Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Ochrona środowiska (S2)
Sylabus przedmiotu Pracownia przeddyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia przeddyplomowa | ||
Specjalność | Procesy i aparaty w ochronie środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Wieczorek <Andrzej.Wieczorek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie wiedzy, umiejętności i kompetencji charakterystycznych dla studena zarejestrowanego na przedostatni semestr studiów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do wykonania pracy magisterskiej na specjalności Procesy i urządzenia w ochronie środowiska |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przygotowanie materiału potrzebnego do pracy magisterskiej, na przykład, w zależności od charakteru pracy: zebranie literatury potrzebnej do realizacji pracy dyplomowej, przygotowanie materiałów i odczynników, przygotowanie lub budowa aparatury, opracowanie metod pomiarowych i obliczeniowych, pomiary wstępne, wstępne symulacje komputerowe, itp... | 75 |
75 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 85 |
A-L-2 | praca własna studenta | 65 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie przedłożonego sprawozdania |
S-2 | Ocena podsumowująca: obserwacja postępów pracy studenta przez nauczyciela |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C01-17_W01 student ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami ochrony środowiska w zakresie ukończonej specjalności Procesy i urządzenia w ochronie środowiska | KOS_2A_W10, KOS_2A_W08 | T2A_W05, T2A_W07 | InzA2_W02 | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
KOS_2A_C01-17_W02 student ma wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej | KOS_2A_W11, KOS_2A_W12 | T2A_W08, T2A_W09 | InzA2_W03, InzA2_W04 | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C01-17_U01 student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i innych źródeł oraz formułowania na tej podstawie raportów | KOS_2A_U07 | T2A_U05 | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
KOS_2A_C01-17_U02 student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i wyciągać wnioski | KOS_2A_U12, KOS_2A_U13 | T2A_U09, T2A_U10 | InzA2_U02, InzA2_U03 | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
KOS_2A_C01-17_U03 student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne | KOS_2A_U12, KOS_2A_U21 | T2A_U09, T2A_U18 | InzA2_U02, InzA2_U07 | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KOS_2A_C01-17_K01 student potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy | KOS_2A_K01, KOS_2A_K05 | T2A_K01, T2A_K04 | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C01-17_W01 student ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami ochrony środowiska w zakresie ukończonej specjalności Procesy i urządzenia w ochronie środowiska | 2,0 | student nie jest w stanie wykazać się wiedzą związaną z kluczowymi zagadnieniami ochrony środowiska w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska |
3,0 | student jest w stanie opisać w stopniu podstawowym kluczowych zagadnienia ochrony środowiska w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska | |
3,5 | student jest w stanie opisać w stopniu więcej niż podstawowym kluczowe zagadnienia ochrony środowiska w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska | |
4,0 | student jest w stanie szeroko opisać kluczowe zagadnienia ochrony środowiska w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska | |
4,5 | student jest w stanie szeroko opisać kluczowe zagadnienia ochrony środowiska w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska oraz wskazać ich powiązania z innymi obszarami wiedzy | |
5,0 | student jest w stanie bardzo szeroko opisać kluczowe zagadnienia ochrony środowiska w zakresie specjalności Procesy i aparaty w ochronie środowiska oraz wskazać ich powiązania z innymi obszarami wiedzy | |
KOS_2A_C01-17_W02 student ma wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej | 2,0 | student nie wykazuje wiedzy pozwalającej rozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej |
3,0 | student jest w stanie w stopniu podstawowym zrozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej | |
3,5 | student jest w stanie w stopniu więcej niż podstawowym zrozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej | |
4,0 | student jest w stanie w szerokim stopniu zrozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej | |
4,5 | student jest w stanie w bardzo szerokim stopniu zrozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej | |
5,0 | student jest w stanie w bardzo szerokim stopniu zrozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej oraz jest w stanie wytłumaczyć motywy podjętych działań |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C01-17_U01 student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i innych źródeł oraz formułowania na tej podstawie raportów | 2,0 | student nie posiada umiejętności pozyskiwania i oceny informacji z literatury |
3,0 | student potrafi pozyskiwać podstawowe informacje z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty | |
3,5 | student potrafi pozyskiwać nie tylko podstawowe informacje z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty | |
4,0 | student potrafi pozyskiwać wiele informacji z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty | |
4,5 | student potrafi pozyskiwać bardzo wiele informacji z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty | |
5,0 | student potrafi pozyskiwać bardzo wiele informacji z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie obszerne raporty | |
KOS_2A_C01-17_U02 student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i wyciągać wnioski | 2,0 | student nie potrafi planować i przeprowadzać eksperymentów, interpretować wyników i formułować wniosków |
3,0 | student potrafi na poziomie podstawowym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski | |
3,5 | student potrafi na poziomie więcej niż podstawowym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski | |
4,0 | student potrafi na poziomie zaawansowanym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski | |
4,5 | student potrafi na poziomie bardzo zaawansowanym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski | |
5,0 | student potrafi na poziomie bardzo zaawansowanym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wyczerpujące wnioski | |
KOS_2A_C01-17_U03 student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne | 2,0 | student nie potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metod analitycznych, symulacyjnych i/lub eksperymentalnych |
3,0 | student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych podstawowe metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne | |
3,5 | student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych wiele podstawowych metod analitycznych, symulacyjnych i/lub eksperymentalnych | |
4,0 | student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych zaawansowane metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne | |
4,5 | student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych zaawansowane metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne oraz potrafi ocenić zasadność wyboru metody | |
5,0 | student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych zaawansowane metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne oraz potrafi krytycznie ocenić zasadność wyboru metody |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
KOS_2A_C01-17_K01 student potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy | 2,0 | student nie potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej |
3,0 | student potrafi w podstawowym wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wybranych zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej | |
3,5 | student potrafi w podstawowym wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wielu zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej | |
4,0 | student potrafi w szerokim wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej | |
4,5 | student potrafi w szerokim wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wielu zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej | |
5,0 | student potrafi w bardzo szerokim wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wielu zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej |
Literatura podstawowa
- Kotulski Z., Szczepiński W., Rachunek błędów dla inżyniera, WNT, Warszawa, 2004
- Praca zbiorowa pod red. Szydłowski H., Teoria pomiarów, PWN, Warszawa, 1981
Literatura dodatkowa
- Kembłowski Z., Michałowski S., Strumiłło Cz., Zarzycki R., Podstawy teoretyczne inżynierii chemicznej i procesowej, WNT, Warszawa, 1985
- Serwiński M., Zasady inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1982
- Zarzycki R., Imbierowicz M., Stelmachowski M., Wprowadzenie do inżynierii i ochrony środowiska. Tom 1. Ochrona środowiska naturalnego, WNT, Warszawa, 2007
- Zarzycki R., Wprowadzenie do inżynierii i ochrony środowiska. Tom 2. Fizykochemiczne podstawy inżynierii środowiska, WNT, Warszawa, 2007
- Zarzycki R., Wymiana ciepła i ruch masy w inżynierii środowiska, WNT, Warszawa, 2005
- Rup K., Procesy przenoszenia zanieczyszczeń w środowisku naturalnym, WNT, Warszawa, 2006