Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_1A_D2-03_W01 | student potrafi charakteryzować podstawowe rodzaje nanonapełniczy i zna podstawowe metody wytwarzania nanokompozytów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_1A_W02 | ma uporządkowaną i podbudowana teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie chemii fizycznej, nieorganicznej i organicznej, analitycznej, biochemii, fizyki i ich technicznych zastosowań niezbędną do rozumienia i opisu podstawowych zjawisk fizycznych oraz rozumienia roli fizyki w różnych obszarach techniki i nanotechnologii |
---|
Nano_1A_W04 | ma wiedzę z zakresu budowy materii, mechanizmów procesów chemicznych i ich aplikacji w nanotechnologii wytwarzania nowoczesnych materiałów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W01 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | zapoznanie studentami z zasadami tworzenia tekstó technicznych - sprawozdań |
---|
C-1 | Zapoznanie studenta z rodzajami nanonapełniaczy, metodami wytwarzania nanokompozytów i ich charakterystyką |
Treści programowe | T-W-3 | Krótki przegląd reakcji i procesów zachodzących w środowisku naturalnym oraz możliwości chemii w tworzeniu sztucznych nanostruktur |
---|
T-W-11 | Nanokompozyty polimerowe otrzymywane technikami wytłaczania |
T-W-1 | Synteza i zastosowania nanomateriałów, urządzenia budowane z cząsteczek |
T-W-2 | Formowanie nanostrukturalnych materiałów w oparciu o reakcje chemiczne |
T-W-10 | Analiza zjawisk na granicy faz, stopień zdyspergowania nanonapełniaczy w osnowie (matrycy) |
T-W-9 | Techniki wytwarzania nanokompozytów |
T-W-12 | Nanokompozyty polimerowe wytwarzane in situ podczas polimeryzacji |
T-W-8 | Nanocząstki ditlenku tytanu, ditlenku ceru i ditlenku krzemu |
T-W-6 | Zastosowania nanorurek i grafenu |
T-W-4 | Wprowadzenie do nanorurek węglowych i grafenu |
T-W-7 | Nanocząstki glinokrzemianów: struktura i właściwości |
T-W-5 | Nanoobiekty oparte na węglowych nanorurkach |
T-L-2 | Wytwarzanie nanokompozytów polimerowych metodą wytłaczania i in situ podczas polimeryzacji |
T-L-1 | Ocena struktury i wielkości ziaren nanocząstek (TEM, DLS) |
T-L-3 | Charakterystyka porównawcza otrzymanych nanokompozytów: oznaczanie modułu Younga i innych właściwości mechanicznych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład - prezentacja multimedialna |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: pytania otwarte, zadania problemowe |
---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student posiada podstawową wiedzę z zakresu nanonapełniaczy i nanokompozytów |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |