Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nanonauki i nanotechnologie

Sylabus przedmiotu Seminarium specjalistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium specjalistyczne
Specjalność Nanonauki i nanotechnologie
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Tryba <Beata.Tryba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ma podstawową wiedzę na temat technik badawczych nanomateriałów
W-2potrafi przygotować prezentację multimedialną

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta ze sposobem prezentacji wyników badań
C-2zdobycie wiedzy na temat stosowanych nanotechnologii i nanomateriałów
C-3zdobycie umiejętności przekazywania wiedzy
C-4Nauczenie studenta pracy z literaturą naukową

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Prezentacja wyników prac badawczych5
T-S-2Analiza i dyskusja wyników10
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium5
A-S-2Konsultacje z prowadzącym zajęcia10
A-S-3Przygotowanie prezentacji10
A-S-4Praca z literaturą5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja
M-2Seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-11_W01
posiada wiedzę na temat technik badawczych nanomateriałów
Nano_2A_W03T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04InzA2_W02C-2T-S-2M-2S-1
Nano_2A_D1-11_W02
zna techniki mikroskopowe i potrafi je zastosować do badań nanomateriałów
Nano_2A_W04T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07InzA2_W02C-2T-S-2M-2S-1
Nano_2A_D1-11_W03
posiada wiedzę na temat technik pomiarowych, potrafi obrabiać otrzymane wyniki
Nano_2A_W07T2A_W07InzA2_W02C-2T-S-2M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-11_U01
Potrafi zbierać literaturę dotyczącą prowadzonych badań, tłumaczyć obcojęzyczne publikacje na język polski oraz potrafi transformować dane literaturowe do otrzymanych wyników eksperymentalnych
Nano_2A_U01T2A_U01, T2A_U05C-4T-S-2M-1, M-2S-1
Nano_2A_D1-11_U02
potrafi zebrać i opracować otrzymane wyniki eksperymentalne, porównać je z danymi literaturowymi oraz potrafi napisać publikację w języku polskim i streszczenie w języku angielskim
Nano_2A_U03T2A_U03C-3, C-4, C-1, C-2T-S-2M-1S-1
Nano_2A_D1-11_U03
potrafi przygotować prezentację multimedialną dotyczącą przeprowadzonej pracy badawczej
Nano_2A_U04T2A_U04C-1, C-2, C-3, C-4T-S-1M-2S-1
Nano_2A_D1-11_U04
na podstawie przeprowadzonych doświadczeń i otrzymanych wyników potrafi określić dalszy kierunek prac badawczych; pogłebia swoją wiedzę w tematyce, w której pracuje
Nano_2A_U05T2A_U05C-3, C-4, C-2T-S-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-11_K01
potrafi pracować z fachową literaturą, potrafi organizować seminaria i szkolenia włączając w to innych studentów
Nano_2A_K01T2A_K01, T2A_K06C-3, C-4T-S-1M-1S-1
Nano_2A_D1-11_K02
wie jaki jest wpływ nanotechnologii oraz nanocząstek na środowisko oraz zdrowie ludzi, zna uregulowania prawne dotyczące występowania nanocząstek w środowisku
Nano_2A_K02T2A_K02InzA2_K01C-4, C-2T-S-1M-2S-1
Nano_2A_D1-11_K03
potrafi pracować w grupie, dobrze organizuje sobie czas i miejsce pracy
Nano_2A_K03T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06InzA2_K02C-2T-S-1M-2S-1
Nano_2A_D1-11_K04
posiada ugruntowaną wiedzę na temat nanotechnologii i widzi różne aspekty jej stosowania, potrafi przekazać wiedzę na ten temat w sposób zrozumiały dla ogółu społeczeństwa
Nano_2A_K04T2A_K07InzA2_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-S-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-11_W01
posiada wiedzę na temat technik badawczych nanomateriałów
2,0
3,0przygotowanie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0
Nano_2A_D1-11_W02
zna techniki mikroskopowe i potrafi je zastosować do badań nanomateriałów
2,0
3,0przygotowanie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0
Nano_2A_D1-11_W03
posiada wiedzę na temat technik pomiarowych, potrafi obrabiać otrzymane wyniki
2,0
3,0przygotowanie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-11_U01
Potrafi zbierać literaturę dotyczącą prowadzonych badań, tłumaczyć obcojęzyczne publikacje na język polski oraz potrafi transformować dane literaturowe do otrzymanych wyników eksperymentalnych
2,0
3,0przygotowanie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0
Nano_2A_D1-11_U02
potrafi zebrać i opracować otrzymane wyniki eksperymentalne, porównać je z danymi literaturowymi oraz potrafi napisać publikację w języku polskim i streszczenie w języku angielskim
2,0
3,0napisanie publikacji z otrzymanych wyników w języku polskim
3,5
4,0
4,5
5,0
Nano_2A_D1-11_U03
potrafi przygotować prezentację multimedialną dotyczącą przeprowadzonej pracy badawczej
2,0
3,0przygotowanie i wygłoszenie prezentacji z otrzymanych wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0
Nano_2A_D1-11_U04
na podstawie przeprowadzonych doświadczeń i otrzymanych wyników potrafi określić dalszy kierunek prac badawczych; pogłebia swoją wiedzę w tematyce, w której pracuje
2,0
3,0przygotowanie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-11_K01
potrafi pracować z fachową literaturą, potrafi organizować seminaria i szkolenia włączając w to innych studentów
2,0
3,0uczestnictwo w seminarium
3,5
4,0
4,5
5,0
Nano_2A_D1-11_K02
wie jaki jest wpływ nanotechnologii oraz nanocząstek na środowisko oraz zdrowie ludzi, zna uregulowania prawne dotyczące występowania nanocząstek w środowisku
2,0
3,0uczestnictwo w seminarium
3,5
4,0
4,5
5,0
Nano_2A_D1-11_K03
potrafi pracować w grupie, dobrze organizuje sobie czas i miejsce pracy
2,0
3,0uczestnictwo w seminarium
3,5
4,0
4,5
5,0
Nano_2A_D1-11_K04
posiada ugruntowaną wiedzę na temat nanotechnologii i widzi różne aspekty jej stosowania, potrafi przekazać wiedzę na ten temat w sposób zrozumiały dla ogółu społeczeństwa
2,0
3,0dobrze przygotowana prezentacja
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. R.W. Kelsall, I.W. Hamley, M. Geoghegan (red.), Nanotechnologie, PWN
  2. Vicky Sutton, Nanotechnology Law and Policy, Carolina Academic Press
  3. Ludovico Cademartiri, Goeffrey A. Ozin, Nanochemia Podstawowe koncepcje, PWN
  4. B. Dręczewski, A. Herman, P. Wroczyński, NANOTECHNOLOGIA STAN OBECNY I PERSPEKTYWY, http://www.kchn.pg.gda.pl/didactics/nano/nanotechnologia.pdf, Gdańsk
  5. Stanley E. Manahan (Tłumaczenie: Władysław Boczoń, Henryk Koroniak), Toksykologia środowiska Aspekty chemiczne i biochemiczne, PWN, 2012, 1
  6. Przygocki Władysław, Włochowicz Andrzej, Fulereny i nanorurki. Właściwości i zastosowanie, WNT, 2001

Literatura dodatkowa

  1. pod red. K. Piotrowskiego, Podstawy toksykologii. Kompendium dla studentów szkół wyższych, WNT, 2009, 2

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Prezentacja wyników prac badawczych5
T-S-2Analiza i dyskusja wyników10
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium5
A-S-2Konsultacje z prowadzącym zajęcia10
A-S-3Przygotowanie prezentacji10
A-S-4Praca z literaturą5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-11_W01posiada wiedzę na temat technik badawczych nanomateriałów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W03ma szczegółową wiedzę w zakresie stosowania specjalistycznych procedur pomiarowych, elektronicznych przyrządów pomiarowych i komputerowych systemów pomiarowych w technice, nanotechnologii, nanobiotechnologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2zdobycie wiedzy na temat stosowanych nanotechnologii i nanomateriałów
Treści programoweT-S-2Analiza i dyskusja wyników
Metody nauczaniaM-2Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0przygotowanie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-11_W02zna techniki mikroskopowe i potrafi je zastosować do badań nanomateriałów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W04ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie współczesnej inżynierii materiałów i spektroskopii/mikroskopii nanomateriałów i nanobiomateriałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2zdobycie wiedzy na temat stosowanych nanotechnologii i nanomateriałów
Treści programoweT-S-2Analiza i dyskusja wyników
Metody nauczaniaM-2Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0przygotowanie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-11_W03posiada wiedzę na temat technik pomiarowych, potrafi obrabiać otrzymane wyniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W07zna podstawowe techniki pomiarowe, obliczeniowe i multimedialne stosowane w wytwarzaniu i analizie produktów przewidzianych w programie wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2zdobycie wiedzy na temat stosowanych nanotechnologii i nanomateriałów
Treści programoweT-S-2Analiza i dyskusja wyników
Metody nauczaniaM-2Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0przygotowanie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-11_U01Potrafi zbierać literaturę dotyczącą prowadzonych badań, tłumaczyć obcojęzyczne publikacje na język polski oraz potrafi transformować dane literaturowe do otrzymanych wyników eksperymentalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, nterpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-4Nauczenie studenta pracy z literaturą naukową
Treści programoweT-S-2Analiza i dyskusja wyników
Metody nauczaniaM-1Dyskusja
M-2Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0przygotowanie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-11_U02potrafi zebrać i opracować otrzymane wyniki eksperymentalne, porównać je z danymi literaturowymi oraz potrafi napisać publikację w języku polskim i streszczenie w języku angielskim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U03na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować opracowanie naukowe (publikację) w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim z zakresu zagadnień właściwych dla kierunku nanotechnologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
Cel przedmiotuC-3zdobycie umiejętności przekazywania wiedzy
C-4Nauczenie studenta pracy z literaturą naukową
C-1Zapoznanie studenta ze sposobem prezentacji wyników badań
C-2zdobycie wiedzy na temat stosowanych nanotechnologii i nanomateriałów
Treści programoweT-S-2Analiza i dyskusja wyników
Metody nauczaniaM-1Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0napisanie publikacji z otrzymanych wyników w języku polskim
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-11_U03potrafi przygotować prezentację multimedialną dotyczącą przeprowadzonej pracy badawczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień związanych tematycznie z treściami programowymi studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobem prezentacji wyników badań
C-2zdobycie wiedzy na temat stosowanych nanotechnologii i nanomateriałów
C-3zdobycie umiejętności przekazywania wiedzy
C-4Nauczenie studenta pracy z literaturą naukową
Treści programoweT-S-1Prezentacja wyników prac badawczych
Metody nauczaniaM-2Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0przygotowanie i wygłoszenie prezentacji z otrzymanych wyników badań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-11_U04na podstawie przeprowadzonych doświadczeń i otrzymanych wyników potrafi określić dalszy kierunek prac badawczych; pogłebia swoją wiedzę w tematyce, w której pracuje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i wykorzystać proces samokształcenia w miejscu pracy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-3zdobycie umiejętności przekazywania wiedzy
C-4Nauczenie studenta pracy z literaturą naukową
C-2zdobycie wiedzy na temat stosowanych nanotechnologii i nanomateriałów
Treści programoweT-S-2Analiza i dyskusja wyników
Metody nauczaniaM-1Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0przygotowanie prezentacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-11_K01potrafi pracować z fachową literaturą, potrafi organizować seminaria i szkolenia włączając w to innych studentów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K01potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami i nanobiomateriałów a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi przeprowadzać i organizować seminaria i szkolenia, wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3zdobycie umiejętności przekazywania wiedzy
C-4Nauczenie studenta pracy z literaturą naukową
Treści programoweT-S-1Prezentacja wyników prac badawczych
Metody nauczaniaM-1Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0uczestnictwo w seminarium
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-11_K02wie jaki jest wpływ nanotechnologii oraz nanocząstek na środowisko oraz zdrowie ludzi, zna uregulowania prawne dotyczące występowania nanocząstek w środowisku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K02zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, użytkowników i osób postronnych oraz konsekwencje prawne tego wpływu, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-4Nauczenie studenta pracy z literaturą naukową
C-2zdobycie wiedzy na temat stosowanych nanotechnologii i nanomateriałów
Treści programoweT-S-1Prezentacja wyników prac badawczych
Metody nauczaniaM-2Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0uczestnictwo w seminarium
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-11_K03potrafi pracować w grupie, dobrze organizuje sobie czas i miejsce pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K03potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, a w razie potrzeby przyjmować pozycję lidera, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2zdobycie wiedzy na temat stosowanych nanotechnologii i nanomateriałów
Treści programoweT-S-1Prezentacja wyników prac badawczych
Metody nauczaniaM-2Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0uczestnictwo w seminarium
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-11_K04posiada ugruntowaną wiedzę na temat nanotechnologii i widzi różne aspekty jej stosowania, potrafi przekazać wiedzę na ten temat w sposób zrozumiały dla ogółu społeczeństwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K04ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować dany problem z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobem prezentacji wyników badań
C-2zdobycie wiedzy na temat stosowanych nanotechnologii i nanomateriałów
C-3zdobycie umiejętności przekazywania wiedzy
C-4Nauczenie studenta pracy z literaturą naukową
Treści programoweT-S-1Prezentacja wyników prac badawczych
Metody nauczaniaM-2Seminarium
M-1Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0dobrze przygotowana prezentacja
3,5
4,0
4,5
5,0