Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Inżynieria bioprocesowa

Sylabus przedmiotu Normy prawne eksploatacji systemów produkcyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Normy prawne eksploatacji systemów produkcyjnych
Specjalność Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Systemy dobrych praktyk wytwarzania (GMP)
W-2Prawo normalizacyjne i patentowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student w ramach zajęć zdobędzie wiedzę w zakresie tworzenia, obiegu, interpretacji oraz omówienia norm wykorzystywanych w przedsiębiorstwach w celu usprawnienia i standaryzowania eksploatacji systemów produkcyjnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Normy (podstawowe definicje, polskie normy, Polski Komitet Normalizacyjny - PKN, działalność normalizacyjna, stosowanie norm, przepisy karne). Normy i działalność normalizacyjna krajowa, regionalna i międzynarodowa (cele i zadania normalizacji, funkcje normalizacji, poziomy i organizacje normalizacyjne, zasady opracowywania norm, zmiany w strukturze norm, Międzynarodowa Klasyfikacja Norm - ICS). Badania i Certyfikacja (podstawowe definicje, Polskie Centrum Badań i Certyfikacji - PCBC, zakres certyfikacji, działalność jednostek certyfikujących, sankcje ekonomiczne). Omówienie norm wykorzystywanych w przedsiębiorstwach (zakres normy, wymagania dotyczące zarządzania, system zarządzania, nadzór nad dokumentami, obsługa klienta, skargi, doskonalenie, audit, personel, walidacja metod, przedstawianie wyników, opinie i interpretacje, elektroniczne przekazywanie wyników, formularze sprawozdań i świadectw wzorcowań).15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca własna studenta (studiowanie zalecanej literatury, przygotowanie do zaliczenia)15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład (metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie; metody problemowe: dyskusja dydaktyczna; metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana w oparciu o zaliczenie pisemne.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-03_W01
Student posiada wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględniać pozatechniczne wpływy działalności inżynierskiej. Student posiada podstawowa wiedzę dotyczącą norm.
ICHP_2A_W12, ICHP_2A_W10T2A_W08, T2A_W09, T2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-03_U01
Student w ramach zajęć nabędzie umiejętność pozyskiwania i oceny informacji oraz jej przetwarzania. Pozna podejście uwzględniające aspekty pozatechniczne oraz odpowiednią terminologię.
ICHP_2A_U01, ICHP_2A_U10T2A_U01, T2A_U10InzA2_U03C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-03_K01
Student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia oraz inspiruje i pomaga innym w dążeniu do doskonalenia zawodowego. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, potrafi kreatywnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i innowacyjny.
ICHP_2A_K01, ICHP_2A_K02, ICHP_2A_K06T2A_K01, T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-03_W01
Student posiada wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględniać pozatechniczne wpływy działalności inżynierskiej. Student posiada podstawowa wiedzę dotyczącą norm.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy o roli norm i systemów produkcyjnych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę o roli norm i systemów produkcyjnych.
3,5Student w podstawowym stopniu opanował wiedzę z elementami norm prawnych i w niewielkim stopniu zauważa jego wpływ na gospodarkę i życie codzienne.
4,0Student w rozszerzonym stopniu opanował wiedzę z elementami norm prawnych, zauważa jego wpływ na gospodarkę i życie codzienne.
4,5Student w rozszerzonym stopniu opanował wiedzę z elementami norm prawnych, odpowiednio zauważa jego wpływ na gospodarkę i życie codzienne. Informacje zawartą w normach i przepisach wykorzystuje w działalności inżynierskiej.
5,0Student w rozszerzonym stopniu opanował wiedzę z elementami norm prawnych i patentowego w dobrym stopniu zauważa jego wpływ na gospodarkę i życie codzienne. Informacje zawartą w normach traktuje jako wyznacznik rozwoju techniki.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-03_U01
Student w ramach zajęć nabędzie umiejętność pozyskiwania i oceny informacji oraz jej przetwarzania. Pozna podejście uwzględniające aspekty pozatechniczne oraz odpowiednią terminologię.
2,0Student nie posiada podstawowych umiejętności w interpretacji norm oraz prawie z tym związanym.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności w interpretacji norm oraz prawie z tym związanym.
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w interpretacji norm oraz prawie z tym związanym w ograniczonym stopniu potrafi pozyskiwać informacje zawarte w normach.
4,0Student posiada rozszerzoną umiejętność w interpretacji norm oraz prawie z tym związanym w dobrym stopniu potrafi pozyskiwać informacje zawarte w normach.
4,5Student posiada rozszerzoną umiejętność w interpretacji norm i prawie z tym związanym w dobrym stopniu potrafi pozyskiwać informacje w nich zawarte. Potrafi formułować opinie w oparciu o uzyskane informacje oraz literaturę przedmiotu.
5,0Student posiada pełną umiejętność interpretacji. Świadomie podejmuje działania najlepsze pod względem prawnym i ekonomicznym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-03_K01
Student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia oraz inspiruje i pomaga innym w dążeniu do doskonalenia zawodowego. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, potrafi kreatywnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i innowacyjny.
2,0Nie spełnia kryterium uzyskania oceny 3,0.
3,0Student potrafi wyłącznie odtwórczo rozwiązywać problem inżynierski.
3,5Student wykazuje niewielką kreatywność przy rozwiązywaniu problemu inżynierskiego.
4,0Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu inżynierskiego.
4,5Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu inżynierskiego szukając lepszych rozwiązań.
5,0Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu inżynierskiego szukając lepszych rozwiązań. Potrafi działać w sposób kreatywny i ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej.

Literatura podstawowa

  1. Leśmian – Kordas R., Drzewieniecka B., Normalizacja w Polsce, WSM, Szczecin, 2000
  2. Lewczuk W., Wprowadzenie i stosowanie norm, PKNiM, Warszawa, 1978
  3. Parasiewicz B., Wybrane zagadnienia typizacji i unifikacji, PKNiM, 1978
  4. Świeć A., Elastyczne systemy produkcyjne: technologiczno-organizacyjne aspekty projektowania i eksploatacji, PL, Lublin, 2001

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Normy (podstawowe definicje, polskie normy, Polski Komitet Normalizacyjny - PKN, działalność normalizacyjna, stosowanie norm, przepisy karne). Normy i działalność normalizacyjna krajowa, regionalna i międzynarodowa (cele i zadania normalizacji, funkcje normalizacji, poziomy i organizacje normalizacyjne, zasady opracowywania norm, zmiany w strukturze norm, Międzynarodowa Klasyfikacja Norm - ICS). Badania i Certyfikacja (podstawowe definicje, Polskie Centrum Badań i Certyfikacji - PCBC, zakres certyfikacji, działalność jednostek certyfikujących, sankcje ekonomiczne). Omówienie norm wykorzystywanych w przedsiębiorstwach (zakres normy, wymagania dotyczące zarządzania, system zarządzania, nadzór nad dokumentami, obsługa klienta, skargi, doskonalenie, audit, personel, walidacja metod, przedstawianie wyników, opinie i interpretacje, elektroniczne przekazywanie wyników, formularze sprawozdań i świadectw wzorcowań).15
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca własna studenta (studiowanie zalecanej literatury, przygotowanie do zaliczenia)15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-03_W01Student posiada wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględniać pozatechniczne wpływy działalności inżynierskiej. Student posiada podstawowa wiedzę dotyczącą norm.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W12ma podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania, w tym zarządzania jakością
ICHP_2A_W10ma wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Student w ramach zajęć zdobędzie wiedzę w zakresie tworzenia, obiegu, interpretacji oraz omówienia norm wykorzystywanych w przedsiębiorstwach w celu usprawnienia i standaryzowania eksploatacji systemów produkcyjnych.
Treści programoweT-W-1Normy (podstawowe definicje, polskie normy, Polski Komitet Normalizacyjny - PKN, działalność normalizacyjna, stosowanie norm, przepisy karne). Normy i działalność normalizacyjna krajowa, regionalna i międzynarodowa (cele i zadania normalizacji, funkcje normalizacji, poziomy i organizacje normalizacyjne, zasady opracowywania norm, zmiany w strukturze norm, Międzynarodowa Klasyfikacja Norm - ICS). Badania i Certyfikacja (podstawowe definicje, Polskie Centrum Badań i Certyfikacji - PCBC, zakres certyfikacji, działalność jednostek certyfikujących, sankcje ekonomiczne). Omówienie norm wykorzystywanych w przedsiębiorstwach (zakres normy, wymagania dotyczące zarządzania, system zarządzania, nadzór nad dokumentami, obsługa klienta, skargi, doskonalenie, audit, personel, walidacja metod, przedstawianie wyników, opinie i interpretacje, elektroniczne przekazywanie wyników, formularze sprawozdań i świadectw wzorcowań).
Metody nauczaniaM-1Wykład (metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie; metody problemowe: dyskusja dydaktyczna; metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana w oparciu o zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy o roli norm i systemów produkcyjnych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę o roli norm i systemów produkcyjnych.
3,5Student w podstawowym stopniu opanował wiedzę z elementami norm prawnych i w niewielkim stopniu zauważa jego wpływ na gospodarkę i życie codzienne.
4,0Student w rozszerzonym stopniu opanował wiedzę z elementami norm prawnych, zauważa jego wpływ na gospodarkę i życie codzienne.
4,5Student w rozszerzonym stopniu opanował wiedzę z elementami norm prawnych, odpowiednio zauważa jego wpływ na gospodarkę i życie codzienne. Informacje zawartą w normach i przepisach wykorzystuje w działalności inżynierskiej.
5,0Student w rozszerzonym stopniu opanował wiedzę z elementami norm prawnych i patentowego w dobrym stopniu zauważa jego wpływ na gospodarkę i życie codzienne. Informacje zawartą w normach traktuje jako wyznacznik rozwoju techniki.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-03_U01Student w ramach zajęć nabędzie umiejętność pozyskiwania i oceny informacji oraz jej przetwarzania. Pozna podejście uwzględniające aspekty pozatechniczne oraz odpowiednią terminologię.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U01posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
ICHP_2A_U10przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi integrować zdobytą wiedzę z zakresu chemii, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Student w ramach zajęć zdobędzie wiedzę w zakresie tworzenia, obiegu, interpretacji oraz omówienia norm wykorzystywanych w przedsiębiorstwach w celu usprawnienia i standaryzowania eksploatacji systemów produkcyjnych.
Treści programoweT-W-1Normy (podstawowe definicje, polskie normy, Polski Komitet Normalizacyjny - PKN, działalność normalizacyjna, stosowanie norm, przepisy karne). Normy i działalność normalizacyjna krajowa, regionalna i międzynarodowa (cele i zadania normalizacji, funkcje normalizacji, poziomy i organizacje normalizacyjne, zasady opracowywania norm, zmiany w strukturze norm, Międzynarodowa Klasyfikacja Norm - ICS). Badania i Certyfikacja (podstawowe definicje, Polskie Centrum Badań i Certyfikacji - PCBC, zakres certyfikacji, działalność jednostek certyfikujących, sankcje ekonomiczne). Omówienie norm wykorzystywanych w przedsiębiorstwach (zakres normy, wymagania dotyczące zarządzania, system zarządzania, nadzór nad dokumentami, obsługa klienta, skargi, doskonalenie, audit, personel, walidacja metod, przedstawianie wyników, opinie i interpretacje, elektroniczne przekazywanie wyników, formularze sprawozdań i świadectw wzorcowań).
Metody nauczaniaM-1Wykład (metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie; metody problemowe: dyskusja dydaktyczna; metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana w oparciu o zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowych umiejętności w interpretacji norm oraz prawie z tym związanym.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności w interpretacji norm oraz prawie z tym związanym.
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w interpretacji norm oraz prawie z tym związanym w ograniczonym stopniu potrafi pozyskiwać informacje zawarte w normach.
4,0Student posiada rozszerzoną umiejętność w interpretacji norm oraz prawie z tym związanym w dobrym stopniu potrafi pozyskiwać informacje zawarte w normach.
4,5Student posiada rozszerzoną umiejętność w interpretacji norm i prawie z tym związanym w dobrym stopniu potrafi pozyskiwać informacje w nich zawarte. Potrafi formułować opinie w oparciu o uzyskane informacje oraz literaturę przedmiotu.
5,0Student posiada pełną umiejętność interpretacji. Świadomie podejmuje działania najlepsze pod względem prawnym i ekonomicznym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-03_K01Student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia oraz inspiruje i pomaga innym w dążeniu do doskonalenia zawodowego. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, potrafi kreatywnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i innowacyjny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
ICHP_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
ICHP_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Student w ramach zajęć zdobędzie wiedzę w zakresie tworzenia, obiegu, interpretacji oraz omówienia norm wykorzystywanych w przedsiębiorstwach w celu usprawnienia i standaryzowania eksploatacji systemów produkcyjnych.
Treści programoweT-W-1Normy (podstawowe definicje, polskie normy, Polski Komitet Normalizacyjny - PKN, działalność normalizacyjna, stosowanie norm, przepisy karne). Normy i działalność normalizacyjna krajowa, regionalna i międzynarodowa (cele i zadania normalizacji, funkcje normalizacji, poziomy i organizacje normalizacyjne, zasady opracowywania norm, zmiany w strukturze norm, Międzynarodowa Klasyfikacja Norm - ICS). Badania i Certyfikacja (podstawowe definicje, Polskie Centrum Badań i Certyfikacji - PCBC, zakres certyfikacji, działalność jednostek certyfikujących, sankcje ekonomiczne). Omówienie norm wykorzystywanych w przedsiębiorstwach (zakres normy, wymagania dotyczące zarządzania, system zarządzania, nadzór nad dokumentami, obsługa klienta, skargi, doskonalenie, audit, personel, walidacja metod, przedstawianie wyników, opinie i interpretacje, elektroniczne przekazywanie wyników, formularze sprawozdań i świadectw wzorcowań).
Metody nauczaniaM-1Wykład (metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie; metody problemowe: dyskusja dydaktyczna; metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana w oparciu o zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryterium uzyskania oceny 3,0.
3,0Student potrafi wyłącznie odtwórczo rozwiązywać problem inżynierski.
3,5Student wykazuje niewielką kreatywność przy rozwiązywaniu problemu inżynierskiego.
4,0Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu inżynierskiego.
4,5Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu inżynierskiego szukając lepszych rozwiązań.
5,0Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu inżynierskiego szukając lepszych rozwiązań. Potrafi działać w sposób kreatywny i ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej.