Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ICHP_2A_C07-14_U01 | student potrafi rozwiazywać podstawowe zagadnienia z dziedziny ekologicznego modelowania środowiska naturalnego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ICHP_2A_U01 | posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów |
---|
ICHP_2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego kształcenia się oraz zrealizować samokształcenie |
ICHP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
ICHP_2A_U10 | przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi integrować zdobytą wiedzę z zakresu chemii, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-2 | ukształtowanie umiejętności stosowania podstawowych metod modelowania ekologicznego środowiska naturalnego |
---|
Treści programowe | T-A-4 | Praktyczne metody modelowania transportu zanieczyszczeń w wodzie, glebie i powietrzu. |
---|
T-W-1 | Metody matematyczne w analizie środowiska, teoria podejmowania decyzji, prawdo-podobieństwo, przewidywanie klęsk żywiołowych. |
T-W-2 | Modelowanie środowiska. Opracowanie, kalibracja i weryfikacja modelu. Struktura modelu: model fizyczny, równania modelu, dyskretyzacja, kod komputerowy. |
T-W-3 | Techniki wizualizacji danych środowiskowych. Specyficzne problemy występujące w modelowaniu środowiska. |
T-A-3 | Przykłady modeli układów: człowiek-środowisko. |
T-A-2 | Formułowanie wybranych modeli w przestrzeni trój-
i cztero- wymiarowej. |
T-A-1 | Źródła danych niezbędnych w modelowaniu: GIS (Geographical Information System), techniki pomiarów przy modelowaniu. |
T-W-4 | Złożone systemy środowiska. Procesy transportowe zachodzące w środowisku. Przemiany chemiczne. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda praktyczna: ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: sprawozdanie pisemne z wykonanych ćwiczeń audytoryjnych z użyciem komputera |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student potrafi zastosowac niektóre metody modelowaniu środowiska naturalnego z uwzględnieniem praktycznych zasad ekologii |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |