Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_1A_C09_U01 | Potrafi korzystać z aktów prawnych regulujących ochronę i odnowę środowiska, umie ocenić stopień i przyczyny degradacji środowiska, umie zaplanować i przeprowadzić odnowę zdegradowanego środowiska wodnego i glebowego w typowych przypadkach, potrafi przygotować i przedstawić prezentację lub wykład poświęconych odnowie środowiska w skojarzeniu z jego ochroną |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_1A_U05 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i co najmniej jednym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu kierunku studiów ochrona środowiska |
---|
KOS_1A_U17 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
KOS_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
KOS_1A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów ochrona środowiska - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
KOS_1A_U12 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-3 | Wykształcenie nawyku realizacji zadań działań podejmowanych w celu ochrony środowiska przed szkodami i ich naprawy w następującej sekwencji: - ochrona, - inwentaryzacja szkód i ich przyczyn, - program działań naprawczych z uwzględnieniem koniecznego warunku wstępnego polegającego na próbie ograniczenia niekorzystnej presji na środowisko, naprawa szkód, - ochrona przed ponowną degradacją |
---|
C-4 | Nauczenie umiejętności planowania, organizacji i kierowania pracami mającymi na celu ochronę środowiska oraz naprawę szkód wyrządzonych środowisku wodnemu i glebowemu |
C-2 | Doprowadzenie do opanowania wiedzy i nabycia umiejętności niezbędnych do przeprowadzania odnowy zdegradowanego środowiska w skojarzeniu z jego ochroną |
Treści programowe | T-A-4 | Zasady ochrony zasobów wody słodkiej. |
---|
T-A-7 | Biotechnologia w ochronie środowiska, w szczególności mikroorganizmy i rośliny w odnowie środowiska i renaturyzacji wód. |
T-A-1 | Zagrożenia, degradacja i przekształcenia gleb, gruntów, wód podziemnych, zbiorników, cieków wodnych i krajobrazu samoistnie oraz w kontekście idei zrównoważonego rozwoju. |
T-A-8 | Rewaloryzacja krajobrazu. |
T-A-5 | Metody rekultywacji zbiorników i cieków wodnych. |
T-A-3 | Technologie remediacji i rekultywacji gleb i gruntów. |
T-A-9 | Prezentacje studenckie wybranych zagadnień. |
T-A-6 | Metody poprawy jakości wód podziemnych. |
T-A-2 | Rekultywacja terenów zdegradowanych, w tym aspekty prawne. |
Metody nauczania | M-2 | Obejrzenie prezentacji multimedialnych przygotowanych przez grupy studentów i dyskusja |
---|
M-1 | Prezentacja materiału połączona z dyskusją i ćwiczeniami praktycznymi |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie przygotowanej i wygłoszonej prezentacji wraz z towarzyszącą dyskusją |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie materiału w formie rozmowy ustnej |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną |
3,0 | Potrafi na minimalnym poziomie biegłości: korzystać z przedmiotowych aktów prawnych, ocenić stopień i przyczyny degradacji środowiska, zaplanować i przeprowadzić odnowę zdegradowanego środowiska wodnego i glebowego w typowych przypadkach, przygotować i przedstawić prezentację lub wykład poświęconych odnowie środowiska w skojarzeniu z jego ochroną |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |