Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_2A_C09_K01 | student potrafi pracować w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowsiku przemysłowym, zna zasady etyki zawadowej i bezpieczeństwa pracy związanego z projektowaniem i wytwarzaniem biomateriałów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_2A_K02 | zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, użytkowników i osób postronnych oraz konsekwencje prawne tego wpływu, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju |
---|
Nano_2A_K03 | potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, a w razie potrzeby przyjmować pozycję lidera, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
Nano_2A_K01 | potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami i nanobiomateriałów a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi przeprowadzać i organizować seminaria i szkolenia, wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T2A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T2A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
T2A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA2_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Pogłębienie i uporządkowanie wiedzy studentów o doborze odpowiednich materiałów dla konkretnych zastosowań w technikach medycznych |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności prezentowania przez studenta prac naukowych |
Treści programowe | T-W-1 | Zastosowanie materiałów w medycynie (wstęp), podstawowe właściwości i ograniczenia stosowanych obecnie materiałów dla medycyny, zaawansowane, inteligentne materiały (reagujące na otoczenie) oraz nanomateriały jako potencjalne biomateriały przyszłości |
---|
T-W-2 | Zalecenia do odbioru i projektowania materiałów dla medycyny, komputerowe wspomaganie projektowania materiałów i implantów (MES) |
T-W-3 | Badania kontaktu biomateriału z tkanką biologiczną, odpowiedź (reakcja) biologicznych tkanek na biomateriały, reakcja biomateriału na żywy organizm |
T-W-4 | Testowanie biomateriałów (biozgodność, wytrzymałość, zużycie, degradacja, korozja) |
T-W-5 | Inne aspekty (standardy, FDA, badania kliniczne, aspekty etyczne, normy) |
T-W-6 | inżynieria tkankowa - projektowanie i wytwarzanie skafoldów i stentów naczyniowych, projektowanie i wytwarzanie implantów tkanek miękkich |
T-A-1 | Przygotowanie i przedstawienie przez studentów projektów dotyczących opracowania wyrobów medycznych na podstawie studium literatury |
Metody nauczania | M-1 | wykłady informacyjno-dydaktyczne w postaci prezentacji multimedialnej |
---|
M-2 | ćwiczenia projektowe |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: pytania otwarte, zadania problemowe |
S-3 | Ocena podsumowująca: praca projektowa |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie wykazuje kreatywności i umiejętności pracy w zespole, nie zna zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy |
3,0 | student posiada ograniczoną kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy |
3,5 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy |
4,0 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do zdobywania wiedzy w danym środowisku przemysłowym |
4,5 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku przemysłowym |
5,0 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do wykorzystywania i ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku przemysłowym |