Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | KOS_1A_A03-1_U01 | Student potrafi posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie ochrony środowiska. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | KOS_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów ochrona środowiska; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
KOS_1A_U08 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
KOS_1A_U09 | potrafi posługiwać się programami komputerowymi przeznaczonymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie ochrony środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności posługiwania się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie ochrony środowiska. |
---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie Studenta z podstawowymi narzędzia informatycznymi służącymi do wykonywania obliczeń i oceny statystycznej wyników pomiarów i badań, niezbędych przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu ochrony środowiska. |
Treści programowe | T-L-1 | Omówienie sieci komputerowej zainstalowanej w laboratorium. Praktyczne poznanie systemu MS DOS. Praktyczne poznanie systemu MS WIDOWS. Menu systemu. Operacja na oknach. Ustawianie parametrów pracy. Obsługa podstawowych aplikacji systemu. |
---|
T-W-2 | Edytor pisma Microsoft (MS) Word. Obsługa edytora. Operacje na tekście (formatowanie, wybór stylu, kopiowanie, usuwanie I wstawianie fragmentów tekstu). Wstawianie innych obiektów do dokumentu (ilustracje, równania). Tabele i ich obsługa. |
T-W-4 | Bazy danych ich projektowanie i obsługa na przykładzie MS Acces |
T-L-3 | Nauka posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym MS Excel. Ugruntowanie wiedzy z wykładu. Rozwiązywanie prostych zadań z zakresu technologii chemicznej i ochrony środowiska. |
T-L-4 | Obsługa bazy danych – zadania podstawowe. Internet i sposób posługiwania się tym narzędziem |
T-W-1 | Podstawowe pojęcia informatyki. Budowa systemów komputerowych. Komputer klasy PC i jego budowa. Zasady higienicznej pracy z komputerem. Omówienie podstawowych poleceń systemu operacyjnego MS-DOS. System operacyjny WINDOWS – jego budowa i obsługa. |
T-W-3 | Arkusz kalkulacyjny MS Excel. Budowa arkusza. Wpisywanie i zmiana danych. Formaty zawartości komórek. Budowa formuły obliczeń. Kopiowanie formuły. Zamrażanie treści komórki. Budowa wykresów wizualizujących zawartość arkusza. Stosowanie pakietu matematycznego, MS Excel jak elementarna baza danych (budowa i obsługa bazy, stosowanie filtrów). Zastosowanie pakietu do rozwiązywania zagadnień chemicznych. |
T-L-2 | Nauka posługiwania się edytorem tekstu. Ugruntowanie wiedzy z wykładu. Nauka praktycznego stosowania poznanych opcji. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera |
---|
M-1 | Wykład wspomagany prezentacją multimedialną |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena jakosci oraz kompletności wykonanych zadań |
---|
S-1 | Ocena formująca: kontrola postepów realizowanych zadań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi lub potrafi w stopniu niewystarczającym posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie ochrony środowiska. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie ochrony środowiska. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie ochrony środowiska. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie ochrony środowiska. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym, niż dobry posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie ochrony środowiska. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |
5,0 | Student w pełni potrafi posługiwać się programami komputerowymi, wspomagającymi realizację zadań typowych dla działalności inżynierskiej w zakresie ochrony środowiska. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu. |