Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ICHP_2A_C04-02b_U01 | student potrafi dobrać żrodo energii, sposób spalaniaoraz potrafi ocenić oddzialywanie procesu energetycznego na środowisko |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ICPN_2A_U01 | posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów |
---|
ICPN_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej |
ICPN_2A_U19 | potrafi — zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne ,zaprojektować proste oraz złożone urządzenie, z uwzględnieniem ich funkcjonowania procesowego, w zakresie zagadnień studiowanej specjalności, używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując własne nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z podsatawami energetyki proekologicznej |
---|
C-2 | zapoznanie studenta z mozliwosciami odziaływań enrgetyki na środowisko na wszystkich etapach produkcji energii |
Treści programowe | T-W-1 | Energetyka-pojęcia podstawowe. Podział i charakterystyka energetyki: elektrownie, ciepłownie, elektrociepłownie. |
---|
T-A-1 | Przykłady obliczeniowe dostosowane do tresci wykładów realizowane w dwóch blokach. Po każdym bloku zaliczenie. |
T-W-2 | Paliwa kopalne. Charakterystyka paliw i energii ze względu na zanieczyszczenie środowiska. Spalanie paliw.Nowoczesne metody spalania paliw. |
T-W-3 | Technologie przygotowania paliw, technologie czystego węgla. Metody ograniczenia powstawania zanieczyszczeń w procesach spalania paliw. Kotły fluidalne. |
T-W-4 | Emisja zanieczyszczeń ze spalania paliw i metody ich ograniczenia. |
T-W-5 | Elektrownie kondensacyjne i kotły CO kondensacyjne |
T-W-6 | Zintegrowane procesy produkcji energii. Skojarzone wytwarzanie ciepła i energii elektrycznej (CHP). Produkty procesu CHP. Lokalne skojarzone źródła energii. Koszty inwestycyjne CHP. |
T-W-7 | Nowoczesnych technik konwersji węgla na paliwa uszlachetnione. Bezpośrednie upłynnianie węgla. Zgazowanie podziemne węgla. |
T-W-8 | Prognozy długoterminowe rozwoju energetyki w Polsce i UE. |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
---|
M-3 | metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzami pisemny końcowy obejmujący tematykę wykladów. punktowy system oceny wiedzy i umiejętności. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie potrafi dobrać żroda energii, sposobu spalania oraz nie potrafi ocenić oddziaływanie procesu energetycznego na środowisko |
3,0 | student potrafi dobrać żrodo energii, sposób spalania oraz potrafi ocenić oddziaływanie procesu energetycznego na środowisko |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |