca Z., Automatyka chłodnicza i klimatyzacyjna, Wyższa Szkoła Morska, Gdynia, 2000
  3. Szydłowski H., Niepewności w pomiarach: międzynarodowe standardy w praktyce, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań, 2001
  4. Czapp M., Charun H., Bilans cieplny pomieszczeń chłodni: zasady opracowania, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 1997
  5. Samochodowy transport chłodniczy, EURO-MEDIA, Warszawa, 2008, Dodatek miesięcznika Chłodnictwo & Klimatyzacja, [dostęp 15 czerwca 2012], Dostępny w Internecie: http://www.chlodnictwoiklimatyzacja.pl/images/wydania/wyd_specjalne/samochodowy_transport_chlodniczy.pdf

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zadania dotyczące zagadnień doboru zasadniczych elementów składowych sprężarkowej parowej instalacji chłodniczej: sprężarki chłodniczej, skraplacza, parownika, podstawowych elementów automatyki i armatury chłodniczej. Dobór agregatu chłodniczego do środka transportu.14
T-A-2Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych.1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów.1
T-L-2Komputerowa symulacja pracy sprężarkowego okrętowego urządzenia chłodniczego obsługującego chłodnię prowiantową – zagadnienia eksploatacyjne, w tym badanie wpływu warunków chłodzenia skraplacza na działanie urządzenia chłodniczego. Badanie energetyczne sprężarkowego urządzenia chłodniczego oraz identyfikacja realizowanego w nim obiegu chłodniczego.8
T-L-3Wyznaczanie globalnego współczynnika przenikania ciepła przez przegrody obiektu chłodzonego.2
T-L-4Pomiar parametrów mikroklimatu w obiekcie chłodzonym, kształtujących warunki chłodniczego przechowywania żywności.2
T-L-5Zaliczenie laboratoriów.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy teoretyczne chłodzenia sztucznego. Ogólne wiadomości o obiegach lewobieżnych.6
T-W-2Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Statek jako ogniwo łańcuchu chłodniczego. Światowa flota chłodniowców. Systemy chłodzenia ładowni okrętowej. Sposoby rozprowadzenia powietrza w ładowni. Urządzenie chłodnicze chłodniowców.4
T-W-3Magazyn żywności na statku2
T-W-4Kontenery izotermiczne. Urządzenia chłodnicze kontenerowców. Obsługa kontenerów chłodniczych w porcie4
T-W-5Jednostki rybackie: zamrażanie ryb, obieg główny statku rybackiego, urządzenia do wstępnego schładzania i zamrażania ryb.4
T-W-6Samochodowy transport chłodniczy samochodowy. Umowa ATP.4
T-W-7Transport chłodniczy kolejowy: wagony-chłodnie i wagony-lodownie.2
T-W-8Analiza ogniw łańcuchu chłodniczego na przykładzie transportu bananów. Przechowywanie żywności w chłodniach ładowych i portowych3
T-W-9Zasady doboru srodków transportu optymalizacji tras przewozu ładunków szybkopsujących się1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Odrabianie zadań domowych i przygotowanie do zajęć.7
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia.3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Opracowanie sprawozdań i przygotowanie do zajęć.8
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.3
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajeciach30
A-W-2czytanie wskazanej literatury10
A-W-3przygotowanie się do egzaminu i udział w egzaminie10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-19-1_W01Ma wiedzę w zakresie transportu ładunków w niskich temperaturach przy użyciu różnych gałęzi transportu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_W10ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
TR_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania, budowy i zastosowania maszyn, urządzeń, instalacji i innych rozwiązań technicznych oraz obiektów i systemów stosowanych w transporcie
TR_2A_W13ma uporządkowaną wiedzę z wybranych obszarów ładunkoznawstwa, w tym zna właściwości ładunków, techniki ich składowania i transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie transportu ładunków w niskich temperaturach przy użyciu różnych gałęzi transportu.
C-5Nabycie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej.
Treści programoweT-W-1Podstawy teoretyczne chłodzenia sztucznego. Ogólne wiadomości o obiegach lewobieżnych.
T-W-2Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Statek jako ogniwo łańcuchu chłodniczego. Światowa flota chłodniowców. Systemy chłodzenia ładowni okrętowej. Sposoby rozprowadzenia powietrza w ładowni. Urządzenie chłodnicze chłodniowców.
T-W-3Magazyn żywności na statku
T-W-4Kontenery izotermiczne. Urządzenia chłodnicze kontenerowców. Obsługa kontenerów chłodniczych w porcie
T-W-5Jednostki rybackie: zamrażanie ryb, obieg główny statku rybackiego, urządzenia do wstępnego schładzania i zamrażania ryb.
T-W-6Samochodowy transport chłodniczy samochodowy. Umowa ATP.
T-W-7Transport chłodniczy kolejowy: wagony-chłodnie i wagony-lodownie.
T-W-8Analiza ogniw łańcuchu chłodniczego na przykładzie transportu bananów. Przechowywanie żywności w chłodniach ładowych i portowych
T-W-9Zasady doboru srodków transportu optymalizacji tras przewozu ładunków szybkopsujących się
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody eksponujace: film
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test, składajacy sie z 11 pytan, z propozycja wyboru poprawnej (lub kilku poprawnych) odpowiedzi z przynajmniej 4 zaproponowanych wariantów. Za poprawna odpowiedz przysługuje 1 punkt. W przypadku kilku (np. 2 lub 3) poprawnych odpowiedzi na jedno pytanie i zaznaczeniu przezstudenta nie wszystkich z nich, jemu przysługuje proporcjonalna ułamkowa liczba punktów (np. 0,5, 0,33 lub 0,67).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Mniej niz 5,5 uzyskanych punktów
3,0Od 5,5 do 6,4 uzyskanych punktów
3,5Od 6,5 do 7,4 uzyskanych punktów
4,0Od 7,5 do 8,4 uzyskanych punktów
4,5Od 8,5 do 9,4 uzyskanych punktów
5,0Powyzej 9,4 uzyskanych punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-19-1_U01Student posiada umiejętności wstępnego doboru zasadniczych maszyn i urządzeń realizujących efekt chłodniczy w obiektach przeznaczonych do transportu i przechowywania żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U17potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować oraz zrealizować, co najmniej w części, złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla transportu
TR_2A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-5Nabycie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej.
Treści programoweT-A-1Zadania dotyczące zagadnień doboru zasadniczych elementów składowych sprężarkowej parowej instalacji chłodniczej: sprężarki chłodniczej, skraplacza, parownika, podstawowych elementów automatyki i armatury chłodniczej. Dobór agregatu chłodniczego do środka transportu.
T-A-2Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sprawdzenie zadań domowych.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w postaci zadań obliczeniowych sprawdzających czy student opanował zakładany efekt kształcenia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi na poziomie elementarnym dokonać wstępnego doboru maszyn i urządzeń zgodnie z podaną specyfikacją. Ma elementarne braki w wiedzy na temat tych zagadnień.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc przeprowadzić w sposób poprawny procedurę wstępnego doboru maszyn i urządzeń w realizowanym zadaniu, jednak popełnia przy tym szereg błędów merytorycznych.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc przeprowadzić w sposób poprawny procedurę wstępnego doboru maszyn i urządzeń w realizowanym zadaniu, jednak popełnia przy tym nieliczne istotne błędy merytoryczne.
4,0Student prezentuje na dobrym poziomie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc przeprowadzić w sposób poprawny procedurę wstępnego doboru maszyn i urządzeń w realizowanym zadaniu, jednak popełnia przy tym drobne błędy merytoryczne.
4,5Student prezentuje na dobrym poziomie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc przeprowadzić w sposób poprawny procedurę wstępnego doboru maszyn i urządzeń w realizowanym zadaniu, popełniając przy realizacji tego zadania jedynie drobne pomyłki, bez żadnego błędu merytorycznego.
5,0Student prezentuje na bardzo dobrym poziomie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc dokonać prawidłowego wstępnego doboru maszyn i urządzeń w realizowanym zadaniu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-19-1_U02Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych realizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych, zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U09potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania pomiarów wielkości fizycznych realizowanych w technice chłodniczej oraz interpretowania uzyskanych wyników i wyciągania właściwych wnioski.
Treści programoweT-L-4Pomiar parametrów mikroklimatu w obiekcie chłodzonym, kształtujących warunki chłodniczego przechowywania żywności.
T-L-5Zaliczenie laboratoriów.
T-L-3Wyznaczanie globalnego współczynnika przenikania ciepła przez przegrody obiektu chłodzonego.
T-L-2Komputerowa symulacja pracy sprężarkowego okrętowego urządzenia chłodniczego obsługującego chłodnię prowiantową – zagadnienia eksploatacyjne, w tym badanie wpływu warunków chłodzenia skraplacza na działanie urządzenia chłodniczego. Badanie energetyczne sprężarkowego urządzenia chłodniczego oraz identyfikacja realizowanego w nim obiegu chłodniczego.
T-L-1Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-7Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne w postaci pytań i zadań sprawdzających czy student opanował zakładany efekt kształcenia.
S-5Ocena formująca: Sprawdzenie sprawozdań.
S-4Ocena formująca: Obserwacja realizacji pomiarów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzać pomiarów wielkości fizycznych zrealizowanych na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student nie potrafi zinterpretować uzyskanych wyników lub wyciągnąć wniosków.
3,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student w elementarnym stopniu potrafi zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski, jednak przy dodatkowych wskazówkach nauczyciela.
3,5Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student w elementarnym stopniu potrafi zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski.
4,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć odpowiednie wnioski.
4,5Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć istotne wnioski.
5,0Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć pełne wnioski, w tym dokonać odpowiedniej oceny obiektu badań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-19-1_U03Student potrafi dokonać analizy i oceny działania okrętowego urządzenia chłodniczego oraz przeprowadzić analizę termodynamiczną obiegu chłodniczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
TR_2A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_2A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania analizy i oceny sposobu funkcjonowania okrętowego urządzenia chłodniczego oraz analizy realizowanego w nim obiegu chłodniczego.
Treści programoweT-L-2Komputerowa symulacja pracy sprężarkowego okrętowego urządzenia chłodniczego obsługującego chłodnię prowiantową – zagadnienia eksploatacyjne, w tym badanie wpływu warunków chłodzenia skraplacza na działanie urządzenia chłodniczego. Badanie energetyczne sprężarkowego urządzenia chłodniczego oraz identyfikacja realizowanego w nim obiegu chłodniczego.
T-L-5Zaliczenie laboratoriów.
T-L-1Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne.
M-5Metody podające: objaśnienie.
Sposób ocenyS-7Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne w postaci pytań i zadań sprawdzających czy student opanował zakładany efekt kształcenia.
S-5Ocena formująca: Sprawdzenie sprawozdań.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi na poziomie elementarnym dokonać analizy działania okrętowego urządzenia chłodniczego lub przeprowadzić analizy termodynamicznej obiegu chłodniczego.
3,0Student prezentuje dostateczne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, jednak korzysta przy tym z dodatkowych wskazówkach nauczyciela i popełnia szereg błędów merytorycznych.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, popełniając szereg błędów merytorycznych.
4,0Student prezentuje na dobrym poziomie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc dokonać poprawnej analizy i oceny działania okrętowego urządzenia chłodniczego oraz przeprowadzić poprawną analizę termodynamiczną obiegu chłodniczego, bez istotnego błędu merytorycznego.
4,5Student prezentuje znakomite umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc dokonać poprawnej analizy i właściwej oceny działania okrętowego urządzenia chłodniczego oraz przeprowadzić bezbłędną analizę termodynamiczną obiegu chłodniczego.
5,0Student prezentuje na bardzo dobrym poziomie umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, potrafiąc dokonać efektywnej analizy i oceny działania okrętowego urządzenia chłodniczego oraz przeprowadzić bezbłędną analizę termodynamiczną obiegu chłodniczego, a także zaproponować odpowiednią modyfikację w jego realizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-19-1_K01Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-5Nabycie świadomości ważności zachowań w sposób profesjonalny i przestrzegania etyki zawodowej.
Treści programoweT-W-1Podstawy teoretyczne chłodzenia sztucznego. Ogólne wiadomości o obiegach lewobieżnych.
T-W-2Łańcuch chłodniczy: historia, stan współczesny, perspektywy rozwoju. Statek jako ogniwo łańcuchu chłodniczego. Światowa flota chłodniowców. Systemy chłodzenia ładowni okrętowej. Sposoby rozprowadzenia powietrza w ładowni. Urządzenie chłodnicze chłodniowców.
T-W-3Magazyn żywności na statku
T-W-4Kontenery izotermiczne. Urządzenia chłodnicze kontenerowców. Obsługa kontenerów chłodniczych w porcie
T-W-5Jednostki rybackie: zamrażanie ryb, obieg główny statku rybackiego, urządzenia do wstępnego schładzania i zamrażania ryb.
T-W-6Samochodowy transport chłodniczy samochodowy. Umowa ATP.
T-W-7Transport chłodniczy kolejowy: wagony-chłodnie i wagony-lodownie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody eksponujace: film
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test, składajacy sie z 11 pytan, z propozycja wyboru poprawnej (lub kilku poprawnych) odpowiedzi z przynajmniej 4 zaproponowanych wariantów. Za poprawna odpowiedz przysługuje 1 punkt. W przypadku kilku (np. 2 lub 3) poprawnych odpowiedzi na jedno pytanie i zaznaczeniu przezstudenta nie wszystkich z nich, jemu przysługuje proporcjonalna ułamkowa liczba punktów (np. 0,5, 0,33 lub 0,67).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_2A_D2-19-1_K02Student potrafi współdziałać i pracować w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_2A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-6Ukształtowanie kompetencji współdziałania i pracy w grupie.
Treści programoweT-L-4Pomiar parametrów mikroklimatu w obiekcie chłodzonym, kształtujących warunki chłodniczego przechowywania żywności.
T-L-1Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów.
T-L-3Wyznaczanie globalnego współczynnika przenikania ciepła przez przegrody obiektu chłodzonego.
T-L-2Komputerowa symulacja pracy sprężarkowego okrętowego urządzenia chłodniczego obsługującego chłodnię prowiantową – zagadnienia eksploatacyjne, w tym badanie wpływu warunków chłodzenia skraplacza na działanie urządzenia chłodniczego. Badanie energetyczne sprężarkowego urządzenia chłodniczego oraz identyfikacja realizowanego w nim obiegu chłodniczego.
Metody nauczaniaM-5Metody podające: objaśnienie.
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-6Ocena formująca: Ocena zachowań studenta pod kątem sprawdzenia jego umiejętności pracy w grupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi współdziałać lub pracować w grupie.
3,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, jednak nie jest w niej aktywny i ogranicza się do realizacji poleceń wydawanych przez pozostałych członków zespołu.
3,5Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej wystarczającą aktywność, jednak nie potrafi kierować zespołem.
4,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej odpowiednią aktywność i poprawnie realizując stojące przed nim zadania. Potrafi również sprostać roli kierownika zespołu.
4,5Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej pełną aktywność i poprawnie realizując stojące przed nim zadania. Wykazuje również zdolności do kierowania zespołem.
5,0Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej pełną aktywność i realizując w stopniu wyróżniającym stojące przed nim zadania. Potrafi również doskonale kierować zespołem.