Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Nano_2A_D2-09a_K01 | student potrafi pracować w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowsiku przemysłowym, zna zasady etyki zawadowej i bezpieczeństwa pracy |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Nano_2A_K03 | potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, a w razie potrzeby przyjmować pozycję lidera, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
---|
Nano_2A_K04 | ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować dany problem z uwzględnieniem różnych punktów widzenia |
Nano_2A_K01 | potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami i nanobiomateriałów a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi przeprowadzać i organizować seminaria i szkolenia, wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
T2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
T2A_K05 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
T2A_K06 | potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy |
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA2_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z rodzajami materiałów polimerowych pochodzenia naturalnego |
---|
C-2 | przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczącej biopolimerów i ich zastosowań w medycynie. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu wytwarzania i oceny właściwości biopolimerów |
Treści programowe | T-W-1 | Źródła, właściwości, modyfikacje i przetwórstwo naturalnych polimerów |
---|
T-W-2 | Grupy polimerów naturalnych w zastosowaniu biomedycznym- tkanka kostna: polisacharydy, skrobia |
T-W-3 | Kolagen, elastyna i ich wykorzystanie w rekonstrukcji tkanek miękkich |
T-W-4 | Poliestry bakteryjne |
T-W-5 | Kauczuk naturalny |
T-W-6 | Metody sterylizacji biopolimerów |
Metody nauczania | M-1 | wykłady informacyjno-dydaktyczne w postaci prezentacji multimedialnej |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: pytania otwarte, zadania problemowe |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie wykazuje kreatywności i umiejętności pracy w zespole, nie zna zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy |
3,0 | student posiada ograniczoną kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy |
3,5 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy |
4,0 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do zdobywania wiedzy w danym środowisku przemysłowym |
4,5 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku przemysłowym |
5,0 | student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do wykorzystywania i ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku przemysłowym |