Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Procesy separacji zanieczyszczeń:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ochrona środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Procesy separacji zanieczyszczeń
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 17 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 0,50,41zaliczenie
wykładyW6 15 0,50,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka
W-2Fizyka
W-3Inżynieria procesowa I

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat podstaw teoretycznych procesów separacji zanieczeń
C-2Zapoznanie studentów z rodzajami urządzeń stosowanych w procesach separacji i ich wpływem na środowisko
C-3Ukształtowanie u studentów umiejętności obliczeń inżynierskich z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczanie wymiany ciepła i masy w procesach separacji4
T-A-2Tworzenie modeli matematycznych układów do separacji zanieczyszczeń3
T-A-3Kolokwium I1
T-A-4Symulacja komputerowa wybranych procesów separacji3
T-A-5Projektowanie urządzeń do separacji zanieczyszczeń3
T-A-6Kolokwium II1
15
wykłady
T-W-1Źródła zanieczyszczeń1
T-W-2Charakterystyka zanieczyszczeń powietrza, gleby i wody1
T-W-3Metody usuwania zanieczyszczen: separacja, destrukcja i immobilizacja1
T-W-4Zastosowanie procesów separacji do usuwania zanieczyszczeń1
T-W-5Adsorpcja i wymiana jonowa1
T-W-6Absorpcja i odpędzanie substancji lotnych1
T-W-7Kolokwium1
T-W-8Procesy membranowe1
T-W-9Ekstrakcja w układzie ciecz-ciecz oraz ciecz-ciało stałe1
T-W-10Destylacja i odparowanie. Destylacja z parą wodną1
T-W-11Filtracja. Sedymentacja. Wytrącanie1
T-W-12Obliczanie procesów separacji zanieczyszczeń2
T-W-13Modelowanie i optymalizacja procesów separacji1
T-W-14Kolokwium1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium z ćwiczeń audytoryjnych w połowie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Wykład: zaliczenie wykładów na koniec semestru
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium na koniec semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KOS_1A_D11b_W05
Zna podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiazywania podstawowych problemów z zakrsu procesów separacji zanieczyszczeń
KOS_1A_W05T1A_W01C-1, C-3T-W-12, T-A-1, T-A-4, T-W-13, T-A-2M-2, M-1S-1, S-3, S-2
KOS_1A_D11b_W10
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń
KOS_1A_W10T1A_W05C-2T-A-5, T-W-3M-2, M-1S-3, S-1, S-2
KOS_1A_D11b_W12
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane w procesach separacji zanieczyszczeń
KOS_1A_W12T1A_W07InzA_W02C-1, C-2T-W-4, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-5, T-W-11, T-W-3, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KOS_1A_D11b_U06
Ma ukształtowaną umiejętność samokształcenia się w zakresie procesów separacji zanieczyszczeń
KOS_1A_U06T1A_U05C-2, C-3T-W-4M-1, M-2S-3, S-2, S-1
KOS_1A_D11b_U15
Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne procesów separacji zanieczyszczeń stosowanych w ochronie środowiska
KOS_1A_U15T1A_U13InzA_U05C-1, C-2T-W-3, T-A-5, T-W-4M-2, M-1S-1, S-3, S-2
KOS_1A_D11b_U17
Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego z zakresu procesów separacji
KOS_1A_U17T1A_U15InzA_U07C-3T-W-12, T-W-13, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-4M-2, M-1S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
KOS_1A_D11b_K02
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń, w tym jej wpływu na środowisko
KOS_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-2T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
KOS_1A_D11b_W05
Zna podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiazywania podstawowych problemów z zakrsu procesów separacji zanieczyszczeń
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym opanował wiedzę teoretyczną z zakresu metod obliczeniowych stosowanych do rozwiązywania problemów separacji zanieczyszczeń
3,5
4,0
4,5
5,0
KOS_1A_D11b_W10
Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat trendów rozwojowych procesów separacji
3,5
4,0
4,5
5,0
KOS_1A_D11b_W12
Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane w procesach separacji zanieczyszczeń
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym opanował wiedzę z zakresu metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych w procesach separacji zanieczyszczeń
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
KOS_1A_D11b_U06
Ma ukształtowaną umiejętność samokształcenia się w zakresie procesów separacji zanieczyszczeń
2,0
3,0Ma ukształtowaną w stopniu podstawowym umiejętność samokształcenia się w zakresie procesów separacji zanieczyszczeń
3,5
4,0
4,5
5,0
KOS_1A_D11b_U15
Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne procesów separacji zanieczyszczeń stosowanych w ochronie środowiska
2,0
3,0Potrafi dokonać w stopniu podstawowym krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne procesów separacji zanieczyszczeń stosowanych w ochronie środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0
KOS_1A_D11b_U17
Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego z zakresu procesów separacji
2,0
3,0Potrafi w stopniu podstawowym ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego z zakresu procesów separacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
KOS_1A_D11b_K02
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń, w tym jej wpływu na środowisko
2,0
3,0Ma wyrobioną w stopniu podstawowym świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń, w tym jej wpływu na środowisko
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Noble R.D., Terry P.A., Principles of chemical separations with environmental applications, Cambridge University Press, Cambridge, 2004
  2. Watson J.S., Separation Methods for Waste and Environmental Applications, Marcel Dekker, New York, 1999
  3. Sattler K., Feindt H.J., Thermal Separation Processes. Principles and Design, VCH, Weinheim, 1995

Literatura dodatkowa

  1. Gawroński R., Procesy oczyszczania cieczy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczanie wymiany ciepła i masy w procesach separacji4
T-A-2Tworzenie modeli matematycznych układów do separacji zanieczyszczeń3
T-A-3Kolokwium I1
T-A-4Symulacja komputerowa wybranych procesów separacji3
T-A-5Projektowanie urządzeń do separacji zanieczyszczeń3
T-A-6Kolokwium II1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Źródła zanieczyszczeń1
T-W-2Charakterystyka zanieczyszczeń powietrza, gleby i wody1
T-W-3Metody usuwania zanieczyszczen: separacja, destrukcja i immobilizacja1
T-W-4Zastosowanie procesów separacji do usuwania zanieczyszczeń1
T-W-5Adsorpcja i wymiana jonowa1
T-W-6Absorpcja i odpędzanie substancji lotnych1
T-W-7Kolokwium1
T-W-8Procesy membranowe1
T-W-9Ekstrakcja w układzie ciecz-ciecz oraz ciecz-ciało stałe1
T-W-10Destylacja i odparowanie. Destylacja z parą wodną1
T-W-11Filtracja. Sedymentacja. Wytrącanie1
T-W-12Obliczanie procesów separacji zanieczyszczeń2
T-W-13Modelowanie i optymalizacja procesów separacji1
T-W-14Kolokwium1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_D11b_W05Zna podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiazywania podstawowych problemów z zakrsu procesów separacji zanieczyszczeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_W05zna podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiązywania typowych problemów z zakresu chemii oraz inżynierii i technologii chemicznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat podstaw teoretycznych procesów separacji zanieczeń
C-3Ukształtowanie u studentów umiejętności obliczeń inżynierskich z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń
Treści programoweT-W-12Obliczanie procesów separacji zanieczyszczeń
T-A-1Obliczanie wymiany ciepła i masy w procesach separacji
T-A-4Symulacja komputerowa wybranych procesów separacji
T-W-13Modelowanie i optymalizacja procesów separacji
T-A-2Tworzenie modeli matematycznych układów do separacji zanieczyszczeń
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium z ćwiczeń audytoryjnych w połowie semestru
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium na koniec semestru
S-2Ocena podsumowująca: Wykład: zaliczenie wykładów na koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym opanował wiedzę teoretyczną z zakresu metod obliczeniowych stosowanych do rozwiązywania problemów separacji zanieczyszczeń
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_D11b_W10Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_W10ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dyscyplin naukowych, takich jak: ochrona środowiska, inżynieria i technologia chemiczna oraz biotechnologia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami urządzeń stosowanych w procesach separacji i ich wpływem na środowisko
Treści programoweT-A-5Projektowanie urządzeń do separacji zanieczyszczeń
T-W-3Metody usuwania zanieczyszczen: separacja, destrukcja i immobilizacja
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium na koniec semestru
S-1Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium z ćwiczeń audytoryjnych w połowie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Wykład: zaliczenie wykładów na koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat trendów rozwojowych procesów separacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_D11b_W12Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane w procesach separacji zanieczyszczeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_W12zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich w zakresie ochrony środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat podstaw teoretycznych procesów separacji zanieczeń
C-2Zapoznanie studentów z rodzajami urządzeń stosowanych w procesach separacji i ich wpływem na środowisko
Treści programoweT-W-4Zastosowanie procesów separacji do usuwania zanieczyszczeń
T-W-8Procesy membranowe
T-W-10Destylacja i odparowanie. Destylacja z parą wodną
T-W-9Ekstrakcja w układzie ciecz-ciecz oraz ciecz-ciało stałe
T-W-5Adsorpcja i wymiana jonowa
T-W-11Filtracja. Sedymentacja. Wytrącanie
T-W-3Metody usuwania zanieczyszczen: separacja, destrukcja i immobilizacja
T-W-6Absorpcja i odpędzanie substancji lotnych
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium z ćwiczeń audytoryjnych w połowie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Wykład: zaliczenie wykładów na koniec semestru
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium na koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu podstawowym opanował wiedzę z zakresu metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych w procesach separacji zanieczyszczeń
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_D11b_U06Ma ukształtowaną umiejętność samokształcenia się w zakresie procesów separacji zanieczyszczeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_U06ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami urządzeń stosowanych w procesach separacji i ich wpływem na środowisko
C-3Ukształtowanie u studentów umiejętności obliczeń inżynierskich z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń
Treści programoweT-W-4Zastosowanie procesów separacji do usuwania zanieczyszczeń
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium na koniec semestru
S-2Ocena podsumowująca: Wykład: zaliczenie wykładów na koniec semestru
S-1Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium z ćwiczeń audytoryjnych w połowie semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma ukształtowaną w stopniu podstawowym umiejętność samokształcenia się w zakresie procesów separacji zanieczyszczeń
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_D11b_U15Potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne procesów separacji zanieczyszczeń stosowanych w ochronie środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów ochrona środowiska - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą na temat podstaw teoretycznych procesów separacji zanieczeń
C-2Zapoznanie studentów z rodzajami urządzeń stosowanych w procesach separacji i ich wpływem na środowisko
Treści programoweT-W-3Metody usuwania zanieczyszczen: separacja, destrukcja i immobilizacja
T-A-5Projektowanie urządzeń do separacji zanieczyszczeń
T-W-4Zastosowanie procesów separacji do usuwania zanieczyszczeń
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium z ćwiczeń audytoryjnych w połowie semestru
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium na koniec semestru
S-2Ocena podsumowująca: Wykład: zaliczenie wykładów na koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi dokonać w stopniu podstawowym krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne procesów separacji zanieczyszczeń stosowanych w ochronie środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_D11b_U17Potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego z zakresu procesów separacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie u studentów umiejętności obliczeń inżynierskich z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń
Treści programoweT-W-12Obliczanie procesów separacji zanieczyszczeń
T-W-13Modelowanie i optymalizacja procesów separacji
T-A-5Projektowanie urządzeń do separacji zanieczyszczeń
T-A-2Tworzenie modeli matematycznych układów do separacji zanieczyszczeń
T-A-1Obliczanie wymiany ciepła i masy w procesach separacji
T-A-4Symulacja komputerowa wybranych procesów separacji
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
M-1Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykład: zaliczenie wykładów na koniec semestru
S-1Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium z ćwiczeń audytoryjnych w połowie semestru
S-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium na koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi w stopniu podstawowym ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego z zakresu procesów separacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKOS_1A_D11b_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń, w tym jej wpływu na środowisko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKOS_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rodzajami urządzeń stosowanych w procesach separacji i ich wpływem na środowisko
Treści programoweT-W-3Metody usuwania zanieczyszczen: separacja, destrukcja i immobilizacja
T-W-4Zastosowanie procesów separacji do usuwania zanieczyszczeń
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium na koniec semestru
S-2Ocena podsumowująca: Wykład: zaliczenie wykładów na koniec semestru
S-1Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne: kolokwium z ćwiczeń audytoryjnych w połowie semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wyrobioną w stopniu podstawowym świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej z zakresu procesów separacji zanieczyszczeń, w tym jej wpływu na środowisko
3,5
4,0
4,5
5,0