Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Inżynieria procesów ekoenergetyki
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stanisław Masiuk <Stanislaw.Masiuk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów z semestrów I oraz II |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Utrwalenie szczegółowej wiedzy związanej z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych |
C-2 | Ukształtowanie u studentów umiejętności pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i formułowania na tej podstawie raportów |
C-3 | Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania opracowania wyników badań z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych |
C-4 | Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania i przedstawienia w języku polskim prezentacji ustnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej |
C-5 | Ukształtowanie u studentów umiejętności wykorzystania nabytej wiedzy do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych |
C-6 | Ukształtowanie u studentów świadomości potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zapoznanie studentów z zasadami opracowania tekstów naukowych. Podział treści. Poprawność językowa. Cytowanie literatury. Plagiaty | 4 |
T-A-2 | Zapoznanie studentów z zasadami przygotowania prezentacji z postępów w pracy dyplomowej. Zasady i kultura dyskutowania | 4 |
T-A-3 | Prezentowanie przez studentów postępów w badaniach stanowiących przedmiot prac magisterskich. Dyskusja nad wynikami uzyskanymi w kolejnych etapach prac dyplomowych | 30 |
T-A-4 | Dyskusja zagadnień inżynierii chemicznej i procesowej objętych treściami programowymi na specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | 22 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 60 |
A-A-2 | Przygotowanie prezentacji | 10 |
A-A-3 | Przygotowanie się do dyskusji nad zagadnieniami objętymi treściami programowymi na specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | 20 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące: seminarium |
M-2 | Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przedstawionych prezentacji ustnych |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie oceny ciagłej aktywności studenta w dyskusjach objętych programem seminarium |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie średniej z pozytywnych ocen z prezentacji ustnych i udziału w dyskusjach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_W01 Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inzynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | ICHP_2A_W06 | T2A_W04 | InzA2_W05 | C-1 | T-A-4 | M-1, M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_U01 student potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | ICHP_2A_U01, ICHP_2A_U03, ICHP_2A_U02 | T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03 | — | C-2 | T-A-3, T-A-4 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_K01 student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | ICHP_2A_K01 | T2A_K01 | — | C-6 | T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_W01 Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inzynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | 2,0 | Student nie posiada wiedzy pozwalającej na określenie podstawowych wymagań w zakresie statyki i kinetyki procesów inżynierii chemicznej występujących w systemach technologicznych |
3,0 | Student jest w stanie scharakteryzować podstawowe operacje i procesy z obszaru specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | |
3,5 | Student posiada wiedzę pozwalająca na określenie podstawowych wymagań dotyczących charakterystyk w zakresie statyki i kinetyki wybranych procesów inzynierii chemicznej pozwalających na sformułowanie algorytmu tworzenie bazy danych | |
4,0 | Student posiada wiedzę pozwalająca na sformułowanie algorytmu tworzenie bazy danych symulacyjnych z ustaleniem procedur realizacji pomiarów doświadczalnych | |
4,5 | Student posiada wiedzę pozwalajaca na ustalenie procedur obliczeniowych wraz z wyborem klasy aproksymujacych funkcji analitycznych | |
5,0 | Student posiada wiedzę pozwalającą na optymalny wybór konkretnych procedur obliczeniowych z klasami opisujących funkcji analitycznych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_U01 student potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | 2,0 | Student nie umie wykorzystać zdobytej wiedzy w celu określenia podstawowych wymagań w zakresie statyki i kinetyki procesów inżynierii chemicznej występujacych w systemach technologicznych |
3,0 | Student umie w stopniu wystarczającym scharakteryzować cechy i własciwości podstawowych operacji i procesów z obszaru specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych | |
3,5 | Student umie określić podstawowe wymagania dotyczące charakterystyk w zakresie statyki i kinetyki wybranych procesów inzynierii chemicznej pozwalających na sformułowanie algorytmu tworzenie bazy danych | |
4,0 | Student umie sformułować algorytm tworzenie bazy danych symulacyjnych z konkretyzacją wariantów procedur realizacji pomiarów doświadczalnych | |
4,5 | Student potrafi ustalić klasy funkcji aproksymujących wstępne wyniki pomiarów z wykorzystaniem komputerowych programów obliczeniowych | |
5,0 | Student umie wykozrystać zdobytą widzę pozwalającą na realizację pomiaów doswiadczalnych i ich opis analityczny |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C08-17_K01 student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | 2,0 | Student nie jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych; nie jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
3,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. | |
3,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemamii w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; jest chętny do samodzielnego formułowania problemów badawczych, projektowych i obliczeniowych. | |
4,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, | |
4,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, | |
5,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnycha; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, |
Literatura podstawowa
- Kembłowski Z., Michałowski S., Strumiłło Cz., Zarzycki R., Podstawy teoretyczne inżynierii chemicznej i procesowej, WNT, Warszawa, 1985
- Koch R., Noworyta A., Procesy mechaniczne w inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1998
Literatura dodatkowa
- Serwiński M., Zasady inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1982
- Paderewski M., Podstawy inżynierii chemicznej. Procesy przepływowe i cieplne, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1993
- Pohorecki R., Wroński S., Kinetyka i termodynamika procesów inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1977
- Szarawara J., Skrzypek J., Podstawy inżynierii reaktorów chemicznych, WNT, Warszawa, 1980
- Sieniutycz S., Optymalizacja w inżynierii procesowej, WNT, Warszawa, 1978