Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S2)
specjalność: Procesy i aparaty w ochronie środowiska
Sylabus przedmiotu Finansowanie inwestycji ekologicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Finansowanie inwestycji ekologicznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Karakulski <Krzysztof.Karakulski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna znajomość instrumentów finansowych stosowanych w ochronie środowiska. Podstawowa wiedza o polityce ochrony środowiska w Polsce i w Unii Europejskiej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z funduszami przedakcesyjnymi: PHARE, ISPA i SAPARD |
C-2 | Wytłumaczenie pojęć: polityka regionalna, spójności i strukturalna. Przedstawienie zasad polityki regionalnej |
C-3 | Zapoznanie studentów z rodzajami funduszy Unii Europejskiej |
C-4 | Zapoznanie studentów z funduszami strukturalnymi w latach 2000-2006 i 2007-2013 |
C-5 | Zapoznanie z funduszem spójności - cele, beneficjenci, warunki pomocy |
C-6 | Zapoznanie studentów z projektami modelowymi jako instrumentami ułatwiającymi wdrażanie funduszy strukturalnych w Polsce |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Fundusze przedakcesyjne udzielone Polsce przez Unię Europejską: PHARE, ISPA i SAPARD | 2 |
T-W-2 | Budżet Unii Europejskiej i perspektywy finasowe | 1 |
T-W-3 | Polityka regionalna, spójności i strukturalna - wytłumaczenie pojęć | 1 |
T-W-4 | Zasady polityki regionalnej | 1 |
T-W-5 | Wybrane instrumenty finansowe polityki regionalnej. Rodzaje funduszy: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego - EFRR, Europejski Fundusz Społeczny - EFS, Fundusz Spójności | 2 |
T-W-6 | Fundusze strukturalne w latach 2000-2006 i w latach 2007-2013 | 2 |
T-W-7 | Fundusz Spójności: przyczyny powstania, cele, beneficjenci Funduszu Spójności, warunki pomocy | 2 |
T-W-8 | Projekt modelowy jako instrument wdrażania funduszy strukturalnych w Polsce | 2 |
T-W-9 | Projekt modelowy"Adaptacja lokalu oraz zakup urządzeń do centrum fotografii cyfrowej" | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje z wykładowcą | 3 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-4 | Test wielokrotnego wyboru | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: podsumowujący |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_B04_W06 ma uprządkowaną, podbudowaną teoretycznie, wiedzę ogólną, obejmującą kluczowe zagadnienia dotyczące środowiska naturalnego (gleba, woda, powietrze) oraz zmian klimatycznych | KOS_2A_W06 | T2A_W03 | — | C-1, C-3, C-5, C-6, C-4 | T-W-7, T-W-2, T-W-9, T-W-8, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5 | M-1 | S-1 |
KOS_2A_B04_W12 ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, zarządzania środowiskowego i prowadzenia działałności | KOS_2A_W12 | T2A_W09 | InzA2_W04 | C-3, C-4, C-5, C-6 | T-W-9, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_B04_W06 ma uprządkowaną, podbudowaną teoretycznie, wiedzę ogólną, obejmującą kluczowe zagadnienia dotyczące środowiska naturalnego (gleba, woda, powietrze) oraz zmian klimatycznych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić fundusze przedakcesyjne. Student potrafi wytłumaczyć pojęcia: polityka regionalna, spójności i strukturalna. Student potrafi scharakteryzować fundusze Unii Europejskiej. Student potrafi rozróżnić fundusz spójności i fundusze strukturalne. Student potrafi opisać projekt modelowy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
KOS_2A_B04_W12 ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, zarządzania środowiskowego i prowadzenia działałności | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wymienić fundusze przedakcesyjne i scharakteryzować fundusze Unii Europejskiej. Student potrafi rozróżnić fundusz spójności i fundusze strukturalne. Student potrafi opisać projekt modelowy i wyliczyć 5 kroków z projektem modelowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Zarządzanie i kontrola Funduszu Spójności. OGÓLNY PODRĘCZNIK, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa, 2007
- NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa, 2007
- www.mgip.gov.pl, Ministerstwo Gospodarki i Pracy
- www.funduszestrukturalne.gov.pl, Serwis MGiP poświęcony Funduszom Strukturalnym
- www.europa.edu.pl, Portal poświęcony funduszom unijnym