Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia polimerów
Sylabus przedmiotu Elementy elektrotechniki i elektroniki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elementy elektrotechniki i elektroniki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fizyka |
W-2 | Matematyka I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie podstawowych praw elektrotechniki |
C-2 | Poznanie metod analizy obwodów elektrycznych i magnetycznych |
C-3 | Poznanie podstaw działania maszyn i urządzeń elektrycznych |
C-4 | Poznanie zasad bezpieczeństwa pracy przy obwodach elektrycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe prawa elektrotechniki | 5 |
T-W-2 | Obwody elektryczne prądu stałego | 3 |
T-W-3 | Obwody elektryczne prądu sinusoidalnego jednofazowego. Obwody trójfazowe | 3 |
T-W-4 | Zjawisko indukcji elektromagnetycznej | 2 |
T-W-5 | Maszyny elektryczne: prądnice, silniki, transformatory | 3 |
T-W-6 | Instalacje elektryczne | 2 |
T-W-7 | Miernictwo elektryczne | 3 |
T-W-8 | Podstawowe elementy elektroniczne: diody, tranzystory, tyrystory, układy scalone. | 3 |
T-W-9 | Podstawowe urządzenia elektroniczne: wzmacniacze, generatory, układy zasilające. | 3 |
T-W-10 | Układy cyfrowe: elementy logiczne, przetworniki analogowo-cyfrowe, pamięci półprzewodnikowe, systemy mikroprocesorowe | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Czytanie literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do kolokwium | 25 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności podczas zajęć |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_B09_W01 ma wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki | TCH_1A_W05 | T1A_W02 | InzA_W02 | C-4, C-2, C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-3, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_B09_U01 potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych | TCH_1A_U16 | T1A_U13 | InzA_U05 | C-3 | T-W-9, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_B09_W01 ma wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe prawa elektrotechniki oraz zasady funkcjonowania urządzeń elektronicznych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_B09_U01 potrafi wykorzystać wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki do analizy funkcjonowania urządzeń elektrycznych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zanalizować funkcjonowanie urządzeń elektrotechniki. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnien jest na poziomie 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Praca zbiorowa, Elektrotechnika i elektronika dla nieelektryków, WNT, Warszawa, 2007
- Z. Majerowska, Ćwiczenia z podstaw elektrotechniki dla chemików, Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1976
Literatura dodatkowa
- E. Koziej, B. Sochoń, Elektrotechnika i elektronika, PWN, Warszawa, 1986