Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_2A_D1-06_U01 | Student powinien umieć określić jakie nanonapełniacze i nanokompozytowe materiały polimerowe są wytwarzane w skali przemysłowej; jakie procesy jednostkowe stosuje się najczęściej w nanotechnologii materiałów polimerowych, jakie właściwości tych materiałów zostają poprawione w stosunku do niemodyfikowanych matryc/osnów polimerowych, dokonać prostego obliczenia dot. formulacji polimerowego materiału modyfikowanego nanocząstkami. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, nterpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą |
---|
Nano_2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii i nanobiotechnologii |
Nano_2A_U03 | na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować opracowanie naukowe (publikację) w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim z zakresu zagadnień właściwych dla kierunku nanotechnologii |
Nano_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień związanych tematycznie z treściami programowymi studiów |
Nano_2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku nanotechnologii, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu kształcenia Językowego w stopniu wystarczającym do porozumiewania się oraz umożliwiającym czytanie ze zrozumieniem literatury fachowej, dokumentacji technicznej, artykułów i podręczników |
Nano_2A_U07 | potrafi zastosować specjalistyczne metody i procedury pomiarowe z zakresu technologii chemicznej, fizyki i nanotechnologii, aby zaplanować złożony eksperyment laboratoryjny oraz potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
Nano_2A_U10 | potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować zdobytą wiedzę z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej, technologii chemicznej, fizyki technicznej i przedmiotów specjalnościowych zastosować podejście systemowe, uwzględniające aspekty pozatechniczne |
Nano_2A_U11 | potrafi dostrzegać i oceniać krytycznie, konsekwencje systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i społeczne wprowadzania konkretnych rozwiązań technicznych w stopniu zaawansowanym w zakresie swojej specjalności |
Nano_2A_U12 | potrafi określić zakres stosowalności poznanych metod badawczych i technologii oraz nowych rozwiązań w warunkach przemysłowych |
Nano_2A_U13 | potrafi dostrzec braki i zaproponować usprawnienia w istniejących rozwiązaniach technicznych oraz zaprojektować i zrealizować (przynajmniej w części) nowy projekt lub zadanie inżynierskie używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Nano_2A_U14 | posiada umiejętność doboru reakcji chemicznych, technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności o zróżnicowanym stopniu trudności |
Nano_2A_U15 | potrafi przeprowadzić złożoną charakterystykę fizyko-chemiczną nanomateriałów opierając się o zdobytą wiedzę z dziedziny fizyki, chemii i inżynierii materiałowej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z aktualnym stanem rozwoju i praktycznego stosowania nanotechnologii w materiałach polimerowych, rodzajami najważniejszych przemysłowo nanonapełniaczy oraz głównymi kierunkami wykorzystania nanokompozytowych materiałów polimerowych w gospogarce zagranicznej i krajowej. |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Nanokompozyty polimerowe jako tworzywa o zmniejszonej palności (z nanonapełniaczami montmorylonitowymi oraz nanowęglowymi |
---|
T-W-2 | Przegląd nanokompozytowych materiałów polimerowych z innymi rodzajami nanonapełniaczy (nanokrzemionka, nanorurki węglowe, grafit eksfoliowany, grafen, nanosrebro, nanokreda, nanofosforany. Stan rozwoju i kierunki zastosowania. |
T-W-1 | Zastosowanie glinokrzemianów warstwowych w nanotechnologii materiałów polimerowych: wpływ rodzaju i udziału nanonapełniacza na poprawę właściwości kompozytowych materiałów polimerowych, najczęściej stosowane matryce/osnowy termoplastyczne (poliamidy, PS, PP, EVA, PBT, polimery biodegradowalne: polilaktyd, termoplastyczna skrobia) oraz żywice reaktywne: epoksydowe, kauczuki/guma. Kierunki zastosowania. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne podsumowanie wiedzy studenta w zakresie problematyki przedstawionej na wykładzie oraz opracowanej w formie raportu z przeglądu literaturiwego jako efekt pracy podczas ćwiczeń audytoryjnych |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wiedzy studenta w trakcie ćwiczeń audytoryjnych, tj. obliczeń dot. formulacji nanokompozytowych materiałów polimerowych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności w zakresie oceny wpływu nanonapełniaczy na właściwości nanokompozytowych materiałów polimerowych, nie umie dokonać prostych obliczeń dot. formulacji materiałów polimerowych i/lub przygotować raportu literaturowego z tej tematyki |
3,0 | Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie oceny wpływu nanonapełniaczy na właściwości nanokompozytowych materiałów polimerowych, dokonania prostych obliczeń dot. formulacji materiałów polimerowych i/lub przygotowania raportu literaturowego z tej tematyki |
3,5 | Student posiada akceptowalne umiejętności w zakresie oceny wpływu nanonapełniaczy na właściwości nanokompozytowych materiałów polimerowych, dokonania prostych obliczeń dot. formulacji materiałów polimerowych i/lub przygotowania raportu literaturowego z tej tematyki |
4,0 | Student posiada umiejętności w zakresie oceny wpływu nanonapełniaczy na właściwości nanokompozytowych materiałów polimerowych, dokonania prostych obliczeń dot. formulacji materiałów polimerowych i/lub przygotowania raportu literaturowego z tej tematyki |
4,5 | Student posiada ponad dobre umiejętności w zakresie oceny wpływu nanonapełniaczy na właściwości nanokompozytowych materiałów polimerowych, dokonania prostych obliczeń dot. formulacji materiałów polimerowych i/lub przygotowania raportu literaturowego z tej tematyki |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie oceny wpływu nanonapełniaczy na właściwości nanokompozytowych materiałów polimerowych, dokonania prostych obliczeń dot. formulacji materiałów polimerowych i/lub przygotowania raportu literaturowego z tej tematyki |