Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Inżynieria procesów przeróbki ropy naftowej i gazu

Sylabus przedmiotu Mieszanie i mieszalniki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mieszanie i mieszalniki
Specjalność Inżynieria procesowa
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Cudak <Magdalena.Cudak@zut.edu.pl>, Anna Kiełbus-Rąpała <Anna.Kielbus-Rapala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 1,00,44zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy inżynierii procesowej
W-2Podstawy aparatury procesowej
W-3Podstawy inżynierii reaktorów chemicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą w zakresie mieszania płynów i mieszalników
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe w zakresie jednego z wymienionych tematów projektowych (1) Mieszalnik z płaszczem grzejnym; (2) Mieszalnik z wężownicą; (3) Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym; (4) Mieszalnik z mieszadłem wolnoobrotowym; (5) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciało stałe; (6) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-gaz; (7) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciecz; (8) Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego30
30
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe i definicje. Liczby kryterialne uzywane w procesach mieszania. Obliczanie lepkości płynu w mieszalniku.2
T-W-2Przegląd typów mieszadel, rodzajów zbiorników. Napędy. Wały. Przekładnie.2
T-W-3Wpływ parametrów geometrycznych aparatu na moc mieszania. Charakterystyki mocy różnych mieszadeł2
T-W-4Rozkłady prędkości cieczy w mieszalniku. Cyrkulacja cieczy w mieszalniku. Wydajność pompowania mieszadeł.2
T-W-5Czas mieszania. Homogenizacja płynu w mieszalniku.2
T-W-6Przykłady obliczeniowe mieszania płynów newtonowskich i nienewtonowskich w zakresie burzliwego, przejściowego i laminarnego przepływu płynu w mieszalniku6
T-W-7I kolokwium1
T-W-8Warunki wytwarzania zawiesiny. Warunki wytwarzania emulsji. Warunki rozpraszania gazu w cieczy. Układy trójfazowe. Powierzchnia międzyfazowa układu rozproszonego. Obliczanie średnicy kropel i pęcherzyków gazu.3
T-W-9Wymiana ciepła w mieszalnikach cieczy. Modelowanie wymiany ciepła.2
T-W-10Wymiana masy w mieszalnikach cieczy. Obliczanie współczynników wnikania masy.2
T-W-11Mieszanie materiałów ziarnistych. Mechanizmy mieszania. Podstawowe konstrukcje mieszalników materiałów ziarnistych2
T-W-12Mieszanie z reakcją chemiczną. Mikromieszanie. Mezomieszanie. Skale mieszania. Przykłady obliczeniowe3
T-W-13II kolokwium1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych i wykonanie obliczeń zgodnie z wybranym przez studenta tematem projektu30
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2studiowanie zalecanej literatury10
A-W-3samodzielna analiza przykładów obliczeniowych10
A-W-4przygotowanie się studenta do zaliczenia dwóch kolokwiów10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
M-2Projekt - metody praktyczne: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład - zaliczenie w formie pisemnej dwóch kolokwiów
S-2Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie wykładu jako średnia ocena z dwóch pozytywnych ocen, uzyskanych na kolokwiach pisemnych
S-3Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi miedzy innymi, poprawności obliczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-03_W05
student ma uporządkowaną, podbudowana teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy mieszania
ICHP_2A_W05T2A_W03InzA2_W05C-1T-W-8, T-W-4, T-W-3, T-W-10, T-W-12, T-W-1, T-W-5, T-W-9, T-W-11M-1S-1
ICHP_2A_C03-03_W09
student ma pogłębioną wiedzę na temat metod i technik stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich w zakresie mieszania
ICHP_2A_W09T2A_W07InzA2_W02C-1, C-2T-P-1, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-03_U19
student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do mieszania różnych układów
ICHP_2A_U19T2A_U19InzA2_U08C-2T-P-1M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-03_K01
student rozumie potrzebę dokształcania się w zakresie złożonych procesów mieszania oraz rozwiązan aparaturowych
ICHP_2A_K01T2A_K01C-1, C-2T-W-12, T-W-2M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-03_W05
student ma uporządkowaną, podbudowana teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy mieszania
2,0student nie wykazuje się uporządkowaną wiedzą ogólną obejmującą procesy mieszania
3,0student potrafi charakteryzować w stopniu podstawowym procesy mieszania wymienione w treściach programowych
3,5student potrafi charakteryzować w stopniu więcej niż podstawowym procesy mieszania wymienione w treściach programowych
4,0student potrafi charakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowych
4,5student potrafi charakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowych i objaśniać mechanizmy tych procesów
5,0student potrafi charakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowych i objaśniać wyczerpująco mechanizmy tych procesów
ICHP_2A_C03-03_W09
student ma pogłębioną wiedzę na temat metod i technik stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich w zakresie mieszania
2,0student nie zna metod i technik stosowanych przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
3,0student potrafi scharakteryzować podstawowe metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
3,5student potrafi scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
4,0student potrafi wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
4,5student potrafi wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania oraz potrafi zaproponować właściwą metodę do rozwiązania określonego zadania
5,0student potrafi wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania, potrafi zaproponować właściwą metodę do rozwiązania określonego zadania oraz potrafi uzasadnic ten wybór

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-03_U19
student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do mieszania różnych układów
2,0student nie potrafi zaprojektować urządzenia lub aparatu stosowanego do procesu mieszania
3,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowany do procesu mieszania i potrafi wykonać podstawową dokumentację
3,5student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowany do procesu mieszania i potrafi wykonać odpowiednią dokumentację
4,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowany do procesu mieszania,i potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania
4,5student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowany do procesu mieszania,i potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować szczegółowo zalety i wady proponowanego rozwiązania
5,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowany do procesu mieszania,i potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania na tle innych rozwiązań technicznych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-03_K01
student rozumie potrzebę dokształcania się w zakresie złożonych procesów mieszania oraz rozwiązan aparaturowych
2,0student nie rozumie potrzeby dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
3,0student rozumie w stopniu podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
3,5student rozumie w stopniu więcej niż podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
4,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
4,5student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury oraz wykazuje aktywną postawę w kierunku śledzenia trendów w budowie aparatów stosowanych w procesach mieszania
5,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury oraz wykazuje bardzo aktywną postawę w kierunku śledzenia trendów w budowie aparatów stosowanych w procesach mieszania

Literatura podstawowa

  1. Stręk F., Mieszanie i mieszalniki, WNT, Warszawa, 1981
  2. Kamieński J., Mieszanie układów wielofazowych, WNT, Warszawa, 2004
  3. Kuncewicz Cz., Mieszanie cieczy wysokolepkich. Podstawy procesowe, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2012
  4. Harnby N., Edwards M.F., Nienow A.W., Mixing in the process industries, Butterworth-Heinemann Ltd., Oxford, London, 1992

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe w zakresie jednego z wymienionych tematów projektowych (1) Mieszalnik z płaszczem grzejnym; (2) Mieszalnik z wężownicą; (3) Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym; (4) Mieszalnik z mieszadłem wolnoobrotowym; (5) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciało stałe; (6) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-gaz; (7) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciecz; (8) Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe i definicje. Liczby kryterialne uzywane w procesach mieszania. Obliczanie lepkości płynu w mieszalniku.2
T-W-2Przegląd typów mieszadel, rodzajów zbiorników. Napędy. Wały. Przekładnie.2
T-W-3Wpływ parametrów geometrycznych aparatu na moc mieszania. Charakterystyki mocy różnych mieszadeł2
T-W-4Rozkłady prędkości cieczy w mieszalniku. Cyrkulacja cieczy w mieszalniku. Wydajność pompowania mieszadeł.2
T-W-5Czas mieszania. Homogenizacja płynu w mieszalniku.2
T-W-6Przykłady obliczeniowe mieszania płynów newtonowskich i nienewtonowskich w zakresie burzliwego, przejściowego i laminarnego przepływu płynu w mieszalniku6
T-W-7I kolokwium1
T-W-8Warunki wytwarzania zawiesiny. Warunki wytwarzania emulsji. Warunki rozpraszania gazu w cieczy. Układy trójfazowe. Powierzchnia międzyfazowa układu rozproszonego. Obliczanie średnicy kropel i pęcherzyków gazu.3
T-W-9Wymiana ciepła w mieszalnikach cieczy. Modelowanie wymiany ciepła.2
T-W-10Wymiana masy w mieszalnikach cieczy. Obliczanie współczynników wnikania masy.2
T-W-11Mieszanie materiałów ziarnistych. Mechanizmy mieszania. Podstawowe konstrukcje mieszalników materiałów ziarnistych2
T-W-12Mieszanie z reakcją chemiczną. Mikromieszanie. Mezomieszanie. Skale mieszania. Przykłady obliczeniowe3
T-W-13II kolokwium1
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych i wykonanie obliczeń zgodnie z wybranym przez studenta tematem projektu30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach30
A-W-2studiowanie zalecanej literatury10
A-W-3samodzielna analiza przykładów obliczeniowych10
A-W-4przygotowanie się studenta do zaliczenia dwóch kolokwiów10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C03-03_W05student ma uporządkowaną, podbudowana teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy mieszania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W05ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe operacje i procesy z zakresu wybranej specjalności kierunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą w zakresie mieszania płynów i mieszalników
Treści programoweT-W-8Warunki wytwarzania zawiesiny. Warunki wytwarzania emulsji. Warunki rozpraszania gazu w cieczy. Układy trójfazowe. Powierzchnia międzyfazowa układu rozproszonego. Obliczanie średnicy kropel i pęcherzyków gazu.
T-W-4Rozkłady prędkości cieczy w mieszalniku. Cyrkulacja cieczy w mieszalniku. Wydajność pompowania mieszadeł.
T-W-3Wpływ parametrów geometrycznych aparatu na moc mieszania. Charakterystyki mocy różnych mieszadeł
T-W-10Wymiana masy w mieszalnikach cieczy. Obliczanie współczynników wnikania masy.
T-W-12Mieszanie z reakcją chemiczną. Mikromieszanie. Mezomieszanie. Skale mieszania. Przykłady obliczeniowe
T-W-1Pojęcia podstawowe i definicje. Liczby kryterialne uzywane w procesach mieszania. Obliczanie lepkości płynu w mieszalniku.
T-W-5Czas mieszania. Homogenizacja płynu w mieszalniku.
T-W-9Wymiana ciepła w mieszalnikach cieczy. Modelowanie wymiany ciepła.
T-W-11Mieszanie materiałów ziarnistych. Mechanizmy mieszania. Podstawowe konstrukcje mieszalników materiałów ziarnistych
Metody nauczaniaM-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład - zaliczenie w formie pisemnej dwóch kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykazuje się uporządkowaną wiedzą ogólną obejmującą procesy mieszania
3,0student potrafi charakteryzować w stopniu podstawowym procesy mieszania wymienione w treściach programowych
3,5student potrafi charakteryzować w stopniu więcej niż podstawowym procesy mieszania wymienione w treściach programowych
4,0student potrafi charakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowych
4,5student potrafi charakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowych i objaśniać mechanizmy tych procesów
5,0student potrafi charakteryzować w szerokim stopniu procesy mieszania wymienione w treściach programowych i objaśniać wyczerpująco mechanizmy tych procesów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C03-03_W09student ma pogłębioną wiedzę na temat metod i technik stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich w zakresie mieszania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W09ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą w zakresie mieszania płynów i mieszalników
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe w zakresie jednego z wymienionych tematów projektowych (1) Mieszalnik z płaszczem grzejnym; (2) Mieszalnik z wężownicą; (3) Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym; (4) Mieszalnik z mieszadłem wolnoobrotowym; (5) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciało stałe; (6) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-gaz; (7) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciecz; (8) Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego
T-W-6Przykłady obliczeniowe mieszania płynów newtonowskich i nienewtonowskich w zakresie burzliwego, przejściowego i laminarnego przepływu płynu w mieszalniku
Metody nauczaniaM-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
M-2Projekt - metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład - zaliczenie w formie pisemnej dwóch kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna metod i technik stosowanych przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
3,0student potrafi scharakteryzować podstawowe metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
3,5student potrafi scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
4,0student potrafi wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania
4,5student potrafi wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania oraz potrafi zaproponować właściwą metodę do rozwiązania określonego zadania
5,0student potrafi wyczerpująco scharakteryzować różne metody i techniki stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w zakresie mieszania, potrafi zaproponować właściwą metodę do rozwiązania określonego zadania oraz potrafi uzasadnic ten wybór
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C03-03_U19student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowane do mieszania różnych układów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U19potrafi — zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne ,zaprojektować proste oraz złożone urządzenie, z uwzględnieniem ich funkcjonowania procesowego, w zakresie zagadnień studiowanej specjalności, używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując własne nowe narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe w zakresie jednego z wymienionych tematów projektowych (1) Mieszalnik z płaszczem grzejnym; (2) Mieszalnik z wężownicą; (3) Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym; (4) Mieszalnik z mieszadłem wolnoobrotowym; (5) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciało stałe; (6) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-gaz; (7) Mieszalnik do mieszania układu ciecz-ciecz; (8) Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego
Metody nauczaniaM-2Projekt - metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi miedzy innymi, poprawności obliczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zaprojektować urządzenia lub aparatu stosowanego do procesu mieszania
3,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowany do procesu mieszania i potrafi wykonać podstawową dokumentację
3,5student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowany do procesu mieszania i potrafi wykonać odpowiednią dokumentację
4,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowany do procesu mieszania,i potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania
4,5student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowany do procesu mieszania,i potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować szczegółowo zalety i wady proponowanego rozwiązania
5,0student potrafi zaprojektować urządzenie lub aparat stosowany do procesu mieszania,i potrafi wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania na tle innych rozwiązań technicznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C03-03_K01student rozumie potrzebę dokształcania się w zakresie złożonych procesów mieszania oraz rozwiązan aparaturowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą w zakresie mieszania płynów i mieszalników
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-W-12Mieszanie z reakcją chemiczną. Mikromieszanie. Mezomieszanie. Skale mieszania. Przykłady obliczeniowe
T-W-2Przegląd typów mieszadel, rodzajów zbiorników. Napędy. Wały. Przekładnie.
Metody nauczaniaM-2Projekt - metody praktyczne: metoda projektów
M-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład - zaliczenie w formie pisemnej dwóch kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozumie potrzeby dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
3,0student rozumie w stopniu podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
3,5student rozumie w stopniu więcej niż podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
4,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury
4,5student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury oraz wykazuje aktywną postawę w kierunku śledzenia trendów w budowie aparatów stosowanych w procesach mieszania
5,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i stosowanej do tych procesów aparatury oraz wykazuje bardzo aktywną postawę w kierunku śledzenia trendów w budowie aparatów stosowanych w procesach mieszania