Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia polimerów
Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pracownia dyplomowa | ||
Specjalność | Technologia nieorganiczna | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Barbara Grzmil <Barbara.Grzmil@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 8,0 | ECTS (formy) | 8,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy technologii chemicznej I i II |
W-2 | Technologia chemiczna - procesy przemysłu syntezy chemicznej |
W-3 | Przemysłowe laboratorium technologiczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności przeglądu i wyboru dostępnych publikacji związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej i ich opracowania w formie prezentacji ustnej |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności prowadzenia i kontroli procesu technologicznego |
C-3 | Przygotowanie do opracowania wyników badań i ich rzetelnej interpretacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Dyskusja tematu pracy dyplomowej inżynierskiej z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska | 6 |
T-L-2 | Zapoznanie się metodami kontroli procesu będącego przedmiotem pracy dyplomowej inzynierskiej oraz sprawdzenie poprawności ich wykonania | 10 |
T-L-3 | Zapoznanie się ze stanowiskiem badawczym i sprawdzenie jego działania | 10 |
T-L-4 | Przeprowadzenie badań wstępnych | 79 |
105 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 105 |
A-L-2 | Zapoznanie się z literaturą dotyczącą pracy dyplomowej inżynierskiej z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska | 40 |
A-L-3 | Wykonanie badań i opracowanie uzyskanych wyników | 95 |
240 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ciągła praca ze studentem w laboratorium |
M-2 | Dyskusje merytoryczne dotyczące dotyczące poprawności realizowanych badań i interpretacji wyników |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej inżynierskiej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena samodzielności i aktywności w prowadzeniu badań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie pisemne z realizacji założonych badań i dyskusja wyników |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D01-4_W01 Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne | TCH_1A_W01, TCH_1A_W02, TCH_1A_W03, TCH_1A_W05 | T1A_W01, T1A_W02 | InzA_W02 | C-3, C-2 | T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-2, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
TCH_1A_D01-4_W02 Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów katalitycznych, ochrony srodowiska i ją wykorzystuje do kontroli procesu z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inzynierii środowiska, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników | TCH_1A_W06, TCH_1A_W07, TCH_1A_W08, TCH_1A_W09, TCH_1A_W10 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-2, C-1, C-3 | T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D01-4_U01 Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia | TCH_1A_U04, TCH_1A_U05 | T1A_U04, T1A_U05 | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-3 |
TCH_1A_D01-4_U02 Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki | TCH_1A_U24 | T1A_U16 | InzA_U08 | C-2, C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_D01-4_K01 Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje | TCH_1A_K08 | T1A_K04 | InzA_K02 | C-3, C-2, C-1 | T-L-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D01-4_W01 Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Ma częściową wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych | |
3,5 | Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie częściowo opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska, nie rozwiązuje podstawowych problemów technologicznych | |
4,0 | Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska, rozwiązuje częściowo podstawowe problemy technologiczne | |
4,5 | Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne | |
5,0 | Ma wiedzę z matematyki, fizyki, chemii, i elektrotechniki i na jej podstawie opisuje jakościowo i ilościowo operacje i procesy jednostkowe z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inżynierii środowiska, rozwiązuje podstawowe problemy technologiczne i je interpretuje | |
TCH_1A_D01-4_W02 Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów katalitycznych, ochrony srodowiska i ją wykorzystuje do kontroli procesu z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inzynierii środowiska, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowani i interpretacji wyników | 2,0 | Nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | Ma częściową wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów katalitycznych, ochrony srodowiska i ją częściowo wykorzystuje do kontroli procesu z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inzynierii środowiska i charakteryzowania produktów | |
3,5 | Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów katalitycznych, ochrony srodowiska i ją częściowo wykorzystuje do kontroli procesu z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inzynierii środowiska i charakteryzowania produktów | |
4,0 | Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów katalitycznych, ochrony srodowiska i ją wykorzystuje do kontroli procesu z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inzynierii środowiska i charakteryzowania produktów oraz częściowo do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników | |
4,5 | Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów katalitycznych, ochrony srodowiska i ją wykorzystuje do kontroli procesu z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inzynierii środowiska i charakteryzowania produktów oraz do opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników | |
5,0 | Ma wiedzę z zakresu chemii ogólnej, nieorganicznej, organicznej, fizycznej, analitycznej, budowy reaktorów, procesów katalitycznych, ochrony srodowiska i ją wykorzystuje do kontroli procesu z obszaru technologii chemicznej nieorganicznej i inzynierii środowiska, charakteryzowania produktów, opisu kinetyki i termodynamiki, opracowania i interpretacji wyników oraz je dyskutuje |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D01-4_U01 Ma umiejętność przygotowania w języku polskim i obcym prezentacji ustnej na podstawie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Nie potrafi samodzielnie zebrać literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i jej przeanalizować a prezentację ustną w języku polsim i obcym przygotowuje na podstawie literatury przekazanej przez opiekuna i pod jego kierunkiem | |
3,5 | Samodzielnie zbiera literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej ale nie potrafi jej przeanalizować, prezentację ustną w języku polsim i obcym przygotowuje na podstawie zebranej literatury pod kierunkiem opiekuna | |
4,0 | Samodzielnie zbiera literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej,analizuje ją i na jej podstawie pod kierunkiem opiekuna przygotowuje prezentację ustną w języku polsim i obcym | |
4,5 | Samodzielnie zbiera literaturę dotyczącą przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej,analizuje ją i na jej podstawie przygotowuje prezentację ustnąw języku polsim i obcym | |
5,0 | Ma umiejętność przygotowania w języku polsim i obcym prezentacji ustnej na podstawie samodzielnie zebranej literatury dotyczącej przedmiotu pracy dyplomowej inżynierskiej i pogłębienia swojej wiedzy w procesie samokształcenia | |
TCH_1A_D01-4_U02 Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Naprowadzany przez opiekuna buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej | |
3,5 | Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje wskazane metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej | |
4,0 | Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracowuje uzyskane wyniki | |
4,5 | Samodzielnie buduje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracowuje uzyskane wyniki i je interpretuje | |
5,0 | Potrafi zbudować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z przedmotem pracy dyplomowej inżynierskiej, opracować i zinterpretować uzyskane wyniki i je dyskutować |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_D01-4_K01 Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje | 2,0 | Nie spełnia kryteriów określonych dla oceny 3 |
3,0 | Jest częściowo świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy | |
3,5 | Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy | |
4,0 | Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań | |
4,5 | Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym | |
5,0 | Jest świadomy wpływu rzetelnej realizacji zadań własnych na końcowy wynik pracy grupy, potrafi określić kolejność ważności działań, przekazywać swoją wiedzę innym i podejmować dyskusje |
Literatura podstawowa
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2012
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2011
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2010
Literatura dodatkowa
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2009
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2008
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, podręczniki, patenty, 2007