Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_C03_U01 | Absolwent umie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_U22 | potrafi zaproponować możliwości ulepszenia lub modyfikacji istniejących rozwiązań technicznych urządzeń, obiektów, systemów i procesów transportowych |
---|
TR_2A_U09 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
TR_2A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
TR_2A_U10 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne, jak również formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i badawczymi |
TR_2A_U11 | potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniając także aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
TR_2A_U16 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia dostrzegając ich ograniczenia |
TR_2A_U08 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
TR_2A_U21 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć nauki i techniki do rozwiązywania problemów inżynierskich w zakresie transportu |
TR_2A_U15 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność formułowania różnych klas modeli procesów transportowych. |
---|
Treści programowe | T-P-2 | Zaliczenie projektów. |
---|
T-P-1 | Sformułowanie modeli przykładowych procesów transportowych. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia projektowe. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń i prac projektowych opracowanych samodzielnie przez studenta. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Absolwent nie potrafi na zadowalającym poziomie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych. |
3,0 | Absolwent potrafi na najniższym zadowalającym poziomie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych. |
3,5 | Absolwent potrafi zadowalająco sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych. |
4,0 | Absolwent potrafi poprawnie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych. |
4,5 | Absolwent potrafi szeroko i wnikliwie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych. |
5,0 | Absolwent potrafi bardzo szeroko i wnikliwie sformułować modele procesów transportowych, przeprowadzić eksperymenty na sformułowanych modelach oraz poprawnie zinterpretować i przedyskutować uzyskane wyniki oraz sformułować wnioski w tym także propozycje modyfikacji istniejących rozwiązań procesów transportowych. |