Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_1A_B07_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: rozpoznawać, dobierać i stosować tworzywa polimerowe. obsługiwać urządzenia do badań i przetwarzania polimerów,
opracowywać warunki badania i wytwarzania wyrobów, korzystać z literatury specjalistycznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień związanych tematycznie z treściami programowymi studiów |
---|
Nano_1A_U14 | potrafi oznaczać właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, w szczególności nanomateriałów przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych |
Nano_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
Nano_1A_U09 | potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Przyswojenie wiedzy podstawowej i umiejętności praktycznych w zakresie budowy chemicznej, właściwości fizycznych, sposobu wytwarzania wyrobów i zastosowań polimerów. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Rozpoznawanie polimerów. Ocena wybranych właściwości fizycznych. Badanie właściwości mechanicznych. Przygotowanie tworzyw polimerowych do przetwórstwa. Badanie właściwości przetwórczych. Prasowanie. Wytłaczanie. Wtryskiwanie. Laminowanie. |
---|
T-W-1 | Pojęcia podstawowe: monomer, mer, oligomer, polimer, stopień polimeryzacji, tworzywo polimerowe. Rodzaje polimerów: plastomery, duromery, elastomery, polimery naturalne. Ważniejsze polimery: akronimy, budowa chemiczna, wybrane cechy fizyczne. Struktura nadcząsteczkowa a właściwości fizyczne polimerów: polimery liniowe, rozgałęzione, usieciowane, statystyczne , blokowe, amorficzne, semikrystaliczne. Przegląd metod przetwórczych. Polimerowe materiały konstrukcyjne i funkcjonalne. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach, ocena wiedzy teoretycznej przed ćwiczeniami laboratoryjnymi, ocena testu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Ocena testu: poniżej 10 p-tów |
3,0 | 10-11 |
3,5 | 12-13 |
4,0 | 14-15 |
4,5 | 16-17 |
5,0 | 18-20 |